Erillinen näyttö macbookin kaveriksi
-
Erillinen näyttö macbookin kaveriksi
No niin. Oon tässä monta vuotta hoitanut kuvankäsittelyt karvalakki iMac 21,5" pöytäkoneella. Lähitulevaisuudessa on tulossa koneen päivitys eteen ja olen alkanut nojaamaan Macbook + erillinen 27"-32" näyttö yhdistelmään.
Mulla, kun ei ole minkäänlaista käsitystä erillisistä näytöistä kuvanmuokkaus käyttöön, niin toivoisin suosituksia teiltä muilta. Lisäksi budjetti on aina tiukoilla joten, jos edullinen ja hyväksi todettu näyttö on tiedossa, niin sellaisia vinkkejä on mukava kuulla myös.
Mulla, kun ei ole minkäänlaista käsitystä erillisistä näytöistä kuvanmuokkaus käyttöön, niin toivoisin suosituksia teiltä muilta. Lisäksi budjetti on aina tiukoilla joten, jos edullinen ja hyväksi todettu näyttö on tiedossa, niin sellaisia vinkkejä on mukava kuulla myös.
-
Nostetaanpas kerran ja kysytään kokeneimpien mielipidettä.
Hankintalistalla on nyt MBP 15" ja siihen olen mitä ilmeisimmin hommaamassa Dell UltraSharp U2515H näyttöä.
Tärkein käyttö on Lightroomilla kuvienkäsittely. MBP tulee olemaan ainoa koneeni ja syy kannettavan hankinnalle on se, että olen usein pois kotoa ja haluan pystyä tekemään kuvienkäsittelyä myös tuolloin. Uskon, että 15" näyttö riittää kuvien käsittelyyn vai onko muut todenneet tämän ongelmaksi? Entä 13" MBP? Onko se toivoton tässä käytössä?
Tämä Dellin näyttö vaikutti hyvältä hinnan ja laadun puolesta, mitä siitä luin. Mutta, jos jotain olennaista mielestänne tästä puuttuu, niin mielelläni sen kuulisin.
Hankintalistalla on nyt MBP 15" ja siihen olen mitä ilmeisimmin hommaamassa Dell UltraSharp U2515H näyttöä.
Tärkein käyttö on Lightroomilla kuvienkäsittely. MBP tulee olemaan ainoa koneeni ja syy kannettavan hankinnalle on se, että olen usein pois kotoa ja haluan pystyä tekemään kuvienkäsittelyä myös tuolloin. Uskon, että 15" näyttö riittää kuvien käsittelyyn vai onko muut todenneet tämän ongelmaksi? Entä 13" MBP? Onko se toivoton tässä käytössä?
Tämä Dellin näyttö vaikutti hyvältä hinnan ja laadun puolesta, mitä siitä luin. Mutta, jos jotain olennaista mielestänne tästä puuttuu, niin mielelläni sen kuulisin.
-
- Viesti:
-
Kiitos Ville tiedosta. Onko sulla itsellä myös pöytäkone lisäksi? Alan kallistua 15" mbp myös siksi, että siinä on i7 neliydin prossu. Pitäisi olla käyttöikää 4-5 vuodeksi taas eteenpäin.
Sen verran pitää ehkä vielä malttaa, että katsoo mitä Apple julkaisee 18.3 tulevassa tilaisuudessa.
Villinä korttina vielä katselin Dell XPS 15" läppäriä, mutta huono saatavuus ja kova hinta sai aika nopeasti mielen muuttumaan. Vieläpä, kun Windows käyttis vähän arveluttaa vuosien Mac käytön jälkeen. Lähinnä siis tarkoitan tottumiskysymystä, en paremmuutta käyttisten välillä.
Sen verran pitää ehkä vielä malttaa, että katsoo mitä Apple julkaisee 18.3 tulevassa tilaisuudessa.
Villinä korttina vielä katselin Dell XPS 15" läppäriä, mutta huono saatavuus ja kova hinta sai aika nopeasti mielen muuttumaan. Vieläpä, kun Windows käyttis vähän arveluttaa vuosien Mac käytön jälkeen. Lähinnä siis tarkoitan tottumiskysymystä, en paremmuutta käyttisten välillä.
-
- Viesti:
-
No onpa kiva kuulla hyviä kokemuksia tuosta näytöstä ja siitä, että (tehokas) läppäri hoitaa homman niin reissussa, kuin kotona. Laitoin jo tilaukseen tuon 25" mallin U2515h. Onhan näitä Dellin näyttöjä kehuttukin paljon, että varmasti hyvä valinta.
Läppäriä nyt sitten vielä tuumailen, kun on juuri "paha" aika, kun uudet mbp taitavat olla ihan nurkan takana tulossa.
