Kuuluuko kyseisen ohjelman näyttää valotusaika desimaalilukuna (0,01s) eikä murtolukuna (1/100s), vai onko se jostakin asetuksesta kiinni.
Mulla olis mielikuva etta aikaisemmin se on näyttänyt ajat "oikein". Tuo perinteinen (1/125s) on jotenkin helppotajuisempi. Kamera on Sony DSC-V1
AcdCee 6.0 / Exposure time
-
- Viesti:
En enää käytä 6. versiota, pidän 5. parempana. Tutkiskelin eri kameralla kuvattujen kuvien tietoja, tuolla viitosella. kaikissa tapauksissa se näytti murtolukuna. Siis ei desimaalina.
Olen käyttänyt ACDCeen useita versioita, enkä muista missään tavanneeni tuon näyttötavan asetusta. Olen kyllä nähnyt joissakin ohjelmissa tuon desimaalitavan, mutta myöskin murtolukuna. Luulen eri kameroiden kirjoittavan jotenkin eri tavalla exif-tiedoston kenttiä. Ainakin minulla joskus muutui polttoväliarvot erilaisiksi, kun pävitin kameran firmwaren.
UnskiVee
Olen käyttänyt ACDCeen useita versioita, enkä muista missään tavanneeni tuon näyttötavan asetusta. Olen kyllä nähnyt joissakin ohjelmissa tuon desimaalitavan, mutta myöskin murtolukuna. Luulen eri kameroiden kirjoittavan jotenkin eri tavalla exif-tiedoston kenttiä. Ainakin minulla joskus muutui polttoväliarvot erilaisiksi, kun pävitin kameran firmwaren.
UnskiVee
-
itsekin olen jo piiitkään käyttänyt ACDSee:tä. loistava ohjelma mutta minustakin tuntuu että tuo exif-data ei ole aina tallentunut esim 1/100 -muodossa. versiossa 7 en tuota ongelmaa ole enään huomannut.
unskin tarinaan lisäisin vielä että 5. versio todellakin on huomattavasti käytettävämpi & nopeampi kuin kuudes. seitsemännen kohdalla on taas tapahtunut parannus parempaan suuntaan ja se on käytettävyydeltään mielestäni todella hyvä =D
unskin tarinaan lisäisin vielä että 5. versio todellakin on huomattavasti käytettävämpi & nopeampi kuin kuudes. seitsemännen kohdalla on taas tapahtunut parannus parempaan suuntaan ja se on käytettävyydeltään mielestäni todella hyvä =D
-sacro-