LR 5 aapuva

Kuvankäsittelyä, mitä vain
pejyl

LR 5 aapuva

Viesti Kirjoittaja pejyl »

Hei

Olen onnistunut sekoittamaan Lightroom 5 sen .En ymmärrä logiikkaa . nytkin kadotin koko kesälomakuvat.

olen ladannut muistikorteilta kuvat ,vaan ne on hävinnyt. Munulla on kaksi ulkoista kovalevyä joista toinen Lacie ja toinen Wd:n Kuvapankki Lacie pitää olla päällä kun importtaan kuvia Kuvapankkiin.
Nyt on myös kaikki kansiot hukassa .Ne näkyy Lacien puolelle,mutta kun importtaan kuvia Kuvapankkiin ei kansiot vuosi/kk muodostu Kuvapankkiin vaan kaikki yli 8000 kuvaa on yhdessä kansiossa /juuressa

Osiko joillain antaa vinkkiä ,mitä teen väärin

Ja saako sepustuksestani jotain tolkkua

t Pekka J

ps. tämäsama aihe on kameralaukussakin
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
pejyl

Re: LR 5 aapuva

Viesti Kirjoittaja pejyl »

pejyl kirjoitti:Hei

Olen onnistunut sekoittamaan Lightroom 5 sen .En ymmärrä logiikkaa . nytkin kadotin koko kesälomakuvat.

olen ladannut muistikorteilta kuvat ,vaan ne on hävinnyt. Munulla on kaksi ulkoista kovalevyä joista toinen Lacie ja toinen Wd:n Kuvapankki Lacie pitää olla päällä kun importtaan kuvia Kuvapankkiin.
Nyt on myös kaikki kansiot hukassa .Ne näkyy Lacien puolelle,mutta kun importtaan kuvia Kuvapankkiin ei kansiot vuosi/kk muodostu Kuvapankkiin vaan kaikki yli 8000 kuvaa on yhdessä kansiossa /juuressa

Osiko joillain antaa vinkkiä ,mitä teen väärin

Ja saako sepustuksestani jotain tolkkua

t Pekka J

ps. tämäsama aihe on kameralaukussakin

Voiko jotenkin yrittää Backupilla palauttaa kuvia ja miten ??
EOSMies

Viesti Kirjoittaja EOSMies »

Lainataan vaikka tätä ketjua, kun ei viitsi uutta aloittaa yhden kysymyksen takia.

Elikkäs, kuinka saan LR5:ssä kuvat valmiiksi muokattua 30x40 kokoon?
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

EOSMies kirjoitti:Elikkäs, kuinka saan LR5:ssä kuvat valmiiksi muokattua 30x40 kokoon?
Ensin Lightroomissa kuva rajataan 3x4 -suhteessa, sen jälkeen voit exportissa määrittää, että kuva exportoidaan 30x40 tuumaa (tai senttiä) -kokoisena ja halutulla dpi-asetuksella. Nämä sitten määräävät lopputuloksen pikselidimensiot (olettaen, että kuvan sitten voi exportoida halutun kokoisena, eli että lähtökuvassa riittää resoluutiota).

Sinänsä Lightroomissa kuvat eivät sinänsä muutu mitenkään, vain se exportoitu jpg.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
EOSMies

Viesti Kirjoittaja EOSMies »

Kiitos. Täytyypä kokeilla näillä ohjeilla.
Vastaa Viestiin