Photarin siveltimen koon muuttaminen
-
- Viesti:
Photarin siveltimen koon muuttaminen
Miten olette ratkaisseet ongelman? Mäppäämällä vain eri koodeille kuin [ ja ] vai miten? Ei viitsisi kauheasti lähteä noita photarin oletus-shortcuteja muuttamaan, mutta onko muuta tietä?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Itse itselleni vastaten: , ja .
Jahs. Eipäs ollutkaan. Vaan ; ja :, joissa on sama ongelma kuin [ ja ], kun ne ovat jonkun lisänäppäimen takana...
Eikö siis suomalaisella näppiksellä pysty ollenkaan muuttamaan siveltimen kokoa?
Jahs. Eipäs ollutkaan. Vaan ; ja :, joissa on sama ongelma kuin [ ja ], kun ne ovat jonkun lisänäppäimen takana...
Eikö siis suomalaisella näppiksellä pysty ollenkaan muuttamaan siveltimen kokoa?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Helpoiten toimii altti pohjassa ja hiiren oikeeta napikkaa painaen. Vetämällä vasemmalle tai oikeelle muuttuu siveltimen koko ja ylös alas siveltimen "kovuus". Onks toi oikea sana, mut tajuut varmaan.
Huono selitys, mut ehkä tosta selvän saa.
Tossa sama selitys toisella kotimaisella http://www.youtube.com/watch?v=DlI0rSVX5-s
Huono selitys, mut ehkä tosta selvän saa.
Tossa sama selitys toisella kotimaisella http://www.youtube.com/watch?v=DlI0rSVX5-s
-
- Viesti:
^Joo, tuohon päädyin itsekin, vaikka käytänkin tätä tabletilla. Silti se taitaa olla se yksinkertaisin tapa, varsinkin kun on tällainen itä-udmurtialainen näppäimistö, jonka koukeroita ei jenkit tunne.
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Piirtopöydällä mennään.
, ja . -napeilla Säätää siveltimen kokoa ja å ja ä napeilla säädetään pehmeyttä.
Raivostuttavaa kun <-nappula vaihtaa siveltimen listan ensimkäiseksi ekkä ole saanut sitä muutettua, siihen nappulaan tulee usein koskettua vahingossa ja ärräpäitä tulee.
, ja . -napeilla Säätää siveltimen kokoa ja å ja ä napeilla säädetään pehmeyttä.
Raivostuttavaa kun <-nappula vaihtaa siveltimen listan ensimkäiseksi ekkä ole saanut sitä muutettua, siihen nappulaan tulee usein koskettua vahingossa ja ärräpäitä tulee.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
- Viesti:
Ilmeisesti olet sitten koodannut nuo itse, koska oletuksena , ja . vaihtavat siveltimen tyyppiä? Tai jotain sinne päin, ei tästä ota erkkikään selvää...Hannu KH kirjoitti:Piirtopöydällä mennään.
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Joo itse olen vaihdellut, ja , ja . Vaihtavat nimenomaan siveltimen kokoa, ei tyyppiä.mremonen kirjoitti:Ilmeisesti olet sitten koodannut nuo itse, koska oletuksena , ja . vaihtavat siveltimen tyyppiä? Tai jotain sinne päin, ei tästä ota erkkikään selvää...Hannu KH kirjoitti:Piirtopöydällä mennään.
Kun ne vaihtavat kokoa, niin myös laastarityökalun koko muuttuu, se on tärkeä juttu.
Oon tuunannut pikanäppäimet aikalailla mieleisekseni, makroja ja pikatoimintoja on melko paljon. Kakkosnäytöllä on kaikki työkaluikkunat levällään ja sitärataa. Homma hoituu kivasti, mutta jos joutuu jollain vieraalla koneella tekemään töitä.....niin eihän siitä mitään tule. Lisäksi vuosien mittaan ohjelmien päivitys on ollut välillä tuskaa, nyt CC:llä ei niinkään.
-
- Viesti:
Mun mielestä piirtopöydän sujuvaan käyttöön kuuluu saumattomasti tuunattu näppäimistö, jolloin toisen käden paikka on koko ajan näppäimistöllä ohjailemassa toimintoja.
Piirtopöydän nappulat ovat turhia, ja ainakin Wacom Intutos4 vakiokynän keinukytkin on aika hankalakäyttöinen.
Piirtopöydän nappulat ovat turhia, ja ainakin Wacom Intutos4 vakiokynän keinukytkin on aika hankalakäyttöinen.
-
- Viesti:
+1Guzmo kirjoitti:Alt+hiiren oikea nappi on nopea tapa muuttaa siveltimen kokoa & kovuutta.
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
- Viesti:
Mulla on näppäimistön paikan vienyt ShuttlePro 2, se jäi käyttöön videoeditoinnin peruina, jossa se oli lyömätön.Hannu KH kirjoitti:Mun mielestä piirtopöydän sujuvaan käyttöön kuuluu saumattomasti tuunattu näppäimistö, jolloin toisen käden paikka on koko ajan näppäimistöllä ohjailemassa toimintoja.
Photarissa se ei ole ihan niin käyttökelpoinen, mutta Lightroomissa taas se korvaa näppiksen kokonaan. Pääasiahan on, että saa homman toimimaan omassa työnkulussa.
