Ihon muokkaus PSP8 ja PS7

Kuvankäsittelyä, mitä vain
Vastaa Viestiin
Eddie

Ihon muokkaus PSP8 ja PS7

Viesti Kirjoittaja Eddie »

Näin kerran kuvan jossa oli aika upee misu jolla oli aivan virheetön iho (käsitelty Photoshopilla) .
Niin miten ihoa pystyy korjailemaan Photoshopissa/paitshop pro:ssa?
Onko mitään yksinkertaista muokkaus toimintoa?
Vai pitääkö sitä kuvaa (ihoa) ruveta korjaamaan pikseli pikseliltä...?
No one here get`s out alive...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
malagant

Viesti Kirjoittaja malagant »

Itse olen ainakin satunnaisesti clonetoolilla korjaillut virheitä.
Santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Santtu »

Scratch Remove-tool on aika näppärä ja nopea työkalu.

Rypyt, finnit yms. katoaa iholta nopeasti ja helposti.

Viimeksi poistin kummityttöni kuvasta tuollaiset kiiltelevät hileet, joihin tyttö on nyt ihastunut...
SamiN

Viesti Kirjoittaja SamiN »

Olen käyttänyt blurria ihon siloittamiseen (PS). Pitää varmaan kokeilla noita yllämainittujakin konsteja.
seppot

Viesti Kirjoittaja seppot »

SamiN kirjoitti:Olen käyttänyt blurria ihon siloittamiseen (PS). Pitää varmaan kokeilla noita yllämainittujakin konsteja.
Blurraa koko kuvan ja katsoo vain ihoa milloin on sopivan pehmeä.
Sitten hyppää historiapaletissa edelliseen pykälään ja valitsee history brush toolin ja sille valitsee sen blurratun historian ja pensselöi ihon kuntoon.
Tuo kuten kaikki muukin kannattaa tehdä omalla tasollaan joten sen opacityä säätämällä voi vielä "loiventaa" efektiä.

Sepe

ps. Näppylöihin Clone Stamp Tools - Mode: lighten ja otsan ja nenän rasvaläikkään Mode: Darken.
--
joonal

Viesti Kirjoittaja joonal »

Jos haluu oikeen mallinuken muovipärstän, niin helpoin tapa on varmaan näin:
duplicate layer> valitse alempi layer eli alkup. kuva ja säädä siihen gaussian blurria mielesi mukaan, sitä voi jälkeenpäinkin annostella> valitse päällimmäinen eli kopiolayer ja kumita pehmeäreunaisella kumilla sieltä, mistä haluut sotkee ja alempi blurrattu kuva nousee pintaan.

Näin siis photarilla.
Lefa

Viesti Kirjoittaja Lefa »

Höpö. Joskus olen nähnyt moisia kuvia, joissa mallin pinta on tapettu pystyyn hiplaamalla se kuvankäsittelyllä "virheettömäksi". Kamalaa. Itse tykkään tyylistä au naturel. Ihossa pitää olla persoonallista elävyyttä, muuten se on kuin mikäkin ruiskumaalattu peltikuori.

Eri asia sitten, jos tällaista tyylikeinona tavoittelee. Sopii hyvin johonkin kauhugalleriaan tai scifikuviin robotin kuoreksi.
artur
Viesti:

Viesti Kirjoittaja artur »

Naturelle on hieno jos se sopii tarkoitukseen. Jossain tapauksessa on parempi "hiukan" editoida:

http://www.s5000.net/artur/naama
Lefa

Joo, tota mä juuri tarkoitan. Se käsitelty mimmi on kuin vahanukke. Tai ruumis. Niitäkin olen joutunut käsittelemään ihan oikeesti. Parempi se käsittelemätöin, raikas, pisamainen iho sellaisenaan.
SamiN

Viesti Kirjoittaja SamiN »

Lefa kirjoitti:Joo, tota mä juuri tarkoitan. Se käsitelty mimmi on kuin vahanukke. Tai ruumis. Niitäkin olen joutunut käsittelemään ihan oikeesti. Parempi se käsittelemätöin, raikas, pisamainen iho sellaisenaan.
Joo, mutta tässä ei keskusteltukaan kenenkään henkilökohtaisista mieltymyksistä vaan siittä miten muokata kuvankäsittelyssä ihoa!
armih
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja armih »

