kuvat.fi ongelmia

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
grafia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grafia »

Vuoden verran olen käyttänyt pro-versiota ja alkukesästä saakka ollut myös beta-version käyttäjänä, mutta en ole huomannut mainitsemiasi haittoja. Sekä sivuston kautta lataus että ftp-ohjelmalla lataus toimivat ok, samoin kirjautuminen ym. Silloin kun hyväksyin beta-version, jossain kohdassa muistaakseni hyväksyin myös, että vanhaan ei voi palata tai ainakin luin siitä maininnan. Harmillista tosiaan, jos mainitsemasi ongelmat joillain käyttäjillä jatkuvat.
"Stay on the bus. Stay on the f**king bus."
Arno Rafael Minkkinen
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Gamma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

Onkos muilla ongelmia kuvat.fi sivujen vierityksessä? Pikkukuvia kun vierittää ensin tulee kuvaan epämääräisiä sinisiä läikkiä ja sitten näytönohjain hyytyy. Palautuu itsestään hetken päästä ja alapalkissa vilahtaa ilmoitus "Näytönohjain lakkasi vastaamasta ja palautui". Muilla sivustoilla tai ohjelmilla ei vastaavaa ilmene.
grafia
Viesti:

Näkyykö teillä Kuvat.fi:ssä kansioiden tiedostokoko?

Pyysin ominaisuutta, ja tiedottivat syyskuun alussa sen olevan nyt käytössä, mutta usean silmäparin voimin on etsitty, eikä vain löydy. Kansioitten kuvamäärät näkyvät kyllä, mutta tiedostokoko vain yksittäisissä kuvissa.

Jos pitäisi nopeasti tehdä tilaa isolle kuvasarjalle, olisi tarpeen nähdä yhdellä silmäyksellä, minkä kansion poistaa.

Jos teillä tuo ominaisuus näkyy, kertokaa huonohoksottimiselle, mistä kohden asetuksista sen saa otetuksi käyttöön!
Arno Rafael Minkkinen
Gamma
Viesti:

Eipä siihen taida saada näkyville kuin kansion nimen, sisältömäärän ja päivämäärän.
vilpertt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vilpertt »

Kuvat.fi vaihtoi jossakin vaiheessa kuvien oletusjärjestykseksi käsittämättömän aakkosjärjestyksen(saattoi kyllä olla jo aikaisemminkin, nyt vaan alkoi nyppimään), mistä tuolle löytyy asetus että se olisi oletuksena kuvausaika? ärsyttävää näppäilyä kun se pitää aina muuttaa erikseen kuvausaikaan, varsinkin kun kuvaa kahdella kameralla.

tekeekö muilla sitä että uuden kansion luonnin jälkeen pitää painaa kansionäkymässä F5, ennenkun sinne kansioon pääsee sisään?(tämä kera ff)

Kuvien järjestysnumero katoaa mystisesti kuvien yläreunasta aina sillontällön, muilla samaa ongelmaa(kuvien katselussa "normaalissa" tilassa)? järjestysnumero palaa takaisin kun käy kertaalleen gallerian puolella
Blogi
Portfolio
Naamakirja
Hää -ja muita kuvauksia kaakkois-Suomessa
grafia
Viesti:

Minun Kuvat.fi-galleriassani menee järjestyksen muuttaminen seuraavasti.
Asetukset -> Gallerian asetukset -> Kansioiden oletusasetukset

Siellä sivun alaosassa Alikansiolistan asetukset, josta voi valita Järjestys: Aakkosjärjestys, Käänteinen aakkosjärjestys, Uusin ensin, Vanhin ensin
Vaikka yllä mainitaan vain alikansiolista, pätee samat asetukset myös pääkansiolistaan.

