Hei!
Minulla on ollut tällainen ongelma että en saa Gimpillä muokattuja kuvia auki ViewNX2:lla vaikka olen tallentanut sen Gimpissä jpg muotoon. ViewNX2 herjaa vain että "tätä tiedostotyyppiä ei tueta". Picasan kanssa testasin ja siinä ei ole mitään ongelmia kuvien muokkauksen jälkeisessä avaamisessa ViewNX2:lla. Osaatteko auttaa, mitä pitäisi tehdä toisin/missä menee vikaan?
Ajatuksenani kun on että alkaisin kokeilla RAW-kuvaamista ja tekisin ViewNX2:lla muutoksia joita sillä voi tehdä mutta esim. värisävyjen muutoksia siinä ei ole ja niitä muutoksia voisi tehdä Gimpillä. Olisi kuitenkin mukava tsekata esim. värikäyriä joita Gimpistä en ole löytänyt niin ViewNX2:lla muokkauksen jälkeen ( tai jossain muussa asiassa/vanhoissa jo tallennetuissa kuvissa yms).
Gimp:llä muokattu kuva ei aukea ViewNX2:lla
-
-
Mielenkiintoinen tilanne johon itse en ole törmännyt. Kokeilin juuri avata jpg:n gimpissä, pieni muutos ja tallennus. Sitten avasin sen ViewNX2:lla ilman ongelmia. Molemmat koneessani olevat gimp ja viewNX2 päivitettyjä versioita. Käyttis win7. Ei tuohon oikein muuta osaa sanoa kuin, että tarkasta molempien asennukset ja päivitykset.
Itse olen siirtynyt tuosta ViewNX2:stä itselle mieluisampaan Captute NX-D:hen. Sen ykkösversiossa on vielä harmiteltavia bugeja mutta niistä huolimatta mieluisa käyttää. Kokeile:
http://imaging.nikon.com/lineup/microsi ... /download/
Itse olen siirtynyt tuosta ViewNX2:stä itselle mieluisampaan Captute NX-D:hen. Sen ykkösversiossa on vielä harmiteltavia bugeja mutta niistä huolimatta mieluisa käyttää. Kokeile:
http://imaging.nikon.com/lineup/microsi ... /download/
-
Kiitos hyvästä vinkistä katsoa ohjelmien uusimmat versiot. Minulla tietysti oli vanhoja versioita molemmat... Latasin uudet mutta ongelma pysyi samana. Jatkoin räpeltämistä ja sainkuin sainkin kuvat näkymään ViewNX2:lla! Se onnistui sen jälkeen kun tallenuskohdassa klikkasin lisäasetukset kohtaa ja poistin sieltä täpät EXIF ja XMP-tiedot kohdista. Googletin että jonkinlaisia läpinäkyvyysjuttuja nuo ovat, en ihan päässyt kärryille että mitä ominaisuuksia kuvasta poistin. Onkohan se ok käyttää kuvaa ilman noita tietoja( aina tähänmennessä mennyt noiden tietojen kanssa kuvat, en tuollaisista ole kuulutkaan kuin vasta nyt :P )?
-