DSLR-kameroiden liikkuva videokuvaus
-
DSLR-kameroiden liikkuva videokuvaus
Onko arvon raadilla kokemuksia erilaisista liikkuvan videokuvauksen lisälaitteista DSLR-kameroille? Onko halpa hyvää? Saako hintavimmilla laitteilla lähtökohtaisesti parempaa kuvanlaatua? Pitääkö eri valmistajien painosuosituksista pitää tarkasti kiinni? Tekeekö olkapäätuellisilla malleilla mitään, jos aikoo kuvata esim. kävellessä? Miten hankalaa tai helppoa ovat kuvanvakaajan stabilisointisäädöt eri objektiivi/kamerayhdistelmille? Minkä painoinen kuvausyhdistelmä olisi vielä mukavaa kannatella (on tietenkin kiinni käsivarsista) esim. 30 minuutin pituisissa kuvauksissa, jossa kuvauksen pitäisi tapahtua yhtäjaksoisesti?
-
- Viesti:
Re: DSLR-kameroiden liikkuva videokuvaus
Jookartturi kirjoitti:Onko arvon raadilla kokemuksia erilaisista liikkuvan videokuvauksen lisälaitteista DSLR-kameroille? Onko halpa hyvää? Saako hintavimmilla laitteilla lähtökohtaisesti parempaa kuvanlaatua? Pitääkö eri valmistajien painosuosituksista pitää tarkasti kiinni? Tekeekö olkapäätuellisilla malleilla mitään, jos aikoo kuvata esim. kävellessä? Miten hankalaa tai helppoa ovat kuvanvakaajan stabilisointisäädöt eri objektiivi/kamerayhdistelmille? Minkä painoinen kuvausyhdistelmä olisi vielä mukavaa kannatella (on tietenkin kiinni käsivarsista) esim. 30 minuutin pituisissa kuvauksissa, jossa kuvauksen pitäisi tapahtua yhtäjaksoisesti?
-
Re: DSLR-kameroiden liikkuva videokuvaus
Itse olen käyttänyt vakautukseen kävellessä halpaa monopodia, johon olen kiinnittänyt n.3 kg punnuksen tai ei-liikkuvaan kuvaajaan vanhaa kunnon kengännauha-vakaajaa (naru on halpaa). Linssien vakaajista (VR/VC) on kyllä jonkin verran apua. Jalustaa videopäällä käytän kuitenkin miltei aina.kartturi kirjoitti:Onko arvon raadilla kokemuksia erilaisista liikkuvan videokuvauksen lisälaitteista DSLR-kameroille? Onko halpa hyvää? Saako hintavimmilla laitteilla lähtökohtaisesti parempaa kuvanlaatua? Pitääkö eri valmistajien painosuosituksista pitää tarkasti kiinni? Tekeekö olkapäätuellisilla malleilla mitään, jos aikoo kuvata esim. kävellessä? Miten hankalaa tai helppoa ovat kuvanvakaajan stabilisointisäädöt eri objektiivi/kamerayhdistelmille? Minkä painoinen kuvausyhdistelmä olisi vielä mukavaa kannatella (on tietenkin kiinni käsivarsista) esim. 30 minuutin pituisissa kuvauksissa, jossa kuvauksen pitäisi tapahtua yhtäjaksoisesti?
Viimeksi muokannut Nefertiti, Marras 21, 2014 20 : 59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
Jos päätät hankkia tukia niin mulla ois tommonen joutilaana.
http://www.digitarvike.fi/filmcity_shoulder_kit_fc-101
On omaan käyttöön liian suuri. 150€
http://www.digitarvike.fi/filmcity_shoulder_kit_fc-101
On omaan käyttöön liian suuri. 150€
Sony:A77ll, A37,A550, SAL70400G, SAL35f18, SAL1650F28
Tamron:17-50mmf2.8XRDiII,90mmf/2.8 Di Macro
Sigma 10-20f3.5, 50mmF1.4 EX
Tamron:17-50mmf2.8XRDiII,90mmf/2.8 Di Macro
Sigma 10-20f3.5, 50mmF1.4 EX