CD katalogiohjelma

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
MJH-78

CD katalogiohjelma

Viesti Kirjoittaja MJH-78 »

Olisiko mitään ilmaista ohjelmaa, jolla voisi luetteloida CD:illä olevat kuvat? Minulla on nyt koneella Pirem CD Cataloquerin shareware-versio, jossa on joitain rajoituksia.

Tarkoitan ohjelmaa joka skannaa CDn ja tallentaa sen hakemistorakenteen ja mielellään myös pienen esikatselukuvan.

Tällä tavalla olisi helpompaa hakea tietty kuva ilman että täytyisi etsiä jokaiselta levyltä erikseen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Nöpö

Viesti Kirjoittaja Nöpö »

Eikös ainakin Picasa osaa hallita myös CD-levyt? Muistaakseni Lightroom kanssa hallinnoi myös offline-kuvia.
Tuommoista olen aikanaan käyttänyt, hää ei kyllä noita pikkukuvia muistaakseni osaa, mutta tiedostot kyllä listaa ihan kivasti.
http://cdoffline.webz.cz/download/index.html
OskuK

Re: CD katalogiohjelma

Viesti Kirjoittaja OskuK »

MJH-78 kirjoitti:Olisiko mitään ilmaista ohjelmaa, jolla voisi luetteloida CD:illä olevat kuvat? Minulla on nyt koneella Pirem CD Cataloquerin shareware-versio, jossa on joitain rajoituksia.

Tarkoitan ohjelmaa joka skannaa CDn ja tallentaa sen hakemistorakenteen ja mielellään myös pienen esikatselukuvan.

Tällä tavalla olisi helpompaa hakea tietty kuva ilman että täytyisi etsiä jokaiselta levyltä erikseen.
Minusta kaikkein helpointa on hakea kuvia kiintolevyltä, vaikka niistä olisikin varmuuskopio jossain muualla -vaikka sitten cd:llä.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Teppi

Viesti Kirjoittaja Teppi »

Muistelen että muutama vuosi sitten käytin yhtä ohjelmaa hommaan, taisi olla nimeltään Advanced Disk Catalog joka simppelisti luki cd-levyn sisällön ja teki siitä koosteen. Ohjelmassa oli näppärät hakuominaisuudet.

Käytin sitä mp3-levyjen luetteloimiseen.

Voin tonkia lisää jos haluat.
Dynax 5D, Vectis S-1, Canon 1000D
Vastaa Viestiin