Ilmaisohjelmat

Kuvankäsittelyä, mitä vain
pmj

Ilmaisohjelmat

Viesti Kirjoittaja pmj »

Onkos Adobella mitään kevytversiota video- ja kuvankäsittelyohjelmistoista?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mattimi

Viesti Kirjoittaja mattimi »

Vastaus kysymykseesi on on. Elements. Onko se kevytversio riippuu tietenkin siitä, mitä termillä tarkoitat. Elements on riisuttu Photoshop. Myös hinta on riisuttu eli pyörii satasen paikkeilla.

Lisäksi on jotain kännyköille ja tableteille ja muille leluille suunnattuja versioita, mutta niistä en ole perillä.

Mikko
JKyytinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Miksi pitää olla Adobe?
Esim. PS E:tä vastaavia, ilmaisia ohjelmia ovat mm. Paint.NET ja Gimp, joten minun mielestäni Elements on silkkaa rahanhukkaa.
iPadille on Lightroomista tosiaan joku ilmeisesti kohtuulloinen versio.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
pmj

Viesti Kirjoittaja pmj »

Joo, tuli ajatusvirhe kirjoittaessa. Kevytversiolla tarkoitin pikemminkin ilmaisversiota. Täytyypäs tutustua tuohon Elementsiin millainen se on ja olisko siitä mitään tarjouksia.

Gimpin olen aina parin vuoden välein asentanut työkoneelle tai muualle satunnaisen kuvankäsittelyn koneille ja aina tuskastunut, ei sillä mikään "monimutkaisempi" onnistu. Ainakaan minulla. Voi olla myös kiinni siitä, että olen Premiereä ja Photoshoppia käytellyt vuosia ja tottunut niihin.
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

pmj kirjoitti:Voi olla myös kiinni siitä, että olen Premiereä ja Photoshoppia käytellyt vuosia ja tottunut niihin.
Jos sinulla on osaaminen jo noihin, niin mielestäni kyllä kannattaa silloin hankkia molemmista ohjelmista Elements-versio. Niitä on saanut yhdessä pakettina hiukan edullisemmin. Erot isoihin versioihin ovat kestettävissä.

Gimp, Paint.net tai vastaavat ovat kyllä ihan päteviä, mutta kuinka paljon haluat olla maksamatta siitä, että opettelet niiden käytön.
onninpoika

Viesti Kirjoittaja onninpoika »

pmj kirjoitti: Gimpin olen aina parin vuoden välein asentanut työkoneelle tai muualle satunnaisen kuvankäsittelyn koneille ja aina tuskastunut, ei sillä mikään "monimutkaisempi" onnistu. Ainakaan minulla.

R.T.F.M
pmj

Viesti Kirjoittaja pmj »

onninpoika kirjoitti:

R.T.F.M
Jeps, suosittelisin samaa sinullekin. Sillä et todellakaan taida tietää mitä kirjoittelet, eihän kukaan Gimppiä Photoshoppiin muuten vertaisi?

Onhan noita Gimppitutoriaaleja tullut vahattua tuntikausia, niillä ei vain ikinä päästä yhtä näppärästi yhtä hienoihin tuloksiin kuin Photoshopilla.

Jossain vaiheessa Adobe ajoi meikästä ohi ohjelmakirjollaan ja aloitusviestissä oli tarkoitus päästä vähän hajulle mitä kaikkea siltä puolelta voisi löytyä.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

pmj kirjoitti:aloitusviestissä oli tarkoitus päästä vähän hajulle mitä kaikkea siltä puolelta voisi löytyä.
Onneksi otsikko sentään ajoi siitäkin ohi.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
onninpoika

Viesti Kirjoittaja onninpoika »

pmj kirjoitti: Gimpin olen aina parin vuoden välein asentanut työkoneelle tai muualle satunnaisen kuvankäsittelyn koneille ja aina tuskastunut, ei sillä mikään "monimutkaisempi" onnistu. Ainakaan minulla.

R.T.F.M
pmj kirjoitti:
onninpoika kirjoitti:

R.T.F.M
Jeps, suosittelisin samaa sinullekin. Sillä et todellakaan taida tietää mitä kirjoittelet, eihän kukaan Gimppiä Photoshoppiin muuten vertaisi?
Miksi rupesit vertaamaan gimppiä photoshoppiin ja väität, että minä tekisin niin?
Vastaa Viestiin