Lightroom toiselle koneelle

Kuvankäsittelyä, mitä vain
Vastaa Viestiin
pejyl

Lightroom toiselle koneelle

Viesti Kirjoittaja pejyl »

Kuinka tapahtuu verkosta ostamani Lightroomin lataus toiselle /Windows koneelle /läppärille.Onko minun ensin ladattava kokeiluversio ja muuttaa se sitten sarjanumeron perusteella jo hankituksi.?

Tilasin ja olen käyttänyt ohjelmaa Mac koneessa yli vuoden
maksoi silloin 77,49€
Onko tällä olevalla lisenssillä mahdollisuus ladata ja asentaa se toiseen koneeseen ???
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ppotka
Viesti:

Re: Lightroom toiselle koneelle

Viesti Kirjoittaja ppotka »

pejyl kirjoitti:Kuinka tapahtuu verkosta ostamani Lightroomin lataus toiselle /Windows koneelle /läppärille.Onko minun ensin ladattava kokeiluversio ja muuttaa se sitten sarjanumeron perusteella jo hankituksi.?

maksoi silloin 77,49€
Onko tällä olevalla lisenssillä mahdollisuus ladata ja asentaa se toiseen koneeseen ???
Lisenssi sallii LR:n olevan kahdella koneella samanaikaisesti. Kokeiluversion lataaminen ja sarjanumeron syöttö siihen toimii.
pejyl

Re: Lightroom toiselle koneelle

Viesti Kirjoittaja pejyl »

ppotka kirjoitti:
pejyl kirjoitti:Kuinka tapahtuu verkosta ostamani Lightroomin lataus toiselle /Windows koneelle /läppärille.Onko minun ensin ladattava kokeiluversio ja muuttaa se sitten sarjanumeron perusteella jo hankituksi.?

maksoi silloin 77,49€
Lisenssi sallii LR:n olevan kahdella koneella samanaikaisesti. Kokeiluversion lataaminen ja sarjanumeron syöttö siihen toimii.
Kiitos kovasti tuo helpotti ,kun en osaa enkä ymmärrä tuota englantia kovinkaan paljon
ukkram

Viesti Kirjoittaja ukkram »

LR 6:n lataaminen toiselle koneelle, jatkokysymys:

Kokeiluversio on pilviversio (Creative Cloud).

Toimiiko tuo pilvikokeiluversion kautta asennus toiseen koneeseen, jos on hankkinut erillislisenssin, jolla LR on asennettu jo yhteen koneeseen vai miten on meneteltävä??[/b][/u]
oh7lua2

Viesti Kirjoittaja oh7lua2 »

Kokeiluversiosta en tiedä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi Lightroom CC kokeiluversion sama kokeilulisenssinumero pitäisi toimia myös toisessa koneessa kokeiluversiona?

Veikkauseni on että toimii, mutta enpä ole kokeillut.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Erillislisenssi ja CC-versio ovat kaksi ihan eri ohjelmaa. Molemmat voidaan asentaa kahteen eri koneeseen.

Muistaakseni CC ja stand-alone voivat olla jopaa samassa koneessa yhtäaikaa, mutta en välttämättä suosittele tätä lähestymistä, jos on kyse samasta päätason versiosta (kuten vaikka Lr 6).
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
ukkram

Viesti Kirjoittaja ukkram »

Hieman lisäselvennystä kysymykseeni LR:n asentamisesta toiselle koneelle.

Minulla on 6:n erillisversio yhdellä koneella. Onnistuin sen ostamaan 5:n päivityksenä pienen etsimisen jälkeen. Nyt haluan asentaa päivityksen myös toiselle koneelle. Mistä sinne imuroidaan LR 5:n erillisversion päivitysohjelmat, johon voin sitten laittaa lisenssinumeron. Adobehan tyrkyttää joka sivulla vain pilviversiota ja lisäksi tietysti ostamista.

