Gimp 2.0 (win) epävakaa?

Kuvankäsittelyä, mitä vain
Vastaa Viestiin
kihveli

Gimp 2.0 (win) epävakaa?

Viesti Kirjoittaja kihveli »

Tuota kimppiä olen opetellut käyttämään ja oppimieni perustoimintojen osalta ainakin olen ollut ihan tyytyväinen ohjelmaan. Tyytyväinen siis siihen asti, kun ohjelmalla on saanut tehtyä pari korjailua puoleen kymmeneen kuvaan ja ohjelma päättää alkaa toimimaan välillä tuskallisenkin hitaasti. Seurauksena lopulta ja usein koko ohjelman kaatuminen! Raudan pitäisi olla hyvin riittävä (2,6GHz, 512 muistia josta aimo siivu säädetty gimpille, käyttis xp home).

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Ovatko aiemmat win-versiot Gimpistä vakaampia? Ajatuksena oli kokeilla kakkosta linuxillakin, mutta (häpeä tunnustaa) en täydellisenä linux-aloittelijana löytänyt sopivaa pakettia tai osannut sellaista Mandrakeen(!) asentaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
valokuva

Gimpistä

Viesti Kirjoittaja valokuva »

Saman suuntaisia kokemuksia. Sitten kun on käyttänyt tukevampiakin softia, niin eihän tuolla kauan viitsinyt itseään rääkätä.
kihveli

onko kokemuksesi windows- vai linux-versiosta ja mikäköhän versio?
polaroid

Viesti Kirjoittaja polaroid »

Mulla on ollut Windows-version (2.0) kanssa säännöllisen epäsäännöllisiä kaatumisia ja muita kummia virheitä. Win XP-alustalla siis. Aikaisempia en ole Windowsilla kokeillut, mutta Linux-puolella olen säästynyt täysin ilman ongelmia. Eikä se Mandrakeen asentaminen nyt niin vaikeaa ole jos minäkin siinä onnistun... :)
75'sChild
Viesti:

Re: Gimp 2.0 (win) epävakaa?

Viesti Kirjoittaja 75'sChild »

kihveli kirjoitti:Tyytyväinen siis siihen asti, kun ohjelmalla on saanut tehtyä pari korjailua puoleen kymmeneen kuvaan ja ohjelma päättää alkaa toimimaan välillä tuskallisenkin hitaasti.
Minä käsittelen yhden kuvan kerrallaan. Toimii luotettavammin... Käytössä Gimp 2.0 ja WinXp.
ArtoH

Viesti Kirjoittaja ArtoH »

Kannattaa tarkistaa, että on viimeisin vakaa versio asennettu, tuo 2.0.2 on toiminut minulla ainakin suht hyvin.

http://www2.arnes.si/~sopjsimo/gimp/stable.html

Taitaa 2.0.2 vaatia myös GTK+:n päivityksen, löytyy samalta sivulta.
kihveli

75'sChild kirjoitti:
kihveli kirjoitti:Tyytyväinen siis siihen asti, kun ohjelmalla on saanut tehtyä pari korjailua puoleen kymmeneen kuvaan ja ohjelma päättää alkaa toimimaan välillä tuskallisenkin hitaasti.
Minä käsittelen yhden kuvan kerrallaan. Toimii luotettavammin... Käytössä Gimp 2.0 ja WinXp.
Yhtä kuvaa minäkin olen näpelöinyt kerralla. Ja puolenkymmentä kun on erikseen käsitellyt alkaa useimmiten viimeistään tökkimään.

Versiona näyttää olevan 2.0.1, vois asentaa uusimman.
kihveli

polaroid kirjoitti:Mulla on ollut Windows-version (2.0) kanssa säännöllisen epäsäännöllisiä kaatumisia ja muita kummia virheitä. Win XP-alustalla siis. Aikaisempia en ole Windowsilla kokeillut, mutta Linux-puolella olen säästynyt täysin ilman ongelmia. Eikä se Mandrakeen asentaminen nyt niin vaikeaa ole jos minäkin siinä onnistun... :)
Muistatkos mistä latasit paketin? Minä kun yritin asentaa löytämäni ihan tavallisen rpm:n niin jossain vaiheessa tuli virheilmoitus ja siihen jumahti. En muista mitä siinä luki, kun siitä on jo aikaa. Joka tapauksessa en silloin älynnyt mistä kiikasti eikä syy kohtuuetsimisellä löytynyt ja siihen päättyi samalla kertaa "Linux-harrastukseni" ;-)
75'sChild
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 75'sChild »

kihveli kirjoitti:
75'sChild kirjoitti:Käytössä Gimp 2.0 ja WinXp.
Versiona näyttää olevan 2.0.1, vois asentaa uusimman.
Tarkemmin kerrottuna käytössä on juuri tuo 2.0.2... Ja korkeintaan heittänyt virheilmoitusta jonkun tiedoston avaamisessa. Kuvankäsittelyt ja tallennukset hoitunut ongelmitta.
polaroid

Viesti Kirjoittaja polaroid »

kihveli kirjoitti:
polaroid kirjoitti:Mulla on ollut Windows-version (2.0) kanssa säännöllisen epäsäännöllisiä kaatumisia ja muita kummia virheitä. Win XP-alustalla siis. Aikaisempia en ole Windowsilla kokeillut, mutta Linux-puolella olen säästynyt täysin ilman ongelmia. Eikä se Mandrakeen asentaminen nyt niin vaikeaa ole jos minäkin siinä onnistun... :)
Muistatkos mistä latasit paketin? Minä kun yritin asentaa löytämäni ihan tavallisen rpm:n niin jossain vaiheessa tuli virheilmoitus ja siihen jumahti. En muista mitä siinä luki, kun siitä on jo aikaa. Joka tapauksessa en silloin älynnyt mistä kiikasti eikä syy kohtuuetsimisellä löytynyt ja siihen päättyi samalla kertaa "Linux-harrastukseni" ;-)
Mulla on Linuxissa ollut käytössä vähän muinaisempi GIMP, valitettavasti ei kakkosversio.
Edellisen asennuspaketin hain muistaakseni tuolta: http://www.gimp.org/downloads/
Vastaa Viestiin