Photoshop CC herjaa

Kuvankäsittelyä, mitä vain
Vastaa Viestiin
korvhåle

Photoshop CC herjaa

Viesti Kirjoittaja korvhåle »

Photoshop CC herjaa kesken prosessin "Tiedot loppuivat säilöä luettaessa".

Onko muilla tullut vastaan samaa ongelmaa? Raw-kuvan kun virheen jälkeen tallentaa jpeginä niin voi taas jatkaa...mutta idea kärsii.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Pan

Re: Photoshop CC herjaa

Viesti Kirjoittaja Pan »

Siitä RAWista tallentuu varmaankin vain se esikatselukuva pienellä resolla. Koetas avata jollain muulla softalla. Esim. kameravalmistajan omalla.
korvhåle

Pan kirjoitti:Siitä RAWista tallentuu varmaankin vain se esikatselukuva pienellä resolla. Koetas avata jollain muulla softalla. Esim. kameravalmistajan omalla.
Niin vaan vasta se on alkanut temppuilla. Yön yli mielestäni tekemättä mitään alkoi. Viimeksi käytettyäni toimi niinkuin pitääkin.
Pan

Viesti Kirjoittaja Pan »

korvhåle kirjoitti:Niin vaan vasta se on alkanut temppuilla. Yön yli mielestäni tekemättä mitään alkoi. Viimeksi käytettyäni toimi niinkuin pitääkin.
Kertomasi tiedot eivät riitä mihinkään kunnon analyysiin virheestä.

1. onko samaa kuvaa avattua aiemmin ACR:llä (PSCC) onnistuneesti
2. onko RAW alkuperäiskortilla
3. vaiko kopioitu jonnekin muualle ja avattu PSCC:n sieltä

jos 1., niin kuvatiedosto on korruptoinut edellisen avaamisen jälkeen missä se sitten sijaitseekin.
jos 2., niin kuvatiedosto on korruptoitunut kamerassa
jos 3., niin kuavtiedosto on korruptoitunut siirto-operaatiossa.

jos 3. niin kopioi uudelleen tai käytä syoraan alkuperäiskortilla olevaa tiedostoa. Poista myös mahdollinen XMP-tiedosto, jonka alkuosa on sama kuin kuvatiedostolla.

Jos toinen ohjelma (LR käyttää samaa ACR:ää kuin PSCC) osaa avata kuvan normaalisti, niin silloin PSCC on jostain syytä epäonnistunut kuvan lukemisessa.

2. tapauksessa kuva on menetetty.

Jos ongelma toistuu eri tiedostoilla, niin PSCC:n uudelleenasennus voi auttaa.
korvhåle

Kiitos!

Taidan aloittaa ohjelman uudelleen lataamisesta.
janne.

Viesti Kirjoittaja janne. »

kun kerran maksat vuokraa ohjelmasta niin eikö olisi helpointa olla yhteydessä adoben suuntaan?
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
korvhåle

No olis toki..ja olen aiemmin ollutkin mutta mielummin hoidan asian suomeksi kun en näistä muutenkaan paljoa tajua...saati sitten chatissa tai puhelimella intialaisittain englantia murtavan pron kanssa. Ei mulla muuta.
Whig

Viesti Kirjoittaja Whig »

korvhåle kirjoitti:No olis toki..ja olen aiemmin ollutkin mutta mielummin hoidan asian suomeksi kun en näistä muutenkaan paljoa tajua...saati sitten chatissa tai puhelimella intialaisittain englantia murtavan pron kanssa. Ei mulla muuta.
Yhden kerran olen Adoben tukeen ollut yhteydessä (tilien takia) ja silloin ainakin chatin kautta homma pelasi todella hyvin ja asiallisesti tuo tuki.
Huuto.net <- Objektiiveja yms. Canoniin yms.
Flickr
Instagram
rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Suurin haaste sinne soittaessa on pitää pokka kun toisessa päässä puhutaan indian inglishiä.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Virhe kuulostaa tutulta. Vuonna 2012 kun askartelin uuden D800E:n kanssa, onnistui silloin tällöin saamaan kortille korruptoituneita kuvia ja tuon kaltainen virhe siitä sitten tuli kun yritti importtia tehdä. Tai jos import menikin läpi, kosahti developer-moduuli. Ilmoitus oli tosin englanniksi.
Vastaa Viestiin