Olympus OM-D (E-M5) + YongNuo YN-560 III

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
Cuntonen

Olympus OM-D (E-M5) + YongNuo YN-560 III

Viesti Kirjoittaja Cuntonen »

Hei!

Auttakaa minua! Minulla on tämä kyseinen Olympus OM-D (E-M5- runko ja olen ostamassa pari kappaletta näitä YongNuo YN-560 III radioohjattavia salamoita. Mikä radiolähetin sopii tuohon ko. runkoon, jotta voin välttyä rungon salamakengän kärvähtämiseltä.

Lisäksi minulla on ennestään yksi Nissinin "tyhmä" orja salama jota tekisi mieli myös välkytellä, tähän olisi kiva saada myös lähettimen kanssa yhteensopiva radiovastaanotin.

Onko joku käyttänyt tätä?

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... -salamalle

Kiitos.
Joka suljintaan säästää, se kameraansa vihaa..
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
IlkkaValki

Viesti Kirjoittaja IlkkaValki »

Tuskin nykyään enää valmistetaan sellaisia salamalaitteita, jotka käräyttäisivät rungon. Radiolaukaisin nyt ei ainakaan, kun ei siinä ole mitään syytä olla sellaisia jännitteitä.

Olen käyttänyt RF-602:ta ja YN-560 III:a ja ihan hyvin toimivat ainakin Pentaxissa. Noilla malleilla ei pitäisi kameran merkillä olla väliä, kunhan standardisalamakenkä löytyy. Välillä tulee ylimääräisiä räpsähdyksiä, muuten ei valittamista. Tuossa RF-602:n paketissa on myös vastaanotin, jota voit käyttää Nissinissä. YN-560 III:ssahan on oma vastaanotin.
Cuntonen

Viesti Kirjoittaja Cuntonen »

Kiitos ystävälllisestä vastauksestasi.
IlkkaValki kirjoitti:Tuskin nykyään enää valmistetaan sellaisia salamalaitteita, jotka käräyttäisivät rungon. Radiolaukaisin nyt ei ainakaan, kun ei siinä ole mitään syytä olla sellaisia jännitteitä.

Olen käyttänyt RF-602:ta ja YN-560 III:a ja ihan hyvin toimivat ainakin Pentaxissa. Noilla malleilla ei pitäisi kameran merkillä olla väliä, kunhan standardisalamakenkä löytyy. Välillä tulee ylimääräisiä räpsähdyksiä, muuten ei valittamista. Tuossa RF-602:n paketissa on myös vastaanotin, jota voit käyttää Nissinissä. YN-560 III:ssahan on oma vastaanotin.
Joka suljintaan säästää, se kameraansa vihaa..
mcdth

Viesti Kirjoittaja mcdth »

Itse käytän Fujin X100s:n kanssa RF-603C (Canon versio) tranceiveria. Nikon versio ei käy ainakaan Fujin kanssa.
jvviita

Viesti Kirjoittaja jvviita »

Itse olen käyttänyt Yongnuo YN-560 III ja Olympus E-M5:n kanssa aikaisemmin Canonille hankittuja RF-603 lähettimiä, eli näitä http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... alle-Canon

Tuosta RF-602:sta en ole varma, mutta noissa RF-603:ssa oli vaan sellainen kikka että lähettimen kannasta piti poistaa yksi nasta että ne alkoivat toimimaan Olympuksen kanssa. Sinänsä helppo operaatio, ja nastan voi tarvittaessa laittaa takaisin myöhemmin jos haluaa. Tuolla kuvitetut ohjeet operaatioon http://www.dpreview.com/forums/thread/3076574
Vastaa Viestiin