Mitä kannattaa tehdä?

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
Vastaa Viestiin
clansman

Mitä kannattaa tehdä?

Viesti Kirjoittaja clansman »

Eli on vähän offtopic, mutta kysynpä kuitenkin. Eli tilasin n. 5 viikkoa sitten IQS-nimisestä verkkokaupasta 256mb cf-kortin, mutta eipä ole näkynyt. Maksoin kortin etukäteen. Olen yrittänyt ottaa yhteyttä sähköpostitse ja puhelimella, mutta en ole saanut vastausta. Onko muilla vastaavan kaltaisia kokemuksia ko. yrityksestä? Mitenkähän nyt kannataa toimia?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

Missäpäin maailmaa tuo liike toimii? mikäli suomessa, niin soita kuluttajasuoja-asiamiehelle.

ulkomailla pitänee myöskin ottaa yhteyttä paikalliseen kuluttajasuoja-asiamieheen. tuolla yleensä tulee vauhtia toimintaan.
clansman

..

Suomessa ilmeisesti sijaitsee tai sitten päämaja on jossain ulkomailla.
laite

soitteleppa kuluttajasuoja-asiamiehelle. löytyy paikkakuntasi puhelinluettelosta tuo numero. eiköhän tuo järjesty pienellä potkimisella :)
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Onko kyseessä tämä liike?
http://www.iqs.fi/

Tuossahan se on Hakaniemen torin lähellä. Osoitteena taitaa olla kerrostalon asunto ja yhtiömuoto on avoin yhtiö. Mitään ongelmia en ole kuullut aiemmin tästä firmasta. Taisin itsekin tilata sieltä muistikortin muutama vuosi sitten. Kortti tuli muutamassa päivässä, vaikka vähän arvelutti tilauksen etukäteen maksaminen.

Noilla sivuilla ilmoitetaan ihan normaali lankapuhelin ja fax-numero. Etkö saa sitten kumpaakaan yhteyttä?
clansman

..

Siellä on tosiaan tuo lankapuhelin numero, mutta aina kun sinne yrittää soittaa niin piippaa varattua. Faxia en ole kokeillut. Olen lähettänyt sähköpostia kolmeen osoitteeseen. Yhdestä vastattiin yli kaksi viikkoa sitten, että "selvitän asiaa ja ilmoitan mahdollisimman pikaisesti kun saan jotain
tietoa mikä tässä lähetyksessä on ongelmana".
paulheili

Viesti Kirjoittaja paulheili »

Olen asioinut ko. liikkeen kanssa ja kaikki on ollut OK,liekö tässä tapauksessa syynä se että kauppa on muuttamassa,jos en väärin muista just näinä päivinä.
clansman

..

No niin nyt sain rahani takaisin liikkeestä. Sanoivat, että kortti on lähetetty ja postin kanssa selvitetään mihin se on joutunut. En tiedä asian totuutta, mutta itse en aijo asioida enää kyseisen liikkeen kanssa.
ancond

Viesti Kirjoittaja ancond »

Kiva, kiva...
Olen itse tilannut pari viikkoa sitten samaisen 256 cf kortin ja ainakaan sähköpostiin ei vastata ja seurantasivulla lukee vain että odottaa maksua vaikka olenkin sen jo viikko sitten maksanut...
Taitaa olla viimeinen kerta kun tilaan tuolta jos edes saisin sen kortin. Ei luulisi edes sähköpostiin vastaamisen olevan noin ylivoimaista kun kerran kuitenkin nettimyynnillä koittaa elää.
T:Antti
jwalley

Viesti Kirjoittaja jwalley »

Juuri äskettäin tilasin IQS:stä n. 100 euron edestä tavaraa. Paketti tuli lopulta perille, vaikka toimitus ilmeisesti muuton takia viivästyikin. Joskus aiemminkin olen ko. liikkeen kanssa asioinut ja vaihtelevalla menestyksellä. Kerran postiennakolla tilaamani tuote oli viikkoja lähetyksessä ja jäi lopulta tulematta. Toisella kerralla tilaamani tuote taas tuli varsin nopeasti.
HVV
Viesti:

Varo epämääräisiä nettikauppoja!

