Ilmaisohjelmat
-
Ilmaisohjelmat
Onkos Adobella mitään kevytversiota video- ja kuvankäsittelyohjelmistoista?
-
Vastaus kysymykseesi on on. Elements. Onko se kevytversio riippuu tietenkin siitä, mitä termillä tarkoitat. Elements on riisuttu Photoshop. Myös hinta on riisuttu eli pyörii satasen paikkeilla.
Lisäksi on jotain kännyköille ja tableteille ja muille leluille suunnattuja versioita, mutta niistä en ole perillä.
Mikko
Lisäksi on jotain kännyköille ja tableteille ja muille leluille suunnattuja versioita, mutta niistä en ole perillä.
Mikko
-
- Viesti:
Miksi pitää olla Adobe?
Esim. PS E:tä vastaavia, ilmaisia ohjelmia ovat mm. Paint.NET ja Gimp, joten minun mielestäni Elements on silkkaa rahanhukkaa.
iPadille on Lightroomista tosiaan joku ilmeisesti kohtuulloinen versio.
Esim. PS E:tä vastaavia, ilmaisia ohjelmia ovat mm. Paint.NET ja Gimp, joten minun mielestäni Elements on silkkaa rahanhukkaa.
iPadille on Lightroomista tosiaan joku ilmeisesti kohtuulloinen versio.
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
Joo, tuli ajatusvirhe kirjoittaessa. Kevytversiolla tarkoitin pikemminkin ilmaisversiota. Täytyypäs tutustua tuohon Elementsiin millainen se on ja olisko siitä mitään tarjouksia.
Gimpin olen aina parin vuoden välein asentanut työkoneelle tai muualle satunnaisen kuvankäsittelyn koneille ja aina tuskastunut, ei sillä mikään "monimutkaisempi" onnistu. Ainakaan minulla. Voi olla myös kiinni siitä, että olen Premiereä ja Photoshoppia käytellyt vuosia ja tottunut niihin.
Gimpin olen aina parin vuoden välein asentanut työkoneelle tai muualle satunnaisen kuvankäsittelyn koneille ja aina tuskastunut, ei sillä mikään "monimutkaisempi" onnistu. Ainakaan minulla. Voi olla myös kiinni siitä, että olen Premiereä ja Photoshoppia käytellyt vuosia ja tottunut niihin.
-
- Viesti:
Jos sinulla on osaaminen jo noihin, niin mielestäni kyllä kannattaa silloin hankkia molemmista ohjelmista Elements-versio. Niitä on saanut yhdessä pakettina hiukan edullisemmin. Erot isoihin versioihin ovat kestettävissä.pmj kirjoitti:Voi olla myös kiinni siitä, että olen Premiereä ja Photoshoppia käytellyt vuosia ja tottunut niihin.
Gimp, Paint.net tai vastaavat ovat kyllä ihan päteviä, mutta kuinka paljon haluat olla maksamatta siitä, että opettelet niiden käytön.
olli Rinne http://www.digifaq.info/
-
-
Jeps, suosittelisin samaa sinullekin. Sillä et todellakaan taida tietää mitä kirjoittelet, eihän kukaan Gimppiä Photoshoppiin muuten vertaisi?onninpoika kirjoitti:
R.T.F.M
Onhan noita Gimppitutoriaaleja tullut vahattua tuntikausia, niillä ei vain ikinä päästä yhtä näppärästi yhtä hienoihin tuloksiin kuin Photoshopilla.
Jossain vaiheessa Adobe ajoi meikästä ohi ohjelmakirjollaan ja aloitusviestissä oli tarkoitus päästä vähän hajulle mitä kaikkea siltä puolelta voisi löytyä.
-
pmj kirjoitti: Gimpin olen aina parin vuoden välein asentanut työkoneelle tai muualle satunnaisen kuvankäsittelyn koneille ja aina tuskastunut, ei sillä mikään "monimutkaisempi" onnistu. Ainakaan minulla.
R.T.F.M
Miksi rupesit vertaamaan gimppiä photoshoppiin ja väität, että minä tekisin niin?pmj kirjoitti:Jeps, suosittelisin samaa sinullekin. Sillä et todellakaan taida tietää mitä kirjoittelet, eihän kukaan Gimppiä Photoshoppiin muuten vertaisi?onninpoika kirjoitti:
R.T.F.M