Olen omistanut ensimmäisen digini (300D) reilun vuoden, ennen digiaikaa olen valokuvannut yli 20v enimmäkseen paperikuvia erillaisilla järkkäreillä.
Pääasiallinen kuvaus on maisemaa, arkkitehtuuria, street ja tietty perheen kaikenlaiset tapahtumat.
300D laskuri näyttää että 8000 kuvan raja meni rikki viimeviikolla.
Suurimpia ongelmia digiajassa on kuvien säilytys, tulostus (laadukas) ja kuvien käsittely/muokkaus.
Olen huomannut että kuvankäsittely (Elements 3:lla) on minun akkilleen kantapääni, osittain siitä syystä että jossian minun sisälläni asuu perfektionisti joka hyväksyy vain täydellisen kuvan, tästä johtuen olen monen monta kertaa työstänyt määrättyä valokuvaa pitkään (1/2-1h) ja todennut lopussa että olen ns. käsitellyt sen "yli" ja että alkuperäinen (minun tapauksessa aina RAW) on luonnollisemman/aidomman näköinen kuin työstetty valokuva.
Thredin aiheena onkin kysyä teiltä oletteko käyneet PS kursseja?
Missä, mitä maksaa ja olivatko omasta mielestänne hyödyllisiä?
Haluaisin oppia kunnolla kuvankäsittelyn ja olen valmis panostamaan sekä aikaa että rahaa, tarkoituksena ei ole valmistua täysiveriseksi ammattilaiseksi vaan edellenkin "harrastaa" valokuvausta.
Välineeni kuvankäsittelyssä ovat C1 LE ja Elements 3, johon olen hankkinut plug-ineja FocalBlade, ColorWasher, LightMachine ja PTlens.
Alla kurjositeetin vuoksi myös valokuvaus välineeni.
T. KKS62
PhotoShop kursseja
-
PhotoShop kursseja
Canon 5D MK2, Canon EOS 50E QD, EF 24-105/4L, EF 70-200/2.8 IS, 580EX, laukkuja ja mahdoton määrä muuta turhaa sälää...
-
Vilkaseppa tuolta:
http://www.digicamera.net/keskus/viewforum.php?f=36
Ilmeisesti työväenopisto järjestää valo/digi?kuvaus kursseja joissa opiskellaan samalla kuvankäsittelyä. Olettaisin, että myös joltain yliopisto tms. löytyy jotain iltakursseja myös joissa kuvankäsittelyä opetetaan.
http://www.digicamera.net/keskus/viewforum.php?f=36
Ilmeisesti työväenopisto järjestää valo/digi?kuvaus kursseja joissa opiskellaan samalla kuvankäsittelyä. Olettaisin, että myös joltain yliopisto tms. löytyy jotain iltakursseja myös joissa kuvankäsittelyä opetetaan.
-
-
- Viesti:
Kyllä kuvankäsittelyä oppii kursseillakin, jos kurssin taso on sopiva, ja opettaja hyvä, eli ei liian vaikeaa jossei perus asiat ole kunnossa, ja ei liiian perus asioita jos ne hallitsee jo hyvin. Kyllä itse ainakin mieleellään menisin jonkun photarin gurun kurssille, jossa esim opettaja näyttäisi tykillä parhaita kikkojaan... tälläset kurssit ovat varmaan aika tiukassa, jossa opettajana olisi siis joku todellinen ammattilainen...
Mutta samaa mieltä olen ettei sinne kurssille ihan heti kannata mennä, ostaa vaikka eka joku aloittelija kirja ja opettelee itse perusteet, ja sitten kun hieman taitoa kertynyt niin jonnekkin kurssille jos mahdollista...
Mutta samaa mieltä olen ettei sinne kurssille ihan heti kannata mennä, ostaa vaikka eka joku aloittelija kirja ja opettelee itse perusteet, ja sitten kun hieman taitoa kertynyt niin jonnekkin kurssille jos mahdollista...
-
Itse olen kuten yllä mainitsin kuvannut vuoden päivät ja käsitellyt kuvia yhtä pitkään. Jos yritän määritellä omaa taitotasoani, niin sanoisin että perusasiat on hallinnassa, mutta edistyksellisempi käyttö ja Workflown hallinta olisi se mitä haluan parantaa.ttv kirjoitti:Kyllä kuvankäsittelyä oppii kursseillakin, jos kurssin taso on sopiva, ja opettaja hyvä, eli ei liian vaikeaa jossei perus asiat ole kunnossa, ja ei liiian perus asioita jos ne hallitsee jo hyvin. Kyllä itse ainakin mieleellään menisin jonkun photarin gurun kurssille, jossa esim opettaja näyttäisi tykillä parhaita kikkojaan... tälläset kurssit ovat varmaan aika tiukassa, jossa opettajana olisi siis joku todellinen ammattilainen...
Haluaisin nimenomaan jonkun "oikean" ammattilaisen opettavan, niin että itse joutuu tekemään eikä pelkkää esitelmää.
T.KKS62
-
http://www.lynda.com
Jos kestät istua persuuksillasi ja katsoa videotutoriaaleja, niin kyseinen saitti on oikea valinta. Muistaakseni euroksi muutettuna hinta oli 17 euroa kuukaudessa. Vuoden alussa etsin 3DS Max riggaustutoriaaleja, ja törmäisin tälläisen. Samalla tein kultalöydön muidenkin softien tutoriaalien suhteen. 17 eurolla ei saa ns. harjotustiedostoja, mutta omat varastothan on pullollaan muokkaamiseen soveltuvia kuvia.
