piclens

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
Vastaa Viestiin
nikon-d40

piclens

Viesti Kirjoittaja nikon-d40 »

Tämä ei ole fotoalbumiohjelma, vaan varsin hieno selainlaajennus, saatavana useisiin eri selaimiin. Sillä saa esim. google image searchin tuloksen hienoon 3d "kuvaseinään", jossa kuvien selailu on helppoa ja näyttävävää. Itse käytän sitä firefoxissa. Katso tutorial:
http://www.piclens.com/site/firefox/tut ... _ff_16.php
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Cheeses

Viesti Kirjoittaja Cheeses »

Kiinnostaisi. Vista käytössä ja latasin ohjelman ja ohjeen mukaisesti avasin IE:n uudelleen, ei tapahtunut mitään, ei näy esim. googlessa kuvien päällä PicLens:in "logoa".

???

No nyt onnistuikin, kuvat vaan eivät ole parasta mahdollista katseltavaa tuolla, ainakaan Vistassa.
nikon-d40

kuten kirjoitin, käytän laajennusta firefoxilla, käyttöjärjestelmänä minulla on xp.

Sen huomasin, että smugmugissa ei piclensin pieni kolmio aina näy. Mutta esim. googlen kuvahaulla näkyy aina. Voi olla, että joutuu vähän aikaa odottelemaan, että laajennus on käytettävissä.

Asensin piclensin vasta eilen, joten kovin paljoa siitä ei ole minulla vielä kokemusta. Mutta yllättävän varmatoimisesti se on minulla toiminut. Kuvien laadusta en osaa sanoa mitään muuta kuin että ei se minusta näytä kuvien laatua huonontavan yhtään. Hiiren rullalla pääsee kätevästi zoomaamaan edes takaisin ja kuvien liikuttamisesta tulee sellainen jänskä 3d-ilmiö.
Cheeses

Viesti Kirjoittaja Cheeses »

Vaihdoin selaimen firefoxiin ja nyt toimii mukavasti :)
VilleJ

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Näytti niin hienolta, että oli pakko kokeilla =D Aika hieno.
Certifier

Viesti Kirjoittaja Certifier »

Ihan hauska, ainoa vaan ettei googlen kuvahaun kautta pääse katsomaan kuvaan liittyvää sivustoa suoraan. Toimii hienosti ainakin Firefox+Vista yhdistelmällä. Varmaankin vaatii enemmän potkua koneelta, ettei ihan nuhapumpuilla kannata koittaa.
Nikkis mut nyt canuuna.
nikon-d40

piclens päivittyi ja nyt firefoxissa on oikealla yläkulmassa piclensin ikoni josta sen saa päälle, ei tarvitse siis hakea kuvista sitä kolmiota.
KeijoK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KeijoK »

Vanha säie mutta jatkanpa tähän.

JAlbum -ohjelmalla saa tehtäviin gallerioihin lisättyä automaattisesti tuon PicLens:n tarvitseman tiedon jolloin omatkin galleriat voi sitten saada näkyviin PicLens:llä. Esimerkki löytyy tuolta mun kalleriasta, klikkaa ensin tuossa alla ja sivulta sitten 'Galleria'.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

KeijoK kirjoitti:Vanha säie mutta jatkanpa tähän.

JAlbum -ohjelmalla saa tehtäviin gallerioihin lisättyä automaattisesti tuon PicLens:n tarvitseman tiedon jolloin omatkin galleriat voi sitten saada näkyviin PicLens:llä. Esimerkki löytyy tuolta mun kalleriasta, klikkaa ensin tuossa alla ja sivulta sitten 'Galleria'.
Onko se vain tuossa skinissä (Chameleon) vai löytyykö koodi jostakin kopioitavaksi.

E: Kysymys takaisin, se onkin uudessa versiossa kaikkiin skineihin. Hyvä näin.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
JiiTee

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Jalbumilla tuo piclens tuki tulee galleriaan kun rastittaa asetuksista ruudun "Luo RSS-syöte" tjsp. Näin siis versiossa 8.0.
Vastaa Viestiin