Photoshop CS ja värit

Kuvankäsittelyä, mitä vain
Eos

Photoshop CS ja värit

Viesti Kirjoittaja Eos »

Erittäin perustavaa laatua oleva kysymys. Eli työnkulku on seuraava. Käännän RAW-kuvat photarin omalla softalla ja muokkaan kuvat halutuiksi photarissa. Tässä vaiheessa kaikki on vielä hyvin, värit on kohdallaan, mutta kun vien kuvan esim. Coreldrawiin niin alkaa tapahtua. Värit menee ihan vituiksi, on haaleat ja paljon vaaleammat kuin photarissa. Missä vika? Molemmissa on käytössä samat ICC-profiilit yms... Erittäin työlästä kun värit pitää säätää coreldrawissa uusiksi tai oikestaan photopaintissa. Sama ongelma tulee vastaan jos photarissa tehdyn kuvan urittää viedä mihin tahansa ohjelmaan millä yleensä kuvan saa auki, aina ne on haaleampia kuin photarissa. Itse uskon että ongelma piilee photarissa mutta auttakee ken pystyy.

PS. tämä sama ongelma tulee vastaa myös kun esim. kuva on muokattu jossain muussa ohjelmassa ja sitten kun sen avaa photariin niin kuva on hirveän tumma.

Juice
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ttv
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ttv »

katos mikkä "proofit" on päällä, napsuttele ne oikein niin luulis korjaantuvan...
Ouvinen

Viesti Kirjoittaja Ouvinen »

Olisiko ohjelmissa eri gamma-asetukset? Ja onko ne työtilat ja profiilit varmasti samat?
Matti Ouvinen - Vastaan sinulle, vaikka kirjoittaisit jonkun muun nimellä...
Eos

Viesti Kirjoittaja Eos »

Noi profiilit olen varmistanut useammankin kerran ja kokeillut vaihtaa niitä ja vaikka niitä vaihtaa niin värit muuttuu mutta ei niin paljon kuin nyt. Tuo gamma-asetus tuntuis olevan erittäin todennäköinen mikä on pielessä, ja mistä sen saa säädettyä? (en ny just ole sen koneen ääres, mutta ehtoolla sitte)

PS. olisko silläkin vaikutusta kun olen joskus ajanut ton Adobe-gamman monitorin säätöä varten eli pitäisikö nyt käyttää sitä sillä tehtyä profiilia kaikissa kuvissa?

Juice
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Eos kirjoitti:PS. olisko silläkin vaikutusta kun olen joskus ajanut ton Adobe-gamman monitorin säätöä varten eli pitäisikö nyt käyttää sitä sillä tehtyä profiilia kaikissa kuvissa?

Juice
Kyllä ensin pitää näyttö olla säädetty riittävän oikein ja sitten vasta pohtia muita ihmeellisyyksiä...
Vastaa Viestiin