lisenssi LR5:lle on, onko etua kun haluan myös PS:n

Kuvankäsittelyä, mitä vain
Mustavaris

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Inhota ja kauhistella olivat ehkä liioittelevia ilmauksia (:P), mutta en vaan kerta kaikkiaan pidä pilvipalveluista enkä myöskään siitä, että en voi kerralla maksaa lisenssistä ja sen jälkeen ohjelma on minun käytössäni ilman että tarvitsee koko ajan maksaa lisää. Tämä artikkeli tiivistää aika hyvin omatkin ajatukseni:
http://pjarvinen.blogspot.fi/2013/05/ad ... tajat.html
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JKyytinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Mustavaris kirjoitti:Inhota ja kauhistella olivat ehkä liioittelevia ilmauksia (:P), mutta en vaan kerta kaikkiaan pidä pilvipalveluista enkä myöskään siitä, että en voi kerralla maksaa lisenssistä ja sen jälkeen ohjelma on minun käytössäni ilman että tarvitsee koko ajan maksaa lisää. Tämä artikkeli tiivistää aika hyvin omatkin ajatukseni:
http://pjarvinen.blogspot.fi/2013/05/ad ... tajat.html
Pilvipalveluna Photoshopin hinta on halvimmillaan 24,59 euroa kuukaudessa (tilaus vuodeksi kerrallaan).
Tuossa mainittu 25€ on pelkkä PSCC, jos ottaa myös LR:n, hinta puolittuu.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
Kryptos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Adobe Creative Cloud valokuvaajille maksaa €12,39/kk. Tähän sisältyy CC Photoshop ja CC Lightroom, Adobe Bridge (joka taitaa olla ilmainen muutenkin) ja Creative Cloudista 20 gigaa tallennustilaa. Ynnä muuta mobiilipuolen hilua joihin en vieä ole tutustunutkaan. Ei tunnu kohtuuttomalta, kun sovellukset ovat jatkuvasti ajan tasalla ja päivitykset ja uudet versiot kuuluvat tilaukseen.

No, eihän näistä tarvitse pitää.
Sapere aude.
---
flickr
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

11.07, jos ottaa vain UK-version.

Vaikka itsekin olen periaatteessa tilauspohjaista palvelua vastaan, tuohon hintaan paketti on ilmainen. Vararenkaana mulla on vielä stand-alone Lr-lisenssi, johon voin sitten aina palata.

BTW. Lr ei kuole kokonaan, vaikka tilausjakso päättyisikin. "Vain" Develop ja pari muuta modulia (olisko Map ja Web) jäävät pois. Kuvia voi vielä impata Lightroomiin ja käsitellä niillä quick-edit -työkaluilla, ym.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Pan

Viesti Kirjoittaja Pan »

mremonen kirjoitti:Vararenkaana mulla on vielä stand-alone Lr-lisenssi, johon voin sitten aina palata
Mutta paluussa menettää muutokset. Toki muutetut voi exportata ensin muissa muodoissa.
Vastaa Viestiin