Erittäin perustavaa laatua oleva kysymys. Eli työnkulku on seuraava. Käännän RAW-kuvat photarin omalla softalla ja muokkaan kuvat halutuiksi photarissa. Tässä vaiheessa kaikki on vielä hyvin, värit on kohdallaan, mutta kun vien kuvan esim. Coreldrawiin niin alkaa tapahtua. Värit menee ihan vituiksi, on haaleat ja paljon vaaleammat kuin photarissa. Missä vika? Molemmissa on käytössä samat ICC-profiilit yms... Erittäin työlästä kun värit pitää säätää coreldrawissa uusiksi tai oikestaan photopaintissa. Sama ongelma tulee vastaan jos photarissa tehdyn kuvan urittää viedä mihin tahansa ohjelmaan millä yleensä kuvan saa auki, aina ne on haaleampia kuin photarissa. Itse uskon että ongelma piilee photarissa mutta auttakee ken pystyy.
PS. tämä sama ongelma tulee vastaa myös kun esim. kuva on muokattu jossain muussa ohjelmassa ja sitten kun sen avaa photariin niin kuva on hirveän tumma.
Juice
Photoshop CS ja värit
-
- Viesti:
-
Noi profiilit olen varmistanut useammankin kerran ja kokeillut vaihtaa niitä ja vaikka niitä vaihtaa niin värit muuttuu mutta ei niin paljon kuin nyt. Tuo gamma-asetus tuntuis olevan erittäin todennäköinen mikä on pielessä, ja mistä sen saa säädettyä? (en ny just ole sen koneen ääres, mutta ehtoolla sitte)
PS. olisko silläkin vaikutusta kun olen joskus ajanut ton Adobe-gamman monitorin säätöä varten eli pitäisikö nyt käyttää sitä sillä tehtyä profiilia kaikissa kuvissa?
Juice
PS. olisko silläkin vaikutusta kun olen joskus ajanut ton Adobe-gamman monitorin säätöä varten eli pitäisikö nyt käyttää sitä sillä tehtyä profiilia kaikissa kuvissa?
Juice
-