Jos valitsen Uusin ensin, kansiot tulevat luontijärjestyksessä, eivät siinä järjestyksessä, missä on uusimpia alikansioita. Alikansiot menevät myös kansion luontiajan mukaan järjestykseen, jos valitsee Uusin ensin.
Olisi kyllä mukavampaa, jos menisi siinä aikajärjestyksessä, mihin kansioon on viimeksi lisätty uusia kuvia, mutta ei ainakaan mulla saa sitä toimintoa päälle mistään. Kansiot, mihin on lisätty uusia kuvia, saa näkymään rastittamalla kohdat Korosta uudet ja päivitetyt kuvat tai kansiot, mutta jos on suuri määrä pääkansioita, katsoja joutuu vierittämään sivun alas saakka nähdäkseen merkinnät. Olisi kyllä käyttäjäystävällistä saada kansiot siihen järjestykseen, missä on uusimmat kuvat riippumatta kansion luontipäivästä.

Yksittäiset kuvat menevät Uusin ensin -järjestykseen exif-tietojen mukaan, jos ne on kuvassa jäljellä.

Näin asetukset menevät siis minulla, mutta pikkuhiljaa on alkanut tuntua siltä, että tuolla on edelleen eri käyttäjillä erilaisia käyttöliittymiä. Tai tekijöitten koneella ainakin näkyvät erilaisina. Väittävät edelleen, että kansioihin saa näkymään tiedostokoon, mutta ei kyllä minun käyttöliittymässäni siihen ole rastia, pelkkä sisältömäärä eli kuvien tai alikansioitten kappalemäärä.
Kai pitää vaan jatkaa pommittamista pyynnöillä, että tietävät, mitä käyttäjät haluavat.

Noita muita omituisuuksia en ole huomannut, vaikka käytän myös firefoxia.
Arno Rafael Minkkinen
Gamma
Viesti:

Galleriasta hävinnyt mahdollisuus valita kansion kansikuva.
Kun valitsee avoinna olevan kuvan muokkaa toiminnon ( alhaalta oikealta), näkyy hetken aikaa alalaidassa kuvakkeita joissa erilaisia valintoja, myös tuo kansikuva valinta. Ne kuitenkin häipyvät ennen kuin kerkeää mitään valita eikä niitä sen jälkeen saa näkyviin muuten kuin tulemalla ulos palvelusta ja sitten takaisin. Tämä ei näköjään tapahdu kaikkien kuvien kohdalla, vaan osalla toimii moitteetta. Harmi että ne toimivat ei ole niitä jotka haluan kansikuvaksi.
Firefoxilla olen käyttänyt.
Mystiki

Viesti Kirjoittaja Mystiki »

Gamma kirjoitti:Galleriasta hävinnyt mahdollisuus valita kansion kansikuva.
Kun valitsee avoinna olevan kuvan muokkaa toiminnon ( alhaalta oikealta), näkyy hetken aikaa alalaidassa kuvakkeita joissa erilaisia valintoja, myös tuo kansikuva valinta. Ne kuitenkin häipyvät ennen kuin kerkeää mitään valita eikä niitä sen jälkeen saa näkyviin muuten kuin tulemalla ulos palvelusta ja sitten takaisin. Tämä ei näköjään tapahdu kaikkien kuvien kohdalla, vaan osalla toimii moitteetta. Harmi että ne toimivat ei ole niitä jotka haluan kansikuvaksi.
Firefoxilla olen käyttänyt.
Vedä hiiri siihen kansion vasempaan yläkulmaan ja klikkaa näkyviin tulevaa alanuolta ja valitse kansikuva.
malmar

Viesti Kirjoittaja malmar »

En muista tiedä, mutta minä olen saanut tähän mennessä tasan varmasti maksamani 36€ edestä palvelua ja lisäksi vielä 50 gigaa levytilaa, joten yhden viikonloppupullon hinnalla koko höskä? En pahemin viitsisi ruikuttaa asiasat, tosin joku ruikutti vaikka homma oli ilmaistakin.....
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.
Gamma
Viesti:

Mystiki kirjoitti: Vedä hiiri siihen kansion vasempaan yläkulmaan ja klikkaa näkyviin tulevaa alanuolta ja valitse kansikuva.
Ok, tuolla tosiaan onnistuu mutta toimiiko muilla tuo muokkaa toiminto?

