Millä katsot kuvia

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
Vastaa Viestiin
Joug

Millä katsot kuvia

Viesti Kirjoittaja Joug »

Siis tietysti silmillä, mutta ihan sitä en tarkoittanut..

Vaan siis:

Kiinnostaisi tietää mitä ohjelmaa eniten käytetään / te käytätte kuvien katseluun/arkistointiin.

Itse olen käyttänyt paljon irfanvewiä. Syynä ehkä se että ohjelma on suomenkielinen, pieni ja ilmainen.

Myös xnviewiä kokeilin, en pitänyt, älkää kysykö miksi, en muista.

Foto Albumia (www.fototime.com) Ilmainen ja suhteellisen mukava käyttää. Ei kuitenkaan suomenkielinen.

ACdSeetä eri versioina. Viimeisin tuntuu hyvältä. Etenkin Basket ominaisuus on erittäin kätevä koottaessa kuvia. Myös exif tietojen rukkaus on hyvä. samoin lajitteluominaisuudet ovat hyvät. Ainoa huono puoli ettei ole suomenkielinen. Ja tietysti maksullisuus on pienen pieni ongelma.

Myös useita muita ohjelmia olen kokeillut, joihin en kuitenkaan ole tykästynyt ja olen ne heti hyljännyt ja unohtanut.

Sen verran vielä että jostain syystä tuo XP:n oma kuvien esikatselu tuntuu näyttävän kuvat ainakin kannettavassa varsin hyvännäköisinä, väittäisin että paremmanlaatuisena kuin esim. IrfanView. Onko silmissäni vikaa vaiko onko jollain selitystä tähän.
Joug
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
xappy

Viesti Kirjoittaja xappy »

IrfanView -> Options -> Properties -> Viewing -> User "Resample" ...
mikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

acdsee paras softa
*Pro Mikko Laakso*
Juha74

Viesti Kirjoittaja Juha74 »

Joo. ACDsee käytössä täälläkin.

T. Juha
mr Metsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mr Metsä »

Kameroistani koneelle ladattaessa BreezeBrowserilla, jolla näkee suoraan helposti mm. exif-tiedot. Tässä vaiheessa myös poistan täysin kelvottomat kuvat.

Myöhemmin lajitellessani vähemmän kelvottomia (;-s) ja valitessani kuvia käyttöön selailen niitä IrfanView-ohjelmalla, jota käytän tarvittaessa myös sarjojen uudelleennimeämiseen.
Markku Metsä
OH5YW
Viesti:

Viesti Kirjoittaja OH5YW »

Canon EOS20D + EF 75-300 IS USM + EF 50/1,8 II

http://tupala.mine.nu/seikkailu
jylitalo
Viesti:

Re: Millä katsot kuvia

Viesti Kirjoittaja jylitalo »

Joug kirjoitti:Siis tietysti silmillä, mutta ihan sitä en tarkoittanut..

Vaan siis:

Kiinnostaisi tietää mitä ohjelmaa eniten käytetään / te käytätte kuvien katseluun/arkistointiin.
Bibble (www.bibblelabs.com) hoitaa RAW:sta JPEG:iin konversiot, itse tehty albumisofta sitten liimaa haluamani oheistiedot ja JPEG kuvat HTML pohjaiseksi albumiksi, jota sitten selaimella (yleensä Firefox) tulee surffailtua.
- Juha, Blogi & kuvat
Gamma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

Thumbs Plus:
Tekee thumbnailit useimmista kuva- ja videotiedostoista (myös RAW) ja osaa myös esittää ne. Ohjelmassa on myös peruskuvankäsittelyominaisuudet jos niitä kaipaa. Osaa konvertoida RAW-kuvat muihin tiedostomuotoihin. Tekee diaesitykset ja nettigalleriat.
Erilaisten keywordien lisäys kuvatiedostoihin ja niiden avulla haku.
Myös identtisten kuvatiedostojen etsintä koneelta onnistuu, vaikka olisivat tallennettu eri nimisinä.
Kuvien katselu/siirto muistikortinlukijalta ja muukin kuvatiedostjen siirtely, uudelleennimeäminen, poisto ja kopioiminen käy kätevästi.
Kuvaluetteloiden tulostus ym.

Se mikä minua tässä alkujaan miellytti oli se, että thumbnaileja ei tarvitse odotella vaan ne ovat heti nähtävissä kun kansion avaa.
Voi olla, että muutkin ohjelmat tekevät sama mutta tätä käytän kun en paremmasta tiedä.

http://www.cerious.com/thumbnails.shtml#standard
unforcer

Viesti Kirjoittaja unforcer »

M$ omaa eli faxien ja kuvienkatselu ohjelma vai mikä lie pitäis vissiin vaihtaa. :D
HanskiS

Viesti Kirjoittaja HanskiS »

Mitenkäs muuten ACDSee käyttäytyy RAW kuvien kanssa? En ole saanut omaani näyttämään / "kehittämään" RAW kuvia. Eli tarviiko Pluginin vai onko jokin asetus pielessä?
Canon 300D kitt
+ Sigma Ef-500 DG Super
+ Sigma AF 28-105mm / f2,8-4 ASP
Vastaa Viestiin