Olen tässä menossa viikonloppuna Kärkkäisille Ylivieskaan ja olen sieltä jo tiedustellut kuvaustelinettä (tms) eli semmoista kolmijalan tyylistä, ettei aina tuo kamera tärähdä niin kovasti ... sieltä sanottiin seuraavaa:
"Pöytäjalustaa löytyy ja käy kameraanne. Korkeus n.12cm , kuulapäällä.
Hinta 9,90"
Ensinnäkin kun tiedän telineistä niin kovin vähän niin voisiko joku informoida, mikä on "kuulapää"? ja onko kenelläkään kokemuksia "vastaavanlaisista" telineistä?
Pöytäteline digille(!?)
-
- Viesti:
Pöytäteline digille(!?)
Enjoy - if u must =)
-
- Viesti:
pöytäjalustoja on kovin monen mallisia. Kuulapää tarkoittaa kääntyvää niveltä, jonka varassa kameran voi kääntää ja kallistaa sopivaan asentoon. Nivelen alapuolella on sitten jalat. Ne voivat olla metallia ja saranoitu eri tavoin. Ne voivat myös olla taipuisia, jolloin niiden asentoa voi muuttaa joustavammin.
Minulla on itsellä kolme erilaista pöytäjalustaa. Ne joustavajalkaiset ovat mielestäni turhia hempuloita. Toisessa kuulapään kohta nivelineen on aika pitkä verrattuna jalkojen pituuteen. Se taas ei pysy kovin hyvin pystyssä kaltevalla pinnalla, kun painopiste kameran kanssa menee pian tukialueen ulkopuolelle. Ja kolmas malli on sitten se sopivin. Nivelosa pieni ja jalat siihen verrattuna pitkät. Kokonaispituus on kuitenkin alle 25 senttiä.
Se muuten on ihan kiva myös ulkona, kun makaa ruohikossa kuvaamassa itikoita.
Minulla on itsellä kolme erilaista pöytäjalustaa. Ne joustavajalkaiset ovat mielestäni turhia hempuloita. Toisessa kuulapään kohta nivelineen on aika pitkä verrattuna jalkojen pituuteen. Se taas ei pysy kovin hyvin pystyssä kaltevalla pinnalla, kun painopiste kameran kanssa menee pian tukialueen ulkopuolelle. Ja kolmas malli on sitten se sopivin. Nivelosa pieni ja jalat siihen verrattuna pitkät. Kokonaispituus on kuitenkin alle 25 senttiä.
Se muuten on ihan kiva myös ulkona, kun makaa ruohikossa kuvaamassa itikoita.
-
- Viesti:
-
Re: Pöytäteline digille(!?)
Moiglottis kirjoitti:Olen tässä menossa viikonloppuna Kärkkäisille Ylivieskaan ja olen sieltä jo tiedustellut kuvaustelinettä (tms) eli semmoista kolmijalan tyylistä, ettei aina tuo kamera tärähdä niin kovasti ... sieltä sanottiin seuraavaa:
"Pöytäjalustaa löytyy ja käy kameraanne. Korkeus n.12cm , kuulapäällä.
Hinta 9,90"
Ensinnäkin kun tiedän telineistä niin kovin vähän niin voisiko joku informoida, mikä on "kuulapää"? ja onko kenelläkään kokemuksia "vastaavanlaisista" telineistä?
Hae robbarista/hong kongista valkeat näppylähanskat ja pussillisen herneitä, värillä ei ole väliä, valkoisia tai vihreitä. Käännä toinen hanska väärinpäin ja ompele sormet umpeen. Ennen viimeisen ison reiän ompelua leikkaa umpeen ommellut sormet pois ja kääntää hanska takaisin oikein päin ja laittaa puolet niistä herneistä sinne sisälle.
Toiselle hanskalle sama juttu omista virheistä oppien niin tulee siistimpi. Toisen voi sitten lahjoittaa vaikka pikku tenavalle leluksi tai jollekkin ompelutaidottomalle kameran omistajalle.
Sepe
--