Kamerahihna pikakiinnityksellä
-
Kamerahihna pikakiinnityksellä
Moro,
Op/Techillä on pätevän oloinen Pro Strap, mutta se ei ilman modausta sovellu tarpeisiini.
Hakusessa on sellainen hihna, missä kiinnitysklipsut olisivat lähellä kameraa, eli kun hihna on irti, niin vapaana roikkuisi mahdollisimman lyhyt pätkä hihnaa per puoli.
Kun kuvaan pitkällä telellä, niin silloin en tarvitse kamerassa hihnaa. Muiden optiikoiden kanssa hihna taas olisi tarpeen.
Meneekö modaukseksi, vai löytyykö valmista tuotetta?
Op/Techillä on pätevän oloinen Pro Strap, mutta se ei ilman modausta sovellu tarpeisiini.
Hakusessa on sellainen hihna, missä kiinnitysklipsut olisivat lähellä kameraa, eli kun hihna on irti, niin vapaana roikkuisi mahdollisimman lyhyt pätkä hihnaa per puoli.
Kun kuvaan pitkällä telellä, niin silloin en tarvitse kamerassa hihnaa. Muiden optiikoiden kanssa hihna taas olisi tarpeen.
Meneekö modaukseksi, vai löytyykö valmista tuotetta?
-
- Viesti:
Näköjään tämmösiäkin http://optechusa.com/uni-loop-1178.html on nykyään olemassa.
Itsellä oli yhtä lyhkäiset pätkät kamerassa ja hihnassa ooi koukut.
Nyt on käytössä op-tecin pidemmät hihnanpätkät eikä ne kovin paljon kuvaamista studiossa haittaa.
Itsellä oli yhtä lyhkäiset pätkät kamerassa ja hihnassa ooi koukut.
Nyt on käytössä op-tecin pidemmät hihnanpätkät eikä ne kovin paljon kuvaamista studiossa haittaa.
-
Itse käytän tällaista:
http://www.ebay.com/itm/Quick-Release-T ... 1e7c9b2474
En tiedä soveltuuko käyttötarkoitukseesi, mutta ainakin omassa käytössäni on asiansa ajanut.
http://www.ebay.com/itm/Quick-Release-T ... 1e7c9b2474
En tiedä soveltuuko käyttötarkoitukseesi, mutta ainakin omassa käytössäni on asiansa ajanut.
-
Kiitokset kommenteista.
jpyykone: simppeli ratkaisu, valitettavasti Canonilla on erilainen tuo hihnaslotti, eli tuollaista ei saa siihen kiinni mitenkään järkevästi -tällaiseen olisi jopa komponentit valmiina.
veeinski ja Buugi: tuo eriparisuus oli hyvä tieto, saisipa pätkät ainakin hieman hallintaan, pitääpä tutkia lisää
Hannu KH: pitääpä tsekata nuokin
Käyttötapaukseni on siis seuraava: Kuvaan tinttejä viissatasella ja setti on kiinni monopodissa. Optiikassa on oma hihna, joten kameran hihna on tuossa kohtaa vain tiellä. Sitten kun pitää vaihtaa makro tai laajis käyttöön, niin hihnaa tarvitaan taas. Tähän saakka olen kiertänyt hihnan optiikan tyven ympärille telekuvauksessa...mutta se on kauheeta säätämistä.
Enköhän saa näillä vinkeillä tämän jotenkin ratkaistua.
jpyykone: simppeli ratkaisu, valitettavasti Canonilla on erilainen tuo hihnaslotti, eli tuollaista ei saa siihen kiinni mitenkään järkevästi -tällaiseen olisi jopa komponentit valmiina.
veeinski ja Buugi: tuo eriparisuus oli hyvä tieto, saisipa pätkät ainakin hieman hallintaan, pitääpä tutkia lisää
Hannu KH: pitääpä tsekata nuokin
Käyttötapaukseni on siis seuraava: Kuvaan tinttejä viissatasella ja setti on kiinni monopodissa. Optiikassa on oma hihna, joten kameran hihna on tuossa kohtaa vain tiellä. Sitten kun pitää vaihtaa makro tai laajis käyttöön, niin hihnaa tarvitaan taas. Tähän saakka olen kiertänyt hihnan optiikan tyven ympärille telekuvauksessa...mutta se on kauheeta säätämistä.
Enköhän saa näillä vinkeillä tämän jotenkin ratkaistua.
-
- Viesti:
Itselläni on molemmissa kameroissa käytössä C-Loopit vakihihnoilla. Tämän olen tähän mennessä havainnut parhaaksi omassa käytössäni ja hihnan saa nopeasti pois/kiinni ja poissa ollessa ei roiku mitään ylimääräisiä hihnanpätkiä kamerasta. Etuna tuossa pohjasta kiinnittämisestä on myös se, että pystykuvatessa ei hihna tule okulaarin eteen niin kuin vakiolenkeistä kiinnitettäessä.
http://www.customslr.com/products/c-loop
http://www.customslr.com/products/c-loop
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Sling-strapeistä mulla on yksi modattu Op/Tech (Sun Sniperin kiinnityksellä) ja yksi Sun Sniperin Pro (tms) sekä Sun Sniperin sellainen viritys, jolla kameralaukusta saa sling strapin. En nyt muista sen nimeä.