Viesti Kirjoittaja HVV »

Netissä on ihan puhtaita huijareitakin, jotka laskuttavat ennakkomaksun eikä ole aikomustakaan koskaan toimittaa mitään.

Esimerkiksi www.gsmkauppa.com jonka toiminnan poliisi hyvin tietää mutta ei pysty saittia sulkemaan.

Älä maksa mitään etukäteen, jos et tunne myyjää!
laite

Re: Varo epämääräisiä nettikauppoja!

HVV kirjoitti:Netissä on ihan puhtaita huijareitakin, jotka laskuttavat ennakkomaksun eikä ole aikomustakaan koskaan toimittaa mitään.

Esimerkiksi www.gsmkauppa.com jonka toiminnan poliisi hyvin tietää mutta ei pysty saittia sulkemaan.
Ohhoh, enpäs ole koskaan kuullut tosta gsmkauppa.com:sta. onkos jotain hyviä linkkejä missä kerrotaan tuon huijauksista enemmän?
Gillis

Viesti Kirjoittaja Gillis »

No tuotao amsta mielestäni ko. firmalla on vähän huno asiakaspalvelu, varmaan mottona voisi olla "halvat hinnat, huono palvelu"... tämä on ainakin minun kokemus ko. puljusta... enpäs sitten teidä...
ancond

No nyt tuli muistikortti vaikka olin sen jo yli viikko sitten perunut ja laitoin vielä toisenkin mailin kun ihmettelin että miksi siellä seurantasivuilla luki että olisi muisti ollut lähetyksessä vaikka olin siis perunut sen jo monta päivää aikaisemmin eikä rahoja tilillä näkynyt. Takaisinkaan en viitsi lähettää kun ei siitä tiedä että saako niitä rahoja koskaan takaisin joten elellään nyt sitten kahdella muistikortilla. En todellakaan suosittele tuota firmaa kenellekkään jos vain mahdollista välttää niin aina vain parempi, Suomesta löytyy monta paljon parempaakin firmaa joita kiinnostaa asiakaspalvelukin.
Niin ja kortin tulo kesti siis melkein kuukauden enkä minkäänlaista vastausta maileihin saanut ja puhelimeenkaan eivät jaksaneet vastata.
moosek

Ostos oikeasta paikasta.

Viesti Kirjoittaja moosek »

Moikka Kaikille.

Lueskelin tuossa teidän juttuja ja tuli mieleen seikka että kyllähän me ihmiset tilaamme tuotteita mikäli ne saa jostain halvenmalla. Minä olen itse tullut siihen tulokseen netin kautta tilattaviin tuotteisiin että tilaan sen sellaisesta firmasta josta voin sanoa ainakin ehkä noin 99.9 % että saan tarkkuudella tuotteen jonka olen tilannut. Olkookin tuote jossain määrin kalliimpi, olen tilannut verkkokaupasta aika paljon ATK romppeita eikä ole koskaan jäänyt tulematta tuote. Enkä mainosta kyseistä firmaa mutta olen tosi tyytyväinen palveluun, ovat yleensä ilmoittaneet mikäli tuotetta ei ole saatavilla eikä näin ollen voi sitä vielä lähettää. Ilmoittavat sähköpostitse mikäli tuotetta ei ole hyllyssä. Siis olisi järkevää tilata tuote paikasta josta sen saa ja joka on toiminut pitempää alalla niin saaminen voi olla aika varma.
ancond

Näinhän se luultavasti olisi järkevintä toimia mutta täytyyhän jonkun testailla näitä muitakin paikkoja jotta muut osaavat sitten vältellä niitä :-)
Vastaa Viestiin