Tulostettavan kuvan koko

Kuvankäsittelyä, mitä vain
Vanhamies

Tulostettavan kuvan koko

Viesti Kirjoittaja Vanhamies »

Jos ja kun haluan Elementsistä (2018) tulostaa kuvan jonka korkeus paperilla on vaikkapa 9 cm niin missä minä tuon koon määritän? Siis niin, että kuvassa oleva hahmo on tuon 9 cm,
Noissa esikaseluikkunan säätöjä en ymmärrä. Keskellä sininen suorakaide jonka sisällä kuva joka ei välttämttä edes näy kokonaan. Ja kun kokoa muuttaa oikealla olevasta valikosta, se ei ole likikään se mitä paperille tulostuu.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Arza22

Re: Tulostettavan kuvan koko

Viesti Kirjoittaja Arza22 »

Elementsiä en tunne, mutta itse olen aina tulostanut Irfanviewillä kun on tarvinnut määrittää koko tarkasti. Eli kuva copy-pastella irfanviewiin. Siinä kun klikkaa file->print niin saa kuvan koon sentteinä tai tuumina laitettua sekä kohdan mihin kohti paperia kuva tulostetaan. Tässä se hyvä puoli että tulostus toimii aina samalla tavalla riippumatta varsinaisesta kuvankäsittelyohjelmasta...

Irfanviewiä käytän muutenkin kuvien katseluun oletuksena, on näppärä pikkusovellus.
Pan

Re: Tulostettavan kuvan koko

Viesti Kirjoittaja Pan »

Eiköhän Elementsissä mene kuvan koon asetus samalla tavalla kuin PS:ssä. Tapoja on pari:
1. Määrittele kuvan koko valmiiksi senteissä (image/image size). Jos sen henkilön pitää olla se 9 cm, ja kuva on isompi, niin sitten joko arvioimalla tai mittaamalla valintatyökaluilla. Ja tulostuksessa sitten 100% kuvakoko
2. Koon voi myös asettaa tulostusikkunassa asettamalla tulostuskoon. Luultavasti kuitenkin pitää asettaa asetuksissa mittayksiköksi sentit/millit.
Vastaa Viestiin