kuvat.fi ongelmia

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
kks62

Viesti Kirjoittaja kks62 »

Miten saan tuon View original picture linkin lisättyä kuvien nimien perään, niin että esim. Panoraamoja voisi katsella täydellä resolla?
Näkyy minulla ainoastaan kun olen kirjautuneena sisään palvelimelle...
T.KKS62

Ei kirjautuneena
Kuva

Kirjautuneena
Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
hlehtine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlehtine »

kks62 kirjoitti:Miten saan tuon View original picture linkin lisättyä kuvien nimien perään, niin että esim. Panoraamoja voisi katsella täydellä resolla?
T.KKS62
Eikös tuon saa säätää sieltä saitin yleisasetuksista sekä niin halutessaan kansiokohtaisesti että näytetäänkö tuota linkkiä kaikille vai ei?

- Hans
kks62

hlehtine kirjoitti:
kks62 kirjoitti:Miten saan tuon View original picture linkin lisättyä kuvien nimien perään, niin että esim. Panoraamoja voisi katsella täydellä resolla?
T.KKS62
Eikös tuon saa säätää sieltä saitin yleisasetuksista sekä niin halutessaan kansiokohtaisesti että näytetäänkö tuota linkkiä kaikille vai ei?

- Hans
Olen yrittänyt, mutta ei vaan löydy...
T.KKS62
hlehtine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlehtine »

kks62 kirjoitti:
hlehtine kirjoitti:
T.KKS62

- Hans
T.KKS62
Onko sinulla ilmainen vai maksettu versio tuosta systeemistä?

- Hans
kks62

hlehtine kirjoitti:
kks62 kirjoitti:
hlehtine kirjoitti: Eikös tuon saa säätää sieltä saitin yleisasetuksista sekä niin halutessaan kansiokohtaisesti että näytetäänkö tuota linkkiä kaikille vai ei?

- Hans
T.KKS62
Onko sinulla ilmainen vai maksettu versio tuosta systeemistä?

- Hans
Maksettu.
T.KKS62
seppot

Viesti Kirjoittaja seppot »

kks62 kirjoitti:
hlehtine kirjoitti:
T.KKS62

- Hans
T.KKS62
Kansion asetuksista katsot lisäasetukset niin siellä on oikeassa reunassa alhaalla täppä 'Estä alkuperäisen median lataaminen'.
Itse otan kaikista kansioista pois täpän 'Käytä oletusasetuksia' vaikka en tekisi niihin mitään muutoksia. Parantaa kuulemma vainoharhaisuutta :)
--
kks62

seppot kirjoitti:
kks62 kirjoitti:
hlehtine kirjoitti: Eikös tuon saa säätää sieltä saitin yleisasetuksista sekä niin halutessaan kansiokohtaisesti että näytetäänkö tuota linkkiä kaikille vai ei?

- Hans
T.KKS62
Kansion asetuksista katsot lisäasetukset niin siellä on oikeassa reunassa alhaalla täppä 'Estä alkuperäisen median lataaminen'.
Itse otan kaikista kansioista pois täpän 'Käytä oletusasetuksia' vaikka en tekisi niihin mitään muutoksia. Parantaa kuulemma vainoharhaisuutta :)
Kiitoksia, sieltähän se löytyi!
Jotenkin hassua että tämä ja "salli kansion lataus ZIP-pakettina" ovat eri paikoissa...
T.KKS62
kipamise

Kuvat.fi

Viesti Kirjoittaja kipamise »

Mulla oli kanssa joulukuussa ongelmia palvelun kanssa..
Tänään ei löydy mun sivuja ollenkaan....vi##n hienoa.
Maksullinen versio vielä,maksu tuli automaattisesti puhelin laskuun.
Olisikohan niillä käynyt joku moka....toivottavasti saavat palautettua kaikki kuvat.
kohan