Muoto / plastisuus pitäisi kuitenkin säilyttää.
Armi Hölttö
www.digicamera.net
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

artur kirjoitti:Naturelle on hieno jos se sopii tarkoitukseen. Jossain tapauksessa on parempi "hiukan" editoida:

http://www.s5000.net/artur/naama
Olisit laittanut sellaisen mallikuvan sitten; tämän kumikorjaamon sijaan ;-)
seppot

Viesti Kirjoittaja seppot »

Lefa kirjoitti:Joo, tota mä juuri tarkoitan. Se käsitelty mimmi on kuin vahanukke. Tai ruumis. Niitäkin olen joutunut käsittelemään ihan oikeesti. Parempi se käsittelemätöin, raikas, pisamainen iho sellaisenaan.
Mitä sää niille ruumiille teit ;)

Sepe
--
barcoder
Viesti:

Viesti Kirjoittaja barcoder »

Näistä korjailuista voi olla montaa mieltä, tosiasia on että niitä tehdään paljon ja parhaimmillaan ne on niin hyvin tehty, että kuvasta ei hetimiten edes tajua että sitä on korjailtu.

En itsekään pidä muovisesta ihosta, mutta tietynlainen pehmeä tunnelma kasvokuvassa on minun mielestäni hyvä. Kovan valon tuoma "karheus" pilaa helposti kasvokuvan.

Vanha (mutta hyvä) 10 sekunnin fashion-trick kasvokuvan pehmennykseen:

1. duplikoi taso
2. gaussian blur ylemmälle tasolle (kunnolla sumeeksi)
3. ylemmän tason läpinäkyvyydeksi overlay
4. jos pehmenee liikaa niin laske ylemmän tason opacityä

...ja eiku painoon...

Ohessa mallikuva, ylempi on originaali, alempi käsitelty (käsitellyssä kuvassa tehostetason opacity 100%, ehkä vähän liiankin pehmeä, palaa vähän puhki. Hieromalla sais helposti paremman, mutta idea tässä oli kertoa nopea ja helppo tapa)

Kuva

Ei todellakaan mikään mestariteos, mutta tällaisiakin on joskus tullut tehtyä... varsinkin kiireessä.
http://www.prepress.fi, petteri.paananen(miuku)prepress.fi
InDesign CS5 - julkaisun tekijälle (Docendo 2011)
Photoshop CS5 (Docendo 2010)
Suunnittele, toteuta ja julkaise (Docendo 2010)
Lefa

seppot kirjoitti:
Mitä sää niille ruumiille teit ;)
Sepe
Laittelin laatikkoon sivarina sairaalan kylmässä päässä.
skv

Viesti Kirjoittaja skv »

Itse olen ihon siloittelussa nykyisin käyttänyt Suodin > Kohina > Mediaani.. (Filter > Noise > Median) Säde n. 5-10 suodinta.

Peittävyydellä säädellyt ihon luonnollisuutta.

Tuolla suotimella kuva ei ole niin vahamainen kuin Blurilla tehtynä.
barcoder
Viesti:

Viesti Kirjoittaja barcoder »

...aika hauska demo löytyy osoitteesta http://homepage.mac.com/gapodaca/digita ... index.html

viekää hiiri kuvan päälle niin näätte millainen kasvokuva oli ilman käsittelyä.... (voi kestää hetken kun taustalla oleva kuva latautuu)

vasemmasta reunasta löytyy thumbnail linkkejä vastaaviin kuvapareihin muista kohdista ko. naismallia. Siellä on läskimakkarat ja appelsiini-iho saaneet kyytiä...=)
http://www.prepress.fi, petteri.paananen(miuku)prepress.fi
InDesign CS5 - julkaisun tekijälle (Docendo 2011)
Photoshop CS5 (Docendo 2010)
Suunnittele, toteuta ja julkaise (Docendo 2010)
Vastaa Viestiin