Läppäriä nyt sitten vielä tuumailen, kun on juuri "paha" aika, kun uudet mbp taitavat olla ihan nurkan takana tulossa.
-
Kuis olis Dellin kaveriksi tällainen:
https://tietokonekauppa.fi/products/103 ... _C_OS_1CAR
Siihen Polarr' in ilmainen kuvankäsittelysofta.
https://tietokonekauppa.fi/products/103 ... _C_OS_1CAR
Siihen Polarr' in ilmainen kuvankäsittelysofta.
-
Kiitos vinkistä, mutta tehokkaampi kone on hankinnassa. 16Gb RAM, mielellään i7 neliydin prossu ja hyvä näytönohjain. Noilla kriteereillä tuntuu kone, kuin kone maksavan reilu 2000€.
Lisäksi Lightroom on osoittautunut itselleni sopivaksi ohjelmaksi, että se puoli on kunnossa.
Edit:
Jos Ville vierailet tässä ketjussa vielä, niin voitko valottaa vähän, kuinka kytkin Dellin sun mbp:n kanssa? Monissa ulkomaalaisissa keskusteluissa on porukalla ollut jotakin ongelmia saada yhteistyö pelittämämään näiden kahden kesken. Kun nyt aika varmasti sen mbp kuitenkin hankin, jos nyt ei mitään mullistavaa satu tapahtumaan.
Lisäksi Lightroom on osoittautunut itselleni sopivaksi ohjelmaksi, että se puoli on kunnossa.
Edit:
Jos Ville vierailet tässä ketjussa vielä, niin voitko valottaa vähän, kuinka kytkin Dellin sun mbp:n kanssa? Monissa ulkomaalaisissa keskusteluissa on porukalla ollut jotakin ongelmia saada yhteistyö pelittämämään näiden kahden kesken. Kun nyt aika varmasti sen mbp kuitenkin hankin, jos nyt ei mitään mullistavaa satu tapahtumaan.
-
- Viesti:
Näyttö on kytkettynä DP->MiniDP johdolla. MiniDP läppärissä ja DP näytön persiissä. Johto tuli näytön mukana. Ei valittamisia.EOSMies kirjoitti:Jos Ville vierailet tässä ketjussa vielä, niin voitko valottaa vähän, kuinka kytkin Dellin sun mbp:n kanssa? Monissa ulkomaalaisissa keskusteluissa on porukalla ollut jotakin ongelmia saada yhteistyö pelittämämään näiden kahden kesken. Kun nyt aika varmasti sen mbp kuitenkin hankin, jos nyt ei mitään mullistavaa satu tapahtumaan.
-
-
- Viesti:
Mulla on erillinen USB3-hubi tossa jonka ostin ennen tätä Delliä. Siinä on kovalevyt ja skanneri. Näin jää läppäristä yks USB-paikka satunnaisille mobiilivehkeille tai muistikortinlukijalle.
Viimeksi muokannut Ville^K, Maalis 04, 2016 20 : 02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Katselisin tuollaiseen käyttöön MBP:lle telakkaa. Pöytä pysyy siistinä, eikä tartte rassata kaapeleiden kanssa.
http://hengedocks.com/products/vertical ... pro-retina
http://hengedocks.com/products/vertical ... pro-retina
such is life
-
- Viesti:
-
Itsellä usb-hubi ja sitten ulkoisesta näytössä usb portit käytössä. Tietokoneeseen kytketty sitten yksi usb johto. Tietokone ei ihan niin tehokkaasti jäähdytä jos kansi on kiinni. Ei tuo ole ongelma kuvankäsittelyssä periaatteessa. Itsellä tuo tietokone tulee sammutettua, joten siltä osin kansi tulee avattua säännöllisesti.
-
Itse kyllä hommaan tuon Henge Docks telakan. Verkkiksestä saa, eikä ole pahan hintainenkaan.
Voiko ajatella, että kytken USB laitteet Dellin USB-liitäntöihin ja näytöltä liitän yhden USB johdon tähän Henge Dockiin ja kaikki USB-laitteet toimii odotetusti?
Sitten vielä kysymys Villelle, kun sulla on tavallaan sama näyttö, mikä mulle tulee. Ootko joutunut kalibroimaan värejä ja jos olet, niin miten homma on tehty?
Voiko ajatella, että kytken USB laitteet Dellin USB-liitäntöihin ja näytöltä liitän yhden USB johdon tähän Henge Dockiin ja kaikki USB-laitteet toimii odotetusti?
Sitten vielä kysymys Villelle, kun sulla on tavallaan sama näyttö, mikä mulle tulee. Ootko joutunut kalibroimaan värejä ja jos olet, niin miten homma on tehty?