Arvotavaravakuutus

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
jade

Arvotavaravakuutus

Viesti Kirjoittaja jade »

Kun nyt kesällä satutte pudottamaan kameroitanne järveen ja asvaltille, kannattaisi ehkä harkita erillisen vakuutuksen hankkimista! Itselläni on kotivakuutus Pohjolassa ja siihen liitettynä ns. esine /arvotavaravakuutus. Vakuutusmaksu oli ottaessani n. 3% tavaran arvosta . Tällä hetkellä taitaa olla jotain alarajoja minkä hintaisia vakuuttavat. Itse olen vakuuttanut kaikki kamerat, sillä kamerahan on herkkä juuri tällaisille putoamis- ja kolahtamisvahingoille. Omavastuuta ei ole lainkaan, ja olen jo voinut "nauttia" vakuutuksen tuomista eduista! Suosittelen!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Acumen

Re: Arvotavaravakuutus

Viesti Kirjoittaja Acumen »

.. ja pienenä vinkkinä kaikille alle 26 vuotiaille, nimittäin Tapiolan Domina junior -kotivakuutukseen kuuluu myös kodin irtaimisto ja myös esimerkiksi kamerat. Vakuutus on halpa (n. 50-70e/vuosi) ja korvasi muistaakseni n. 12 000 euroon asti vahingot. Kyselin Tapiolasta nimenomaisesti kameraa koskien vakuutusehtoja muutamisen kuukausi sitten, ja vakuutus korvasi myös kodin ulkopuolella tapahtuvat vahingot, vaikka ehken vakutuuksen markkinointinimestä voisi muuta luulla.

Milan Kolarovic
Daddy0
Viesti:

Re: Arvotavaravakuutus

Viesti Kirjoittaja Daddy0 »

Acumen kirjoitti:.. ja pienenä vinkkinä kaikille alle 26 vuotiaille, nimittäin Tapiolan Domina junior -kotivakuutukseen kuuluu myös kodin irtaimisto ja myös esimerkiksi kamerat. Vakuutus on halpa (n. 50-70e/vuosi) ja korvasi muistaakseni n. 12 000 euroon asti vahingot. Kyselin Tapiolasta nimenomaisesti kameraa koskien vakuutusehtoja muutamisen kuukausi sitten, ja vakuutus korvasi myös kodin ulkopuolella tapahtuvat vahingot, vaikka ehken vakutuuksen markkinointinimestä voisi muuta luulla.
Käsittääkseni myös Tapiolan Laaja kotivakuutus korvaa yhtä hyvin ja vastaa lisäksi jopa matkatavaravakuutustakin ulkomailla. Eikä ole edes ikärajaa, nimimerkillä "yli 26-vuotias". Hinta tosin on suolaisempi.

Vaikka minulla em. laaja kotivakuutus onkin, niin hankin silti Pohjolasta erillisen arvotavaravakuutuksen kameroille. Omavastuun puuttuminen lämmittänee vahinkotapauksessa.

t. Mikko
mattive

Viesti Kirjoittaja mattive »

Tapiolan Domina Juniorissa omavastuu on 75 euroa.

Jos arvotavaravakuutuksen vakuutusmaksu on luokkaa 3 %, -> esim. 300 euron kamerassa 9 euroa vuodessa. Jos tällä saa omavastuun nollaan, niin on kyllä kannattava sijoitus.
Vastaa Viestiin