Kuvien arkistointi- ja varmuuskopiointivinkkejä

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
karppav

Kuvien arkistointi- ja varmuuskopiointivinkkejä

Viesti Kirjoittaja karppav »

Vinkkejä kaivattaisiin kuvien arkistointiin/varmuuskopiointiin. Käytettävissä oleva laitteisto on seuraavanlainen.
MacBook Pro
Time Capsule
1TB verkkokovalevy
250 GB USB kovalevy
Adobe Bridge

Tällä hetkellä uusimmat kuvat on koneella ja Time Capsule hoitaa varmistuksen. Vanhemmat kuvat löytyy tuolta USB kovalevyltä ja on varmistettu romppuihin.

Ihannetilanne olisi sellainen, että jollain ohjelmalla pääsisi käsiksi kaikkiin kuviin ja tarvittaessa voisi pistaa kuvan, siten, että se poistuu myös kovalevyltä. Kätevää olisi myös, että tämä ohjelma hoitaisi varmuuskopioinnin, jolloin poistetut kuvat poistuisi myös varmuuskopiosta. Tässäkin asiassa olen aloittelija, joten hyviä vinkkejä kaivattaisiin.

Aperturen, Lightroomin ai vastaavan ohjelman hankkiminen ei ole ongelma.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
olli R
Viesti:

Re: Kuvien arkistointi- ja varmuuskopiointivinkkejä

Viesti Kirjoittaja olli R »

karppav kirjoitti:tarvittaessa voisi pistaa kuvan, siten, että se poistuu myös kovalevyltä. Kätevää olisi myös, että tämä ohjelma hoitaisi varmuuskopioinnin, jolloin poistetut kuvat poistuisi myös varmuuskopiosta.
Tuossa on varsin suuri riski siihen, että poistat huomaamattasi kuvia (vaikkapa kaikki viime vuoden kuvat). Jos tämä peilautuu varmuuskopioihin, niin harmittaa. Ja on vahingossa poistaminen on yleisempää kuin konerikko.
Diuuh

Viesti Kirjoittaja Diuuh »

joo, mulla on käyny pari kertaa viimeisten 5 vuoden aikana. onneksi oli varmuuskopiot.
Viimeksi muokannut Diuuh, Huhti 14, 2010 13 : 20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
halvmi

Re: Kuvien arkistointi- ja varmuuskopiointivinkkejä

Viesti Kirjoittaja halvmi »

karppav kirjoitti:Vinkkejä kaivattaisiin kuvien arkistointiin/varmuuskopiointiin. Käytettävissä oleva laitteisto on seuraavanlainen.
MacBook Pro
Time Capsule