En tiedä on asia ollut aikaisemmin esillä, mutta itse ajattelin että exportatussa tiedostossa all metadata sisältäisi vain normaalin exif datan, mutta linkaamani artikkelin mukaan Lightroom lisää siihen koko kuvanmuokkaus historian. Todennäköisesti sen saa puhdistettua gimpissä, mutta kiva tietää!
https://fstoppers.com/education/are-all ... tos-460368" onclick="window.open(this.href);return false;
Lightroom all metadata export sisältää edit tiedot!
-
-
Re: Lightroom all metadata export sisältää edit tiedot!
mitä väliä, kuvahan tehdään kamerassa eikä koneella vai mitä?
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
-
Niinpä niin, folio myssy päähän ja filmi kamera käteen, eikö niinjanne. kirjoitti:mitä väliä, kuvahan tehdään kamerassa eikä koneella vai mitä?
-
Senhän voi itse päättää mitä tietoja haluaa mukaan Export:n Metadata kappaleessa (mulla on vanha LR):
Ensin valinta (joku seuraavista)
- Copyright Only
- Copyright & Contact Info Only
- All Except camera & Camera Raw Info
- All Metadata
Lisäksi voi klikata valintoja
- Remove Person Info
- Remove Location Info
- Write Keywords as Lightroom Hierarchy
Muistaakseni sidecar-tiedostoon (jos sellaisia haluaa käyttää) tulee myös noita LR:n editointitietoja, vaikkakin ovat muodossa, jota ei ole julkaistu. (tietojen formaatti oli jokin standardi [xml ?], mutta siitä eteenpäin on proprietary-kamaa)
Olisko sitten uudempiin versioihin tullut muutoksia tähän.
- Copyright Only
- All Metadata
- Remove Person Info
- Remove Location Info
Muistaakseni sidecar-tiedostoon (jos sellaisia haluaa käyttää) tulee myös noita LR:n editointitietoja, vaikkakin ovat muodossa, jota ei ole julkaistu. (tietojen formaatti oli jokin standardi [xml ?], mutta siitä eteenpäin on proprietary-kamaa)
Viimeksi muokannut jaava, Maalis 04, 2020 15 : 57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Itse haluaisin että flickerissä näkyisi noi kameran ja linssin yms. tiedot, mutta sellaista vaihtoehtoa ei ole, vaan pakko laittaa kaikki tai ei mitään.jaava kirjoitti:Senhän voi itse päättää mitä tietoja haluaa mukaan Export:n Metadata kappaleessa (mulla on vanha LR):
- Copyright Only
- All Metadata
- Remove Person Info
- Remove Location Info
Muistaakseni sidecar tiedotoon (jos sellaisia haluaa käyttää) tulee myös noita LR:n editointitietoja, vaikkakin ovat muodossa, jota ei ole julkaistu. (Tiedostoformaatti oli jokin standardi, mutta siitä eteenpäin on proprietary-kamaa)
-
- Viesti:
Ei ole pakko.
Kannattaa kokeilla Jeffrey Friedl's “Metadata Wrangler”ia. Sillä voi aika tarkaan valita mitä haluaa jättää kuvaan mukaan.
Kannattaa kokeilla Jeffrey Friedl's “Metadata Wrangler”ia. Sillä voi aika tarkaan valita mitä haluaa jättää kuvaan mukaan.