Pilvi- tai kokeiluversioista en välitä pätkääkään! Kokeiluversion mainitsin viestissäni syystä, että tässä viestiketjussa aiemmin oli vinkki asentaa topiselle koneelle ensin kokeiluversio ja laittaa sinne sitten lisenssinumero, jolloin LR:n olisi asennettu myös toiselle koneelle.
rautaperä

Viesti Kirjoittaja rautaperä »

Tarvitaanko siihen toiseen koneeseen sitä edellisen version ohjelmistoa, riittää kun tietää sen lisenssikoodin?
Minulla se muistaakseni meni niin että imuroin sen LR6n päivitysversiona toiseen koneeseen. Ohjelma kysyy sitten nykyisen ja vanhan lisenssin numerot. Jätin sen LR5 version väliin ja siirryin LR6:een LR4stä
Nuo lisenssikoodit lienevät Adoben tiedossa sinun tililläsi.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Juu, riittää että on vanhemman LR:n seriaali tallessa. Seriaalit löytää kirjautumalla Adoben palveluun ja tilinhallinnan kautta hakemalla. Päivityksen voi suoraan asentaa koneelle muuten.
suhis36

Viesti Kirjoittaja suhis36 »

Mennääs astetta hankalampaan pähkinään.

Latasin Adobelta LR4:n joskus vuosia sitten. Adobe ID ja senaikainen salasanal ovat hävinneet menneisyyden hämärään. Olen siis sössinyt mahdollisuudet uusiin latauksiin.

Nyt hankin uuden koneen ja mietin onko mitään realistista mahdollisuutta siirtää koko ohjelma katalookeineen uuteen koneeseen, vai onko parempi nöyrtyä ja kaivaa kuvetta.
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

suhis36 kirjoitti:Latasin Adobelta LR4:n joskus vuosia sitten. Adobe ID ja senaikainen salasanal ovat hävinneet menneisyyden hämärään. Olen siis sössinyt mahdollisuudet uusiin latauksiin.
Adobe Id on yleensä sähköpostiosoite. Jos sinulla on edelleen käytössä tuon ajan sähköpostiosoite, niin salasanan voi pyytää uudestaan. Adoben sisäänkirjautumisesta löytyy.

Jos kyseistä sähköpostia ei enää ole, mutta muistat osoitteen, niin sitten menee hankalammaksi. Kenties yhteydenotto Adoben tukeen (chat saattaa olla helpompi kuin puhelimella).

Jos tuo sähköpostiosoitekin on unohtunut, niin sitten ehkä voikin jo hankkia uudemman version softasta.

Ja ilmeisesti sinulla ei siis ole tuota lisenssinumeroa tallessa, softanhan saa kyllä ladattua.

Katalogi kyllä siirtyy toiseen koneeseen, mutta asennuksen siirron kanssa voi olla mielenkiintoisempaa.
jmagic
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmagic »

Vanha Lightroom tallettaa sarjanumeron tiedostoon, josta sen voi käydä nappaamassa. Muistaakseni jotkut vanhat versiot myös näyttävät sarjanumeron Help menusta löytyvässä rekisteröintilomakkeessakin.

Rekisteröintiavaimen polun löydät tuolta:
https://helpx.adobe.com/fi/lightroom/kb ... oom-4.html
suhis36

Siskot ja veikot,

LR on kaivettu esiin avullanne ja pikku salapoliisityöllä ja saatu ladattua uuteen koneeseen. Sinne on siirretty myös kuvat ja katalookit.

Nyt ollaan vaiheessa, jossa kansiot ja kuvat on varustettu kysymysmerkeillä ja ohjelma ilmoittaam että ne ovat hukassa, No folrderi kerralaan olen osoitellut koneelle uudet sijainnit ja foldereista on kysymysmerkit tätä myötä hävinneet. Mutta mutta, jokaisessa folderin kuvassa ne kysymysmerkit edelleen säilyvät. Olisi aika helkkarin työlästä näyttää ohjelmalle jokaisen kuvan sijainti erikseen. MItes tässä pitäisi toimia?
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

Olet jo tiedostoja siirrellyt, mutta onko tästä apua:

http://www.digifaq.info/digi_omat/lr_files/

Ja kyllä pelkästään pääkansioiden osoittaminen pitäisi riittää, jollet ole siirrellyt kuvatiedostoja kansiosta toiseen.
suhis36

Kopioin kuvat uudelleen ulkosen levyn kautta uuteen koneeseen ja kyllähän se LR nyt tunnisti kokonaiset kansiot kerrallaan. Mikähän sitten oli vikana eka kerralla, niitteen kuvatiedostojen nimien perään oli tullut jotain ihmeellistä merkistöä. No onneksi loppu hyvin kaikki hyvin.
Vastaa Viestiin