Nuo on ihan ok, mutta ruuvin joutuu aina kiertämään auki/kiinni jos haluaa kameran irti/kiinnitettyä. Muuten tuo Sun Sniperin kiinnityssysteemi on ollut loistava.
Nuo on ihan ok, mutta ruuvin joutuu aina kiertämään auki/kiinni jos haluaa kameran irti/kiinnitettyä. Muuten tuo Sun Sniperin kiinnityssysteemi on ollut loistava.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Peak Designilla on kanssa ihan hyvä pikakiinnitys https://peakdesign.com/store/?c=straps
Itse olen käyttänyt vain cuffia, mutta olen tykännyt kun sen voi kietoa ranteen ympärille kun ei ole kamerassa kiinni. Tosin saisi olla sentin verran pidempi.
Itse olen käyttänyt vain cuffia, mutta olen tykännyt kun sen voi kietoa ranteen ympärille kun ei ole kamerassa kiinni. Tosin saisi olla sentin verran pidempi.
-
Eiks tuo jälkimmäinen virke pitäisi olla mieluumin:ptbr kirjoitti:Mulla on Pro Strap jossa Swivel Hooks koukut ja kamerassa Utility Loopit molemmin puolin. Huomaamaton kun hihna ei ole kiinni ja kätevä laittaa hihna paikalleen kun nappaa vain koukut looppeihin.
"Huomaamaton kun sträppi ei ole kiinni ja kätevä laittaa sträppi paikalleen kun nappaa vain hookit looppeihin."
vai kuinka?
-
K-5:n kanssa käyttänyt Black rapid 7, lopulta hankin L-kiskon ja arca swiss tyylisen pikakiinnityssysteemin. Kasasin kaikki yhteen kuten tässä..
Kyllä tuo hieman nopeuttanut, 300mm f4:stä kiikutan jalustakiinnikkeestä, pienemmät menee rungossa L-kiskolla. Jalustakin lähtee useammin nykyään mukaan...
Kyllä tuo hieman nopeuttanut, 300mm f4:stä kiikutan jalustakiinnikkeestä, pienemmät menee rungossa L-kiskolla. Jalustakin lähtee useammin nykyään mukaan...
Pentax K-5, DA 35mm f2.4, DA 18-55mm WR & 50-200mm WR, DA* 300mm f4 & Danubia 500mm f8
-
- Viesti:
Pystykuvauskahvan kanssa tuommonen viritys alkaa haittaamaan pystykuvien ottamista.Järkäle kirjoitti:K-5:n kanssa käyttänyt Black rapid 7, lopulta hankin L-kiskon ja arca swiss tyylisen pikakiinnityssysteemin. Kasasin kaikki yhteen kuten tässä..
-
- Viesti:
Erillinen pystykuvauskahva on muutenkin vähän ongelmallinen näiden jalustakierteestä kiinnitettävien sling strapien kanssa. Jo runko + 70-200/2.8 -combolla kahvan ja rungon välinen liitos elää enemmän kuin mitä omat hermot kestää.Hannu KH kirjoitti:Pystykuvauskahvan kanssa tuommonen viritys alkaa haittaamaan pystykuvien ottamista.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Niinpä.mremonen kirjoitti:Erillinen pystykuvauskahva on muutenkin vähän ongelmallinen näiden jalustakierteestä kiinnitettävien sling strapien kanssa. Jo runko + 70-200/2.8 -combolla kahvan ja rungon välinen liitos elää enemmän kuin mitä omat hermot kestää.Hannu KH kirjoitti:Pystykuvauskahvan kanssa tuommonen viritys alkaa haittaamaan pystykuvien ottamista.
Mulla antiikkivitonen lensi kaaressa pihalaatoille kun systeemi oli 70-200:ta kiinni ja satuin pökkäämään objektiivin vapautusnappulasta.
-
^^ Pariin edelliseen: Jäi mainitsematta että mulla on pystykuvaus/akkukahva ja sille sopiva L-kisko. Ja kun siitä löytyy kameran sivulle kisko niin sen voi laittaa myös sivulta roikkumaan, pelkkä kisko ei varsinaisesti haittaa isokätisen otetta K-5:lla. Ja kuten videossa, tuo optechin hihna varmistaa rungon, vaikka olisi objetiivin jalustassa roikkumassa. Useimmiten tuota pystykuvausta käytän panoraamoissa ja silloin se on nopea lintata jalustalle ja laittaa vaikka vitkan kanssa ottamaan kuva, eli juuri tässä tapauksessa ei otteella niin väliä.
Pahin puute on että K-3:n kahva ei käy tuon kiskon kanssa (ainoastaan K-7tai K-5 sarjat), ei nämä olleet ilmaisia nämäkään kilkkeet...
Pahin puute on että K-3:n kahva ei käy tuon kiskon kanssa (ainoastaan K-7tai K-5 sarjat), ei nämä olleet ilmaisia nämäkään kilkkeet...
Pentax K-5, DA 35mm f2.4, DA 18-55mm WR & 50-200mm WR, DA* 300mm f4 & Danubia 500mm f8