BTW. siirtyvätkö nuo näppäimistön uudelleenmappaykset myös päivitettäessä? Vai pitääkö ne tehdä joka kerta uudelleen?
Näinpä. En sitten tiedä, onko tämä Wacomin uusi tablettisukupolvi parempi (Intuos Pro)?Piirtopöydän nappulat ovat turhia, ja ainakin Wacom Intutos4 vakiokynän keinukytkin on aika hankalakäyttöinen.
---
blogi
---
blogi
-
-
- Viesti:
Tämä kuva on ollut monta kertää täällä esillä, mutta olkoot vieläkin.mremonen kirjoitti:Mulla on näppäimistön paikan vienyt ShuttlePro 2, se jäi käyttöön videoeditoinnin peruina, jossa se oli lyömätön.Hannu KH kirjoitti:Mun mielestä piirtopöydän sujuvaan käyttöön kuuluu saumattomasti tuunattu näppäimistö, jolloin toisen käden paikka on koko ajan näppäimistöllä ohjailemassa toimintoja.
Photarissa se ei ole ihan niin käyttökelpoinen, mutta Lightroomissa taas se korvaa näppiksen kokonaan. Pääasiahan on, että saa homman toimimaan omassa työnkulussa.
BTW. siirtyvätkö nuo näppäimistön uudelleenmappaykset myös päivitettäessä? Vai pitääkö ne tehdä joka kerta uudelleen?
Näinpä. En sitten tiedä, onko tämä Wacomin uusi tablettisukupolvi parempi (Intuos Pro)?Piirtopöydän nappulat ovat turhia, ja ainakin Wacom Intutos4 vakiokynän keinukytkin on aika hankalakäyttöinen.
Tuo lyhyt ilman numeronäppäimiä oleva keksintö on mukavasti vasemman käden näpyteltävissä kun oikea piirtää.
Mulla on pikanäppäimissä paljon omatekemien makrojen toimintoja, jolloin makrojen kopioimisella versiosta toiseen saa hommat hoitumaan, pikanäppäimiä on pitänyt ohjelmoida jälkikäteen itse.
Viimeisimmässä CS6 - CC-päivityksessä pikanäppäimet siirtyivät automaattisesti.
-
- Viesti:
Jep, näin minäkin teen. Nopea ja vaivaton tapa. Wacomin piirtopöytä käytössä. Kuvan zoomaaminen sitten Opt(Alt)+kynästä alempi painike alas (riippuu piirtopöydästä ja konfiguraatiosta) ja raahataan kynää oikea-vasen suunnassa.kimce kirjoitti: Piirtopöydällä optio+ctrl, sitten vain raahaa kynää eri suuntiin.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
Hmmm... onko tämä joku mäkin oma homma? Kokeilin PC:ssä ja mikään näppäimistökombinaatio ei toiminut noin.kimce kirjoitti:Piirtopöydällä optio+ctrl, sitten vain raahaa kynää eri suuntiin.
---
blogi
---
blogi
-
ctrl+alt on oletusnäppäinasetus windowssissa. Samat mäkissä, mutta nimitykset eri.mremonen kirjoitti:Hmmm... onko tämä joku mäkin oma homma? Kokeilin PC:ssä ja mikään näppäimistökombinaatio ei toiminut noin.kimce kirjoitti:Piirtopöydällä optio+ctrl, sitten vain raahaa kynää eri suuntiin.
Hardnessin tilalle saa opacityn säädön, kun ottaa asetuksista ruksin pois kohdasta "Vary Round Brush Hardness Based on HUD Vertical Movement."
-
- Viesti:
Jos minä pidän ctrl+alt alhaalla ja sen jälkeen siirtelen kynää piirtopöydällä, niin ei tapahdu mitään. Jos painan kynän kärjen alas (left-click), niin tekee uuden background copy-layerin.kimce kirjoitti:ctrl+alt on oletusnäppäinasetus windowssissa. Samat mäkissä, mutta nimitykset eri.
Sen sijaan alt+hiiren oikea näppäin (kynän nappi) tuo tuon siveltimen koon muutoksen. Alt+Ctrl ei tee asiaan muutosta, mutta tuo ctrl:n painaminen on turhaa.
Sen sijaan löysin uuden shortcutin: alt+space ja hiiren vasen näppäin: voit zoomata hiirtä/kynää siirtämällä. Helppoa kuin heinän teko...
---
blogi
---
blogi
-
Tjoo, en ole ite käyttänyt vuosiin w-koneilla. Vilkaisin tuon adoben sivuilta.mremonen kirjoitti:Jos minä pidän ctrl+alt alhaalla ja sen jälkeen siirtelen kynää piirtopöydällä, niin ei tapahdu mitään. Jos painan kynän kärjen alas (left-click), niin tekee uuden background copy-layerin.kimce kirjoitti:ctrl+alt on oletusnäppäinasetus windowssissa. Samat mäkissä, mutta nimitykset eri.
Sen sijaan alt+hiiren oikea näppäin (kynän nappi) tuo tuon siveltimen koon muutoksen. Alt+Ctrl ei tee asiaan muutosta, mutta tuo ctrl:n painaminen on turhaa.
Sen sijaan löysin uuden shortcutin: alt+space ja hiiren vasen näppäin: voit zoomata hiirtä/kynää siirtämällä. Helppoa kuin heinän teko...