Helppo tapa löytää valokuvat kansioista

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
jurva

Helppo tapa löytää valokuvat kansioista

Viesti Kirjoittaja jurva »

Kun Windouksissa valokuvat on järjestetty kansioihin aikajärjestykseen

D:\Kuvat\1995\01\*.*
D:\Kuvat\1995\02\
D:\Kuvat\1995\03\
jne.

Kuinka kuvia windouksissa voi lisäksi lajitella antamalla niille tähtiä *****.
Windows Media Playerissa 10 (MP), on mahdollista antaa 1-5 tähteä musiikille ja videoille.

Kuinka sama saadaan aikaan valokuville?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Et maininnut Windows versiota niin paha suoraan kertoa sitä helpointa tapaa. Mutta ainakin hiiren oikealla painikkeella ja sieltä properties, details ja sieltä löytyy rating.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
aspiriini

Viesti Kirjoittaja aspiriini »

Seiskassa saa ainakin ihan suoraan annettua tähdet vaikka ihan thumbnaili näkymässä..
jurva

Windows version XP SP1, Ei tuo Media Player 10 taida osata näyttää jpg kuvia.

Olisko muuta mahdollisuutta antaa kuville noita arvosanoja ***** ?

- Mieluummin sellainen keino että arvosanat säilyvät vaikka Windows asennettaisiin uudelleen tai kuvat siirrettäisiin toiseen tietokoneeseen, tiedostojen tai tiedostokansion mukana.
aspiriini

Eiköhän lightroomi auttaisi tässä ja tietokannasta backuppi kun siirtää koneelta toiselle..
jurva

aspiriini kirjoitti:Seiskassa saa ainakin ihan suoraan annettua tähdet vaikka ihan thumbnaili näkymässä..
Minne ne tähdet oikein tallentuvat?

Näkyvätkö ne itse JPG kuvatiedoston ominaisuuksissa, vai tekeekö tuo 7:ska kuvakansioon jonkin lisätiedoston (Desktop.ini), ?
aspiriini

jurva kirjoitti:
aspiriini kirjoitti:Seiskassa saa ainakin ihan suoraan annettua tähdet vaikka ihan thumbnaili näkymässä..
Minne ne tähdet oikein tallentuvat?

Näkyvätkö ne itse JPG kuvatiedoston ominaisuuksissa, vai tekeekö tuo 7:ska kuvakansioon jonkin lisätiedoston (Desktop.ini), ?
En osaa sanoa mihin mahtavat tallentua kun itse en moista toimintoa arkistoinneissani käytä.. Mitään näkyvää tiedostoa kansioon ei ainakaan tullut. Olikohan nämä desktop.ini piilotiedostoja?

Ominaisuudet -> Tiedot kuvasta http://www.aijaa.com/v.php?i=5584546.jpg
Diuuh

Viesti Kirjoittaja Diuuh »

Minun valintani monen vuoden kuvien järjestämiseen tällä hetkellä olisi MS Expression Media 2. Ja Keywords. Aikaa tosin saa varata, Ensin perhe ja paikkakunnittain jne. Sitten kotipaikkakunnalle ja kesämökille tapahtumittain.

EDIT: perhe ja kaverit ;)

Niin, ja ne keywords kannattaa tallentaa itse tiedostoon. jpg tai DNG, niin muutkin ohjelmat osaa ne sieltä kaivaa.

Ja ohjelma toimii ainakin XP-7 ja Macillekin taitaa olla versio.

Ohjelmasta löytyy myös trial, jolla ainakin tällä hetkellä oleviin jpg kuviin saa keywords, Trialin puitteissa täysin toimiva ohjelma, tosin www-galleriaan saattoi HTML tehdä ylim. tekstiä. En muista. Ostin ohjelman.
Vastaa Viestiin