Kysymys CF-muistikortista

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
Crisse

Kysymys CF-muistikortista

Viesti Kirjoittaja Crisse »

Tuolla DMT:n sivuilla myydään 256MB CompactFlash(CF)
muistikorttia jossa lukee näin: Tämä muistikortti käy kameroihin, Compaq IPAQ tietokoneisiin (vaatii erillisen adapterin), tasku/kämmenmikroihin yms. laitteisiin.

Mitähän toi suluissa oleva lause tarkoittaa?vai tarkoittaako se vain tietokoneita.
Eli jos ostan kortin niin täytyykö mun ostaa myös jokin adapteri ja käyhän toi Canon A60:een.

Vertailemalla noitten korttien hintoja niin hintahaitari on aika laaja, mutta eroaako halpa kortti jotenkin kalliista ja onko toi ihan ok kortti?

Vielä linkki:http://www.dmt.fi/tuote.php3?gid=23&code=12119
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Hypocrite

Viesti Kirjoittaja Hypocrite »

Jos oikein tulkitsen niin tuo muistikortti käy myös noihin Compaq IPAQ tietokoneisiin, mutta vaatii sitä varten adapterin. Kameroihin menee ilman adapteria. Ja tuo muistikortti käy Canon A60 kameraan.

Muistikorttien eroista saa joku muu kertoa. :)
EsaK

Viesti Kirjoittaja EsaK »

Adapterilla tarkoitetaan mahdollista kämmenmikron laajennustaskua
http://h18000.www1.hp.com/products/quic ... 9_div.HTML
Kameraan käy suoraan.
EsaK
Toivonen

Viesti Kirjoittaja Toivonen »

Erot muistikorteissa ovat lähinnä kirjoitus-/lukunopeudessa.
Normaalikäytössä A60:lla tuskin juuri huomaat kirjoitusnopeudessa eroa. Nopeuserot näkyvät lähinnä raaka- tai tiff-kuvia kuvattaessa, koska ne ovat tiedostokooltaan suurempia.

Lukunopeudessa eroa saattaa tulla jos käytät esim. PMCIA-sovitinta kannettavan tietokoneen kanssa. Ehkä myös USB 2.0-väylää käytettäessä. Tämä tarkoittaa että kuvat siirtyvät kortilta nopeammin tietokoneen kiintolevylle. 128MB tai alle muistimäärillä vaikutus on kovin vähäinen, koska siirrettävää on vähemmän.

Eroa on myös muistikorttien pakkasen ja lämmönkestävyyden kanssa. Paremmat kortit kestävät kovempia pakkasia ja suurempia lämpötiloja. Käytännössä luulisin että tuollaisiin ongelmiin tuskin tulee törmäämään, sillä ennemmin ongelmia pakkasen ja lämmön kanssa tulee varmasti itse kameralle.

Siis Canon A60 kamerassa on varmasti aivan sama mitä CF-tyyppiä käyttää. Itse valitsisin edullisimman. Vertaile myös kuten kaupan lihatiskillä -> edullisinta (kilo-)megahintaa. Usein on edullisempaa ostaa esim. 2kpl 64MB-kortteja kuin yksi 128MB-kortti.
Tomi Toivonen
Crisse

Viesti Kirjoittaja Crisse »

Kiitoksia nopeista ja asiallisista neuvoista, taas olen hiukan viisaampi!
Gillis

Viesti Kirjoittaja Gillis »

Siis kyseessähän on compaqin ipaq taskukoneet, joihin näköjään vaaditaan adapteri että voi käyttää...
Vastaa Viestiin