Photobucket-ongelma

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
tima
Viesti:

Photobucket-ongelma

Viesti Kirjoittaja tima »

Tuolla Pentaxpalstalla (ja vähän muuallakin) olen ihmetellyt seuraavaa juttua, enkä vieläkään tajua mikä mättää, vaikka olen kokeillut erilaisia vaihtoehtoja.

Elikkäs ongelma on se, että kun lataan *ist D:llä otetut kuvat Photobucketiin, niin niistä tulee ihan tuhottoman pieniä. Olen kuvannut Raw:na kuvia, ja tietty muuttanut ne Photo Laboratorylla jpg:ksi. Samoin olen nyt kokeillut erilaisia kokoja noille kuville, mutta suurin mitä nyt saan ulos, on kooltaan 384 x 256. Ja tuo koko on siis tallennettu S-koossa, Medium jpg-qualitylla. Outoa on se, että vähän aikaa sitten sain laitettua kyllä isoja kuvia tuonne, esim. yksi tuli 600 x 400 kokoisena...

Aikaisemmin puhuttiin vähän, että tallentaisi ensin raw:sta tiffiksi jns. mutta olisi kiva saada nyt tämä juttu toimimaan ensin näiden Pentaxien omien ohjelmien kautta. Meillä ei siis ole vielä hyvää kuvankäsittelyohjelmaa, mutta pian olisimme lataamassa sen Raw Shooter Essentialin ja Gimpsin (oliko se tuon niminen edes?)

Mutta siis, pitkän sepustuksen jälkeen: Onko kellään ollut samaa ongelmaa, ja miten ihmeessä olette sen ratkaissut? Ja mistä tuo mahtaa johtua? Minulla tuo galleria ei ole koskaan ennen tehnyt noin.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tima
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tima »

Kävin kokeilemassa parissa toisessa albumissa noita kuvia, ja yhtä pieniä olivat niissäkin. Eli kuvan tallennusvaiheessa jokin menee pieleen, ja siitä tulee pieni.

Latasin muuten pari uutta kuvaa äskettäin Photobucketiin, ja ne olivat ihan ok kokoisia, ei tosin mitään suuria. Eihän tässä ole mitään logiikkaa...
Vastaa Viestiin