Flickr aika verkkainen

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
Vastaa Viestiin
DorianBlue

Flickr aika verkkainen

Viesti Kirjoittaja DorianBlue »

Olen tässä testaillut Flickriä sillä silmällä, kun Picasa huononee joka päivityksessä. Harrastaja kun olen, niin ilmaiseksi pitää toki saada paras mahdollinen. Tili mulla on ollut jo kauan, silloin aikanaan käytössä oli aika paljon rajoituksia. Nyt nuo näyttävät poistuneen ja ajattelin ottaa palvelun tehokäyttöön. Paitsi että sinne lataaminen ei täytä edes ilmaisen palvelun laatuvaatimuksia. Yritin koemielessä ladata sinne hiukan päälle 200 kuvan albumin. Tunnin kohdalla katkaisin uploadin, kun punainen palkki ei ollut saavuttanut vielä edes puoltaväliä. Sitten otin hetken happea ja loin sinne ensin albumin, johon siirsin 10 kuvaa. Tuo sentään tapahtui jossain siedettävässä ajassa ja kokeilu onnistui tavallaan.

Mutta Flickrin foorumilla käy kuumana keskustelu tuosta uploaderin etanavauhdista. Onko se ollut kauan noin persiistä vai onko tuossa jotain juttuja, jotka olisi ns. hyvä tietää?

iPhone app toimii kyllä loistavasti kuvien selaamisessa, kun sinne pilveen on joskus jotain saanut ladattua. Jotain positiivistakin siis.
Smith & Wesson: the original point-and-shoot interface
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Kovin tahmeaa on ollut ihan kuvien selailukin Flickr:stä viimeisen viikon tms. aikana. Ei toki aina, mutta aika usein.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
JKyytinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Monien olen kuullut tuosta FLickrin latausnopeuden toivottomuudesta valittavan, mutta minulla ei ole ongelmia ollut.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
Kryptos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Minullakin siirtyy kuvat Flickriin varsin sukkelaan, varsinkin jos kaistaa ylöspäin on riittävästi. 4G:llä 6D:n tai a6000:n kuvan upload alkuperäisen kokoisena ei yhden kuvan osalta kauan kestä.
Sapere aude.
---
flickr
DorianBlue

Mulla on 10 M symmetrinen kaista, dedikoitu siivu taloyhtiön 1 G kuidusta. En usko uploadin olevan siitä kiinni. Varsinkin kun minnekään muualle ei tuollaista tökkimistä esiinny.
Rockford
Viesti:

Tahmaako kenelläkään kuvien katselu Flickr:stä? Kaistasta ei pitäis olla kiinni. Voin testailla tuota uploadia jossain vaiheessa.
Kryptos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Ei tahmaa, mutta eilen ja tänään huomasin nyt pientä tahmeutta kuvien uploadissa. Siirrän kuvat OS X CC Lightroomista Adoben omalla Flickr julkaisupalvelulla. Siirto ei varsinaisesti kestä kauan, mutta se tuumii parissa kohtaa siirron aikana tavalla, jota se ei mielestäni vielä aivan jokin päivä sitten tehnyt.

Ehkä siellä tosiaan on jotakin säätöä meneillään.
Sapere aude.
---
flickr
DorianBlue

Katselu toimii liukkaasti. Enkä ole tuota uploadiakaan kokeillut kuin yhtenä iltana. Jos on tylsää tässä tänään, voin kokeilla uudelleen. Otan kyllä jonkun pienemmän kansion käsittelyyn. Joku 40-50 kuvaa vaikka.
Whig

Viesti Kirjoittaja Whig »

Rockford kirjoitti:Tahmaako kenelläkään kuvien katselu Flickr:stä? Kaistasta ei pitäis olla kiinni. Voin testailla tuota uploadia jossain vaiheessa.
Välillä, kun katselee muiden kuvia niin kuvien lataaminen välillä kestää eli lataus jämähtää hetkeksi kunnes sitten tulee taas kerralla läjä kuvia ruudulle mutta tätä on mielestäni ollut joskus aikaisemminkin.
Huuto.net <- Objektiiveja yms. Canoniin yms.
Flickr
Instagram
Rockford
Viesti:

Mulla toimii myös kuvien katselu juuri noin. Tuntuma on että tätä ongelmaa on ollut erityisesti parin viime viikon aikana, mutta ehkä en vain ole havainnut sitä aiemmin. Käytännössä toisten kuvia ei hirveästi jaksa selailla koska odotusajat on kohtuuttomia ja jotkut kuvat ei halua latautua edes odottamalla vaan vaatii manuaalisen sivun uudelleenlatauksen. Yhteysnopeus kotona on riittävä (eilen näytti testi noin 85M/9M) joten en usko siitä olevan kiinni eikä muissa palveluissa ole ongelmia.

Pitää kokeilla tuota uploadia tänään. Yleensä olen ladannut vain yksittäisiä kuvia ja niissä ei isompia ongelmia ole ollut.
Rockford
Viesti:

Testasin uploadia nyt eli perjantai-iltana klo 22. Kuvia oli 50 kpl, koko noin 2 Mt/kuva eli yhteensä 98,2 Mt. Upload kesti noin 3,5 minuuttia eli nopeus millä kuvat siirtyi oli noin 480 kt/s = 3,8 Mbps mikä taas on reilu 1/3 mun nettiliittymän UL-kaistasta (speedtest.net antoi nyt 9,8 Mbps).
PAP

Viesti Kirjoittaja PAP »

Parisen vuotta olen Flickkeriä käytellyt; kuvia näyttää nyt olevan reilut 200. Uploadissa en ole törmännyt ongelmiin mutta satunnaisia hidasteluja on ollut joskus. Yleensä ottaen toimii hyvin eikä nopeudessa ole valittamista.

Linkki signaturessa galleriaan...
DorianBlue

Rockford kirjoitti:Testasin uploadia nyt eli perjantai-iltana klo 22. Kuvia oli 50 kpl, koko noin 2 Mt/kuva eli yhteensä 98,2 Mt. Upload kesti noin 3,5 minuuttia eli nopeus millä kuvat siirtyi oli noin 480 kt/s = 3,8 Mbps mikä taas on reilu 1/3 mun nettiliittymän UL-kaistasta (speedtest.net antoi nyt 9,8 Mbps).
Nuo luvut taitavat olla suurinpiirtein samat täälläkin. Itse asiassa kun asiaa tarkemmin miettii, mulla taitaa olla vaan isommat tiedostot. Vedin testin sen kummemmin asiaa miettimättä ja vertasin siirtonopeutta Picasaan. Mutta sepä taitaakin pienentää kuvat siirrossa. Jos arvioi, että mulla oli n. neljä kertaa enemmän kuvia, yksittäinen kuva vaikka 12-15M haarukassa, niin kyllähän tuosta pari-kolme tuntia tulee ihan vain matematiikalla. Ja pitäisihän mun jo työn puolesta erottaa megatavut megabiteistä, perskules.

Taidan hakea takkini ja tehdä hakumatkalla strategia kuvien pienentämiseksi nettialbumeita varten. Ei tuo mikään varmuuskopiosysteemi minulle ole, vaan ihan pelkästään kuvat näytille.
Vastaa Viestiin