Re: Kuvat.fi

Viesti Kirjoittaja kohan »

kipamise kirjoitti: Olisikohan niillä käynyt joku moka....toivottavasti saavat palautettua kaikki kuvat.
Äkkiäkös nuo lataa uudelleen backupeista...
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
kipamise

Viesti Kirjoittaja kipamise »

Joo,mutta harmittaa tollainen mokailu.
Nyt saa varmaan odottaa ens viikon alkuun et saa jotain vastausta sieltä...
kuvat fi

Viesti Kirjoittaja kuvat fi »

kipamise kirjoitti:Joo,mutta harmittaa tollainen mokailu.
Nyt saa varmaan odottaa ens viikon alkuun et saa jotain vastausta sieltä...
Sähköposteihin vastataan aina mahdollisimman nopeasti, en tiedä mikä tunnus on kyseessä mutta asia varmaan selvisikin jo?

Vuodenvaihteen tienoilla meillä oli päivityksistä johtuvia ongelmia, kaikki on kuitenkin saatu korjattua ja eri ongelmiin reagoidaan mahdollisimman nopeasti. Ongelmatilanteissa ja kysymyksissä kannattaa lähettää sähköpostia osoitteeseen palaute@kuvat.fi jota koko lukee koko kuvat.fi -tiimi.

Jatkossa kannattaa myös seurata blogiamme osoitteessa http://dev.kuvat.fi/blog/ jossa kerromme vikatilanteista, uusista ominaisuuksista sekä tulevista muutoksista. Toivomme myös palautetta käyttäjiltämme!
snocross

Viesti Kirjoittaja snocross »

Kertokaapas nyt kädestä pitäen kuinka tuonne Kuvat.fi sivustolle saadaan kuviin vesileima/copyright tunnus.
Millä tuo vesileima tai tunnus luodaan ja kuinka se saadaan kuviin?
milarik

Viesti Kirjoittaja milarik »

snocross kirjoitti:Kertokaapas nyt kädestä pitäen kuinka tuonne Kuvat.fi sivustolle saadaan kuviin vesileima/copyright tunnus.
Vaiks tuolleen:

http://www.kuvat.fi/ohjeet.php?type=ohjeet&id=307

//milarik
Don't sleep or you'll find me gone
just an image in the air
snocross

milarik kirjoitti:
snocross kirjoitti:Kertokaapas nyt kädestä pitäen kuinka tuonne Kuvat.fi sivustolle saadaan kuviin vesileima/copyright tunnus.
Vaiks tuolleen:

http://www.kuvat.fi/ohjeet.php?type=ohjeet&id=307

//milarik
Kiitoksia vinkistä Milarik tuon olinkin lukenut. Ongelmana vain on se että millä ohjelmalla tuon vesileimatunnuksen saa luotua? Sehän pitäisi ensin luoda koneella ja sitten lähettää tuonne Kuvat.fi sivulle.
kuvat fi

Viesti Kirjoittaja kuvat fi »

snocross kirjoitti:Kiitoksia vinkistä Milarik tuon olinkin lukenut. Ongelmana vain on se että millä ohjelmalla tuon vesileimatunnuksen saa luotua? Sehän pitäisi ensin luoda koneella ja sitten lähettää tuonne Kuvat.fi sivulle.
Vesileimatiedosto on tehtävä itse jollakin kuvankäsittelyohjelmalla, tässä esimerkkivideossa luodaan photoshopilla yksinkertainen vesileima (PNG läpinäkyvyydellä) joka lähetetään kuvat.fi palveluun:

http://demo.kuvat.fi/kuvat/Ohjevideot/
snocross

Kiitos!!
pirttini3

Viesti Kirjoittaja pirttini3 »

kuvat.fi vaihtoon ?

en tiedä onko tämä oikea paikka purkaa tuntoja mutta alkaa ongelmat pikkuhiljaa kyllästyttämään

1. EXIF tietojen käsittely
-kuvat ei käänny oikeinpäin
-kuvat ei järjesty aikajärjestykseen
-ei näytä exif tietoja
Kuvat kääntyy ja järjestyy kun niitä ensimmäisen kerran katsoo tai muuttaa kuvan kokoa yläkulmasta. Kun on valinnut aikajärjestyksen, ne tiedostot joiden exif on havaittu, menevät järjestyksessä hakemiston loppuun, kun avaat alkupäästä kuvan jonka exiffiä ei ole luettu, hyppää tämä kuva tietenkin hakemiston loppuun ja olet taas eri paikassa hakemistoa kuin aikaisemmin -> ns. kätevää.
EXIFit näkyy kun katsoo esim. firefoxin exif viewerillä.

