Kuvien käsittelyyn sopivat näytöt
-
Kuvien käsittelyyn sopivat näytöt
Tarkoituksena olisi hankkia kohtuuhintainen kuvien käsittelyyn sopiva näyttö. Esim. LG:n S-IPS paneelilla olevaa 26" näyttöä saa nykyään alle 600 eur.
Näytön hinta saisi olla siinä 500-600 eur luokassa. Saako tuohon hintaan käyttökelpoista näyttöä?
Näytön hinta saisi olla siinä 500-600 eur luokassa. Saako tuohon hintaan käyttökelpoista näyttöä?
-
- Site Admin
- Viesti:
-
Re: Kuvien käsittelyyn sopivat näytöt
jukkake kirjoitti:Tarkoituksena olisi hankkia kohtuuhintainen kuvien käsittelyyn sopiva näyttö. Esim. LG:n S-IPS paneelilla olevaa 26" näyttöä saa nykyään alle 600 eur.
24 tuumaisia toki.
Tuo LG joka oli minunkin mielessäni on hävinnyt markkinoilta kuten moni muukin 26 ja 27 tuumainen 1920x1200 näyttö.
Heimo Turunen
-
Hankin tuon HP:n loppuvuonna, oiva peli se on, mutta tehdasasetukset persiillään ja vaatii kalibraattorin kaverikseen, itsellä Pantone Huey.Viinikka kirjoitti:Millä kalibroit?jukkake kirjoitti:No nyt on näyttö kalibroitu ja HP:n kuva on eri planeetalta vieressä olevaan BenQ G2400W:hen verrattuna.
Kiinnostaa kun itselläkin sama näyttö ostoslistalla...
-
Delliltä tuli näemmä hiljan markkinoille U2711, 27" 2560x1440 resoluutiolla:
http://accessories.euro.dell.com/sna/pr ... 158&pmha=6
Yksi arvostelukin:
http://reviews.cnet.com/lcd-monitors/de ... cnetReview
Olin jo ostamassa HP 2475:sta mutta tämä sotki aikeita ainakin toistaiseksi.
Yksi arvostelukin:
-
Jos hankit tuon (tai joku muu hankkii) niin olisi kiva lukea käyttäjäarvioita sekä aika pian hankkimisen jälkeen että pienellä viiveellä eli sitten kun näyttö on tullut paremmin tutuksi.Viinikka kirjoitti:Delliltä tuli näemmä hiljan markkinoille U2711, 27" 2560x1440 resoluutiolla:
Yksi arvostelukin:
-
- Viesti:
Dell:n U2711 pitäis saapua huomenissa ovelle, mutta uutta myllyä lupailivat näytön jatkeeksi vasta loppuviikosta. Katsotaan sitten kun saa tuon setin kasaan ja näytön calibroitua, josko olis jotain kommentoitavaa... vai vaivunko säkki päässä hiljaisuuteen katumaan ostosta :)
Ensikommenttina vois sen heittää, että aika mukavia tarjouksia tekevät Dell:n suomen myyntiosastolta, jos niinku vertaa nettikaupan hintaa, ja tarjouksen verollista hintaa. 750egee veroineen kotiovelle oli viime viikon tarjous.
Ensikommenttina vois sen heittää, että aika mukavia tarjouksia tekevät Dell:n suomen myyntiosastolta, jos niinku vertaa nettikaupan hintaa, ja tarjouksen verollista hintaa. 750egee veroineen kotiovelle oli viime viikon tarjous.
-
- Viesti:
Yllättävää... Ensin tulee maili osoitteesta DELL.CPH@DBSCHENKER.COM jossa vannotetaan olemaan paikalla 22.3 klo 09:00 - 16:00 jolloin näyttö toimitetaan, ja kun klo 16:05 soittelet schenkerin suomen jakeluun että missä ruutu luuraa - niin vastaus on:"tulee huomenna sitte joskus".
Mitä tästä opimme? Kun tilaat Delliltä tavaraa, ja saat tuollaisen mailin, niin ei tarvitse jäädä kotiin odottelemaan pakettia - vaan kannattaa soitella jakeluyhtiöön hyvissä ajoin ja varmistaa koska se paketti OIKEASTI on tulossa :)
Mitä tästä opimme? Kun tilaat Delliltä tavaraa, ja saat tuollaisen mailin, niin ei tarvitse jäädä kotiin odottelemaan pakettia - vaan kannattaa soitella jakeluyhtiöön hyvissä ajoin ja varmistaa koska se paketti OIKEASTI on tulossa :)
-
Siis tässä ei ole kyse Dellin toiminnasta, vaan Schenkerin. Näitä sattuu rahtifirmoille, vaikka periaatteessa kaikki toimii lähes kellon tarkkuudella.matu10 kirjoitti:Yllättävää... Ensin tulee maili osoitteesta DELL.CPH@DBSCHENKER.COM jossa vannotetaan olemaan paikalla 22.3 klo 09:00 - 16:00 jolloin näyttö toimitetaan, ja kun klo 16:05 soittelet schenkerin suomen jakeluun että missä ruutu luuraa - niin vastaus on:"tulee huomenna sitte joskus".
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Sorry, on jäänyt kommentointi tähän alueeseen vähän vähälle.kaapu kirjoitti:Kiitoksia kommenteista.
Kyllä tuo Dell:n U2711 näyttö meikäläiselle kelpaa. Kokemusta "oikeista" huippunäytöistä ei toki ole, mutta tällä harrastelijan kokemuksella olen ollut tuohon erittäin tyytyväinen. Katselukulmaa riittää, kirkkautta riittää, musta on kohtuumustaa, heijastukset suht vähäisiä jne...
Kaikinpuolin tuota jaksaa katsella helposti muutaman tunnin putkeen.
-
Meikäläinen odottaa malttamattomana tutustumista uuteen 27" Omena Displayhyn.
Vaikka sitä saaki (kai) vain glossynä niin se voisi olla Eizon 24" Color Edgen kaverina aika toimiva. Pikselimäärä on aika passeli. Koko on sopiva. Kajarit ja kamera tuovat omat pienet lisäetunsa yleiskäyttöön.
Itse olen huomannut että noitten kiiltäväpintaisten kalibrointi voi joskus olla aika hankalaa esim. kolmosspaiderilla joten siinä otetaan kyllä vinkkejä vastaan vaikka itse laitetta ei ole vielä edes hankittu. Itse asiassa se ei ole vielä edes kaupoissa.
Vaikka sitä saaki (kai) vain glossynä niin se voisi olla Eizon 24" Color Edgen kaverina aika toimiva. Pikselimäärä on aika passeli. Koko on sopiva. Kajarit ja kamera tuovat omat pienet lisäetunsa yleiskäyttöön.
Itse olen huomannut että noitten kiiltäväpintaisten kalibrointi voi joskus olla aika hankalaa esim. kolmosspaiderilla joten siinä otetaan kyllä vinkkejä vastaan vaikka itse laitetta ei ole vielä edes hankittu. Itse asiassa se ei ole vielä edes kaupoissa.
-
- Viesti: