Millaisia wifitoimintoja nykyään löytyy kameramarkkinoilta? En nyt tarkoita kuvien suorauppausta Facebookkiin vaan kameran haliintaa kännykän avulla. Jossain toisessa ketjussa Olympuksen kamerassa kerrottiin olevan liveviewin näyttö kännykässä/tabletissa wifi kautta.
Tulevaisuutta voisi olla se, että kännykällä voisi ohjata kameraa (tripodissa), valotuksen säätö reaaliajassa ja tarkennus näytöltä. Sähközoomisilla (pokkari) voisi jopa zoomaus onnistua. --> laukaisu kännykällä. Näin voi olla itse mukana kuvissa. Vai onko tämä kuinka nykypäivää? Millä laitteistolla?
WiFi-kamerat
-
WiFi-kamerat
Viimeksi muokannut alspe, Syys 01, 2014 8 : 11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pentaxilla saa kuvia
-
- Viesti:
Re: WiFi-kamerat
Ainakin EOSeissa 6D:ssä ja 70D:ssä tuo kaikki toimii, kunhan on Android-kännykkä tai iPhone.alspe kirjoitti:Tulevaisuutta voisi olla se, että kännykällä voisi ohjata kameraa (tripodissa), valotuksen reaaliaikaisuus ja tarkennus näytöltä --> laukaisu kännykällä. Näin voi olla itse mukana kuvissa. Vai onko tämä jo nykypäivää? Millä laitteistolla?
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
- Viesti:
Haluamasi toimii myös Olympuksen uudemmissa m4/3:ssa. Itse käytin kesällä ryhmäkuvassa juuri iPad:a kaukosäätimenä E-M10:n kanssa - samalla näki, miten ryhmä sijoittui kuviin, vaikka oli siinä mukana. Lopuksi selän taakse piiloon ja laukaisu sieltä. Kännykkä olisi ollut vähän pienempi ja helpompi piilottaa.
Kyllä tuo sinänsä ihan toimiva systeemi, itse haluaisin vain kauko-ohjaukseen lisää ohjausmahdollisuuksia. Ei nyt kovin usein ole tullut käytettyä.
Kuvien siirrossa kamerasta näppärää on ollut se, että padiin on saanut kuvia lähetettäväksi ilman mitään kortinlukijaa. Olisi mukava, kun voisi vielä kauko-ohjata kameraa tekemään Raw-kuville konversion ja sitten siirtää padi:lle. Nyt täytyy ensin tehdä kameran näytöllä tämä ja sitten siirtää.
Kyllä tuo sinänsä ihan toimiva systeemi, itse haluaisin vain kauko-ohjaukseen lisää ohjausmahdollisuuksia. Ei nyt kovin usein ole tullut käytettyä.
Kuvien siirrossa kamerasta näppärää on ollut se, että padiin on saanut kuvia lähetettäväksi ilman mitään kortinlukijaa. Olisi mukava, kun voisi vielä kauko-ohjata kameraa tekemään Raw-kuville konversion ja sitten siirtää padi:lle. Nyt täytyy ensin tehdä kameran näytöllä tämä ja sitten siirtää.
olli Rinne http://www.digifaq.info/
-
Re: WiFi-kamerat
Sonyn linssikameroilla tämä toki onnistuu.alspe kirjoitti: Tulevaisuutta voisi olla se, että kännykällä voisi ohjata kameraa (tripodissa), valotuksen reaaliaikaisuus ja tarkennus näytöltä --> laukaisu kännykällä. Näin voi olla itse mukana kuvissa. Vai onko tämä jo nykypäivää? Millä laitteistolla?
-
- Viesti:
Fujin x-t1 liveview kuva näkyy kännykällä ja voi tarkentaa haluaamaansa kohtaan kännyn näyttöä tökkimällä. Myös aukon, ISO:n ja valotuksen korjauksen säädöt onnistuu ja tietysti laukaisu sekä videon kuvaus. Mitään äkkinäistä ei sillä kuvata mutta mainittu ryhmäkuvaus ja muu verkkainen tapahtuma kyllä onnistuu mainiosti.
-