malmar kirjoitti:En muista tiedä, mutta minä olen saanut tähän mennessä tasan varmasti maksamani 36€ edestä palvelua ja lisäksi vielä 50 gigaa levytilaa, joten yhden viikonloppupullon hinnalla koko höskä? En pahemin viitsisi ruikuttaa asiasat, tosin joku ruikutti vaikka homma oli ilmaistakin.....
Ja mihinkä tämä nyt liittyi?
malmar

Viesti Kirjoittaja malmar »

Gamma kirjoitti:
Mystiki kirjoitti: Vedä hiiri siihen kansion vasempaan yläkulmaan ja klikkaa näkyviin tulevaa alanuolta ja valitse kansikuva.
Ok, tuolla tosiaan onnistuu mutta toimiiko muilla tuo muokkaa toiminto?

malmar kirjoitti:En muista tiedä, mutta minä olen saanut tähän mennessä tasan varmasti maksamani 36€ edestä palvelua ja lisäksi vielä 50 gigaa levytilaa, joten yhden viikonloppupullon hinnalla koko höskä? En pahemin viitsisi ruikuttaa asiasat, tosin joku ruikutti vaikka homma oli ilmaistakin.....
Ja mihinkä tämä nyt liittyi?
Jotenkin tuntuu liittyvän kuvat.fi käyttäjien arvostelun mittasuhteisiin. Itse kun liityin, niin sen jälkeen olen saanut joka vika tilanteessa apua tunnisssa - kahdessa ilmoituksesta palautteen ja homma on korjattu myös lähes samalla nopeudella. Joten täällä ruikuttaminen on vähän hullua, kun tuolta saa palautteen näinkin nopeaan ja jos on makhdollista, niin myös asia korjataan.

Mitä tulee tuohon ilmaisen kuvapalvelun loppumiseen itse ymmärrän sen näin, nyky lama/ työttömyys vaikuttanee myös sen kannattavuuteen mainosrahojen saamisessa. Ilmaista voileipäpöytää kun ei ole, eli aina joku maksaa lystin. Nyt ei tarvitse katsella kuvien väkissä mainosbannereita, jonka koen hyväksi.
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.
Gamma
Viesti:

Hyvin on tosiaan apua saanut teknisestä tuesta niihin pariin todelliseen ongelmatilanteeseen mitä itselle on vastaan tullut. Tuo edellinen kysymykseni oli kuitenkin vähäpätöinen enkä sillä halunnut tukea vaivata. Uskoin täältäkin apua löytyvän, niin kuin löytyikin ja puolessa tunnissa.
Mielestäni aika vähän, ainakin tällä palstalla, on viime aikoina tämän asian tiimoilta ruikuttajia ollut.
kuvat fi

Kansikuvan valintaongelmia

Viesti Kirjoittaja kuvat fi »

Gamma kirjoitti: Ok, tuolla tosiaan onnistuu mutta toimiiko muilla tuo muokkaa toiminto?
Alkuviikosta tosiaan oli pieni ongelma joka aikaansai muokkaustyökalurivin katoamisen tietyssä tilanteessa kuvanäkymästä. Se korjattiin heti kun ongelma huomattiin ja nyt toimii taas normaalisti sitäkin kautta.

Mitä tulee kansikuvan vaihtoon, sen voi tehdä kolmella vaihtoehtoisella tavalla:

a) Kuvanäkymän muokkaustyökaluissa "pinnin" kuvalla
b) Kansion kansikuvan kupeesta löytyvästä nuolivalikosta valitsemalla (tällä voit muuten valita kansikuvan myös jostain toisesta kansiosta käsin, voi olla hyödyksi joissain tietyissä erikoistapauksissa)
c) Kansionäkymässä valitsemalla yksi kuva (Valitse tiedosto-toiminnolla) ja klikkaamalla aukeavasta työkaluvalikosta "pinnin" kuvaa.
Kuvat.fi -palvelun ylläpito
http://kuvat.fi
tsuaco

Viesti Kirjoittaja tsuaco »