Liitän tähän vielä siellä olevat photarikurssit:
Power Shortcuts for Adobe Photoshop CS (3.5 hours)
Photorealism with Bert Monroy – Volume 2 (2.75 hours)
Prepress for Adobe Photoshop (8.75 hours)
Enhancing Digital Photography with Adobe Photoshop (13 hours)
Learning Adobe CS Integration and Version Cue (3.75 hours)
Learning Adobe Photoshop CS (10.25 hours)
New in Adobe Photoshop CS (4 hours)
Photorealism with Bert Monroy: using Adobe Photoshop and Illustrator (5.5 hours)
Learning Adobe Photoshop CS for the Web (9.5 hours)
New in Photoshop 7 (3 hours)
Learning Adobe Photoshop 7 (18 hours)
Learning Adobe Photoshop Elements 2 (5 hours)
Digital Anarchy Demonstration (2 hours)
Learning Photoshop Elements (3 hours)
Photoshop 7 Brushes (5 hours)
Photoshop Rollovers Animation & More (2 hours)
Advanced Photoshop 6 (9 hours)
Learning Photoshop 6 and ImageReady 3 for the Web (7 hours)
Learning Photoshop 6 (8 hours)
No Pixels Harmed! (1 hours)
Power Hour, Russell Brown's Adobe Photoshop Tips and Techniques (5.25 hours)
Working with Color (3 hours)
Joista ehdoton helmi on Chris Orwigin Enhancing Digital Photography with Adobe Photoshop. Uusia ideoita, oikea asenne valokuvaukseen, ja kerrotut jutut ovat syvällisiä, ja pohdiskeltuja.Äänikin on ihan miellyttävän pirteä, eikä tasasen paksu.
Menipäs tämä mainospuheeksi, mutta tämä avasi aivan uusiä näkökulmia photaroimiseen, vaikka olen käyttänyt sitä versiosta 4. Olin kyllästynyt photaritutoriaaleihin, ja yleensäkin tutoriaaleihin missä tehdään paljon ylimääräistä ruudun ulkopuolella (ei näytetä miten oikeasti tehdään) tai tehdään hutiloiden vaan jotain. Pahimmat ovat sellaiset videotutoriaalit, missä käydään valikoita vaan läpi. Tämä ei ole sellainen.
Jos joku uskaltaa maksaa sen 17 euroa ihan kokeilumielessä, ylistäköön täällä saittia minun kanssani.
Olen puhunut :)
Jos kestät istua persuuksillasi ja katsoa videotutoriaaleja, niin kyseinen saitti on oikea valinta. Muistaakseni euroksi muutettuna hinta oli 17 euroa kuukaudessa. Vuoden alussa etsin 3DS Max riggaustutoriaaleja, ja törmäisin tälläisen. Samalla tein kultalöydön muidenkin softien tutoriaalien suhteen. 17 eurolla ei saa ns. harjotustiedostoja, mutta omat varastothan on pullollaan muokkaamiseen soveltuvia kuvia.
Liitän tähän vielä siellä olevat photarikurssit:
Power Shortcuts for Adobe Photoshop CS (3.5 hours)
Photorealism with Bert Monroy – Volume 2 (2.75 hours)
Prepress for Adobe Photoshop (8.75 hours)
Enhancing Digital Photography with Adobe Photoshop (13 hours)
Learning Adobe CS Integration and Version Cue (3.75 hours)
Learning Adobe Photoshop CS (10.25 hours)
New in Adobe Photoshop CS (4 hours)
Photorealism with Bert Monroy: using Adobe Photoshop and Illustrator (5.5 hours)
Learning Adobe Photoshop CS for the Web (9.5 hours)
New in Photoshop 7 (3 hours)
Learning Adobe Photoshop 7 (18 hours)
Learning Adobe Photoshop Elements 2 (5 hours)
Digital Anarchy Demonstration (2 hours)
Learning Photoshop Elements (3 hours)
Photoshop 7 Brushes (5 hours)
Photoshop Rollovers Animation & More (2 hours)
Advanced Photoshop 6 (9 hours)
Learning Photoshop 6 and ImageReady 3 for the Web (7 hours)
Learning Photoshop 6 (8 hours)
No Pixels Harmed! (1 hours)
Power Hour, Russell Brown's Adobe Photoshop Tips and Techniques (5.25 hours)
Working with Color (3 hours)
Joista ehdoton helmi on Chris Orwigin Enhancing Digital Photography with Adobe Photoshop. Uusia ideoita, oikea asenne valokuvaukseen, ja kerrotut jutut ovat syvällisiä, ja pohdiskeltuja.Äänikin on ihan miellyttävän pirteä, eikä tasasen paksu.
Menipäs tämä mainospuheeksi, mutta tämä avasi aivan uusiä näkökulmia photaroimiseen, vaikka olen käyttänyt sitä versiosta 4. Olin kyllästynyt photaritutoriaaleihin, ja yleensäkin tutoriaaleihin missä tehdään paljon ylimääräistä ruudun ulkopuolella (ei näytetä miten oikeasti tehdään) tai tehdään hutiloiden vaan jotain. Pahimmat ovat sellaiset videotutoriaalit, missä käydään valikoita vaan läpi. Tämä ei ole sellainen.
Jos joku uskaltaa maksaa sen 17 euroa ihan kokeilumielessä, ylistäköön täällä saittia minun kanssani.
Olen puhunut :)