3. Kuvat ei järjesty aakkosjärjestykseen.
Koska exif ei toimi käytän aakkosjärjestystä, tämäkin käyttäytyy siten että vasta kuvien katselu saa kuvat järjestymään oikein tai sitten järjestyksen vekslaaminen aakkosjärjestys <-> käänteinen aakk. saa kuvat aina edelliseen valittuun järjestykseen

2. uusin vika
Siirsin kuuteen eri hakemistoon 50-200 kuvaa kuhunkin, ensimmäiseen 62 kuvaa, selaimella katsottaessa näkyy kuitenkin vain 49 kuvaa ? Toiseen hakemistoon siirsin 84 kuvaa, selaimella näkyy kuitenkin vain 41 kuvaa !
Seuraavissa neljässä hakemistossa samaa vikaa.

Oireille on mielestäni yhteistä että siirrän kuvat FTP:llä. Kun siirrän kuvat flash-kikkareella, en ole oireita nähnyt. 200 kuvan siirto flashilla on kuitenkin mahdotonta, samoin kaikkien kuvien klikkailu että saa ne oikein päin, (pelkkä kuvaesitys ei käännä kuvia).

onko muilla ongelmia ? Itselläni alkaa olla kuvia aika reilusti, tilastoissa oli jossakin vaiheessa kuukautta 70000 riviä

ps. ja tähän ei tarvitse vastata 'ota yhteys tukeen'
markkur

Päivitykset menossa?

Viesti Kirjoittaja markkur »

Kuvat.fi -team kehottaa laittamaan palautepostia, mutta ainakin minulla on sellainen kokemus, etteivät siihen vastaa. Mistäs sen tietää lukevatko ollenkaan?

Nyt Hallintanäkymästä on hävinnyt Tilastot. Tämän foorumin Linkkejä kuviin ja gallerioihin on ilmestynyt runsaasti kuvia, jotka eivät näy. Nopean vilkaisun perusteella niissä on viitattu nimenomaan Kuvat.fi -palvelimelle. Onko muilla?
denso
Viesti:

Viesti Kirjoittaja denso »

Itselle tuo Kuvat.fi tukijamppa vastasi todella nopeasti , sekä useasti. Hetken aikaa oli foorumikuvien ( joillain foorumeilla ) kanssa ongelmia kun tuli tuo "kakkosversio" Kuvat.fi palvelusta saataville. Melkein reaaliajassa vastasi , ja homman koodasi päivässä tukijamppa kuntoon. Sai kuulemma painaa pitkää päivää silloin.

Sinne vaan sähköpostia menemään ...

* Eilen oli kuvien kanssa kyllä ongelmia , tuli foorumikuvat näkyviin usein vasta kun päivitti sivun. Myös tuo .exif aikajärjestys tökkii melko ikävästi , usein pitää manuaalisesti laittaa kuvat järjestykseen.

* On tuolla paljon hyviäkin puolia ... saa piilokansiot & salasanakansiot helposti tehtyä , ja useimmiten kuvat lataantuvat nopeasti.
kohan

Re: Päivitykset menossa?

Viesti Kirjoittaja kohan »

markkur kirjoitti:
Nyt Hallintanäkymästä on hävinnyt Tilastot.
Tilastot löytyy edelleen Hallintanäkymä... vasen ylänurkka ja "kojetaulu"... "tilastot"
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
Vastaa Viestiin