Pehmentääkö tuo Kuvat.Fi kuvia jollain tavalla? Mielestäni kuvani ko. sivuston näkymässä ovat ennen vastanneet kutakuinkin sitä miltä ne näyttävät originaalista kuvatiedostostakin, mutta nykyään vaikuttavat jotenkin pehmeämmiltä / sumeammilta vrt. orginaali Jpeg.
kuvat fi

tsuaco kirjoitti:Pehmentääkö tuo Kuvat.Fi kuvia jollain tavalla? Mielestäni kuvani ko. sivuston näkymässä ovat ennen vastanneet kutakuinkin sitä miltä ne näyttävät originaalista kuvatiedostostakin, mutta nykyään vaikuttavat jotenkin pehmeämmiltä / sumeammilta vrt. orginaali Jpeg.
Hei,

kuvanpakkaukseen ei ole tullut muutoksia vuosiin.

Huomaathan sensijaan, että voit valita selaimen skaalaukseen luottavan version kuvein katselukoosta - se löytyy kuvaselaimen yläoik. kulmassa olevista koko-ikoneista. Olisikohan se mennyt päälle? varsinkin vanhemmissa selainohjelmissa skaalausalgometrit eivät ole ihan täydellisiä..

Keskimmäinen noita kokovaihtoehdoista näyttää niitä samoja kuvia kuin mitä palvelu on aina lähetetyistä kuvista tuottanut.
Tobb

Viesti Kirjoittaja Tobb »

"Alikansioiden käyttö ei ole suositeltavaa ristiriitaisten käyttöoikeuksien vuoksi."

Mitä tämä lause sitten tarkoittaa? Miten tämä vaikuttaa minuun/kuviini?
Ja älkää ny naurako jos tää on aivan tyhmä kysymys ;)
mattimi

Viesti Kirjoittaja mattimi »

Hei!

Kysymys ei ole lainkaan tyhmä. En tiedä, mitä lause tarkoittaa. Valistunut arvaus on, että eri alikansioille annetaan erilaisia käyttöoikeuksia ja siitä syntyy sekaannus. Minusta tämä osoittaa huonoa määrittelyä tai ohjelmointia. Oikeudethan voisivat periytyä alikansioketjussa alaspäin, siihen saakka kunnes määritellään taas uudet oikeudet. Ei tällainen tilanne olisi mahdotonta hallita.

Mikko
kuvat fi

mattimi kirjoitti:Hei!

Valistunut arvaus on, että eri alikansioille annetaan erilaisia käyttöoikeuksia ja siitä syntyy sekaannus. Minusta tämä osoittaa huonoa määrittelyä tai ohjelmointia. Oikeudethan voisivat periytyä alikansioketjussa alaspäin, siihen saakka kunnes määritellään taas uudet oikeudet. Ei tällainen tilanne olisi mahdotonta hallita.

Mikko
Palvelu toimii juuri näin kuten kuvasitkin. Käyttäjä voi tällöin aikaansaada tilanteen, jossa vieras pääsee yhteen kansioon monimutkaisen rakenteen sisällä (+ sen alakansioihin, joihin ei muita asetuksia ole annettu), mutta ei ylöspäin lainkaan (koska pääsyä näihin ei ole annettu).

Tämän vuoksi emme suosittele sisäkkäisten oikeuksien käyttöä jotta käyttö säilyy vierailijoille sujuvana.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

On se kumma kun kuvat.fi ei osaa näyttää ääkkösiä oikein LR:llä tehtyihin webbisivuihin.
Onko kellään keinoa LR:n Web -modulin modaamiseen. Kuvat.fi esittää kaikki samalla tavalla charsetistä riippumatta.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

kohan kirjoitti:On se kumma kun kuvat.fi ei osaa näyttää ääkkösiä oikein LR:llä tehtyihin webbisivuihin.
Onko kellään keinoa LR:n Web -modulin modaamiseen. Kuvat.fi esittää kaikki samalla tavalla charsetistä riippumatta.
Tähän ei vissiin kellään ollut apuja. Kuvat.fi palvelee vain omaa suljettua systeemiään eikä muita.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
Vastaa Viestiin