Jovala kirjoitti:Toivottavasti kutosen sarjanumeroa ei ole naitettu mitenkään vaimon Adobe-tiliin. Mullahan on oma tili ja oma LR5.
Ei ole näitettu. Itse olen saattanut joskus vahingossa antaa noita vanhoja versioita eteenpäin päivityksen jälkeen. Nehän on ihan toimivia, vain päivitysoikeus ja -mahdollisuus puuttuu.
Jes - kyllä asentui helposti. Jotain helppoa sentään:)
Mutta edes jotain, niin tässäkin tuli grafiikkaprosessorin kanssa ongelma. Mä olen käyttänyt prosessorilla olevaa grafiikan muhentajaa (Intel HD Graphics 4000). Ihan on hyvin pyörittänyt tähän saakka kaikkia mun ohjelmia. LR6 näytti vaan sinisen kuvan valkosilla henskeleillä.
Mutta heti alkoi kuvat näkymään myös LR6:n kanssa, kun otti grafiikanprossun käytön pois päältä.
Viimeksi muokannut Jovala, Touko 15, 2015 11 : 35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Latasin kutosen päivityksen (edellinen oli vitonen), ja lataus näytti onnistuneen hyvin.
Nyt, kun valitsen Librarystä kuvan, klikkaan Develop osiota, niin kuva ei tulekaan näkyviin? Näytössä, kuvan kohdalla, on vain sinen pohja, jossa valkoiset viivat kulmasta kulmaan?
Valittu kuva näkyy vas yläkulmassa pienenä?
Mikä on mennyt pieleen, vai miten tämä kutonen käyttäytyy?
Kiitos, Kryptos!
Selailin keskusteluja, mutta syystä taikka toisesta tuo sivu oli jäänyt väliin. Tuollaiselta ongelmani juuri näyttää. Viittaisi tuohon GPU:n vaikutukseen? Vielä, kun löytäisi paikan, mistä tuon saa päälle ja pois, niin voisi testailla.
Edit. löytyihän se paikka ja poiskytkennällä homma alkoi pelittämään!
Kiitos vielä kerran!
[quote="Kryptos"]Mitäpä jos katsoisit sivua 12 tässä samassa ketjussa.[/quote]
Tästä vielä sellaista että kun päivitin näytön ohjaimen suoraan Intelin sivuilta (minulla on HD Graphics 4600) niin GPU alkaa toimia eli sen täpän voi taas panna päälle eikä tule sinistä kuvaa. Tähän asti olen antanut Windows Updaten hakea uusimmat ohjaimet. Yritin jopa Windowsin laitehallinnan kautta erikseen hakea viimeisimpää ohjainversiota mutta tuli ilmoitus että ohjain on ajan tasalla. Muttei näköjään ollutkaan.
Nyt siis LR 6.0 toimii ainakin tältä osin.
Rautaperältä hyvä lisätieto. Täytyy selvitellä asiaa. Toki kutonen toimii nytkin ihan jouhevasti, mutta ei pieni kehitys ole lainkaan pahasta. Koko rahalla toimintaa.
rautaperä kirjoitti:Tästä vielä sellaista että kun päivitin näytön ohjaimen suoraan Intelin sivuilta (minulla on HD Graphics 4600) niin GPU alkaa toimia eli sen täpän voi taas panna päälle eikä tule sinistä kuvaa. Tähän asti olen antanut Windows Updaten hakea uusimmat ohjaimet. Yritin jopa Windowsin laitehallinnan kautta erikseen hakea viimeisimpää ohjainversiota mutta tuli ilmoitus että ohjain on ajan tasalla. Muttei näköjään ollutkaan.
Nyt siis LR 6.0 toimii ainakin tältä osin.
Perskuta, sama juttu mulla! Nyt toimii LR6 ja ohjainpiiri on Intel HD Graphics 4000 ja Win 7.
Minäkin olen luullut sen päivittyvän riittävästi ihan Windowsin omien update:n yhteydessä.
Ei taida tulla. Ainakin kovasti lightroom-lobbari Scott Kelby omissa blogeissaan/vlogeissaan hokee että kutonen on as is ja CC tulee päivittymään uusilla featureilla jatkuvasti.
Cumbo kirjoitti:Yritin Adaptive wide anglea (Filters -> ) käyttää, niin pukkaa tällaista virheilmoitusta. Missähän vika? Kyseessä TODELLA ISO panoraamatiedosto.
Tuota... mitähän tämä tekee Lr-ketjussa?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
phobia kirjoitti:Ei taida tulla. Ainakin kovasti lightroom-lobbari Scott Kelby omissa blogeissaan/vlogeissaan hokee että kutonen on as is ja CC tulee päivittymään uusilla featureilla jatkuvasti.
Aika mielenkiintoinen veto Adobelta ja ilmeisesti ennakoi tilannetta että stand-alone jää pois jossain vaiheessa kokonaana.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
Jep, El Capitan ja sen Metal for Mac on tervetullut arkkitehtuuriparannus. Pitäisi näkyä huomattavana tehonlisäyksenä, mutta täytyy odottaa syksyä ennen kuin päästään näkemään - ellei sitten halua asentaa kehitysversioita.
zone6 kirjoitti:Onko CC-versioon tullut jo bugifiksejä vai vieläkö kannattaa mennä 5.7:lla?
Lukuunottamatta joillakin konfiguraatioilla esiintyviä ongelmia GPU:n käytössä laskentatehon lisäämiseksi, minä en ainakaan ole huomannut CC Lr 6:ssa mitään muuta ongelmallista. Kaikki toimii hyvin.
GPU päällä jumitti uudemmalla koneella niin pahasti että oli jo vähän harkinnassa palata 5.7:aan. Kun otti täpän pois päältä niin toiminut kuten aiemminkin. Saattaa johtua näytönohjaimen ajureista eli täytyy vielä tutkia asiaa.
Tästä GPU-kiihdytykseen liittyvästä ongelmasta on tässä ketjussakin keskusteltu jo aiemmin, katso esim. sivu 12 alkaen. Joillakin konfiguraatioilla se toimii ongelmitta, toisilla ei, mutta sen voi kytkeä pois päältä. Päivitystä ei tarvitse sen takia jännittää.
Uuteen versioon päivitetty ja sen mukanaan tuoma dehaze vaikuttaa erittäin hyödylliseltä työkalulta. Testasin sitä maisemakuvien sekä parin keikkakuvan kanssa, ja tuntui että sen avulla sain huomattavasti lopputuloksen kuin käsin kontrastia värkkäämällä. Keikkakuvaajalle aivan ehdoton päivitys, savukoneen mukanaan viemän kontrastin palauttaminen onnistuu nyt erittäin nopeasti.
Lisäksi uudessa versiossa onnistuu paikallisilla säätimillä nyt myös blacks ja whites -säädöt.
Tässä ensimmäinen esimerkki jossa DJ on sankan savupilven takana. Käsin tuosta ei saanut välttävää mitenkään. Dehazella onnistui helposti. Kuva on muuten suoraan kamerasta, päälle ainoastaan isketty dehaze +93.