Lankalaukaisin Canon EOS500D:hen

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
Potifar36

Lankalaukaisin Canon EOS500D:hen

Viesti Kirjoittaja Potifar36 »

Minulla on entuudestaan Canon FD Auto Bellows paljelaite ja valikoima siihen sopivia FD objektiiveja sekä sovite FD -> EF.
Paljelaitteeseen kuuluu kaksihaarainen lankalaukaisin joka ensin himmentää objektiivin ja sen jälkeen toinen haara painaa laukaisinta ensin asentoon jossa kameran valitsema suljinaika ym. näkyvät ja pohjaan painettaessa laukaisee kameran.
Nyt haluaisin liittää sen EOS 500 D runkoon jossa ei ole paikkaa lankalaukaisimelle.
Olisiko mahdollisesti olemassa valmista adapteria tuohon tarkoitukseen vai pitäisiköhän yrittää suunnitella ja valmistaa sellainen itse?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Nefertiti

Re: Lankalaukaisin Canon EOS500D:hen

Viesti Kirjoittaja Nefertiti »

Potifar36 kirjoitti:Minulla on entuudestaan Canon FD Auto Bellows paljelaite ja valikoima siihen sopivia FD objektiiveja sekä sovite FD -> EF.
Paljelaitteeseen kuuluu kaksihaarainen lankalaukaisin joka ensin himmentää objektiivin ja sen jälkeen toinen haara painaa laukaisinta ensin asentoon jossa kameran valitsema suljinaika ym. näkyvät ja pohjaan painettaessa laukaisee kameran.
Nyt haluaisin liittää sen EOS 500 D runkoon jossa ei ole paikkaa lankalaukaisimelle.
Olisiko mahdollisesti olemassa valmista adapteria tuohon tarkoitukseen vai pitäisiköhän yrittää suunnitella ja valmistaa sellainen itse?
Museovaijereiden sovittaminen digikameroihin on ehkä haastavaa. Tosin langallisista sähköisistä laukaisimista voisi ajatella rakentavan palkeeseen oikosulkukytkennän 3-asentoisesta jousella toimivasta painokytkimestä, jossa 3mm:n liitin. Kokeile google-hakua "DIY Canon", josta varmasti löytyy ohje tähänkin.
Vastaa Viestiin