Godoxit kiinasta?
-
Godoxit kiinasta?
Mietin myyväni kaikki kolme salamaani + 4kpl YN622C ttl triggereitä.
Ajatus oli vaihtaa kaikki kolme salamaa manuaalisiksi godox VING V850 ja käyttää niiden langatonta tehonsäätöä kun en ttl mittausta nytkään käytä, ainoastaan saadakseni langattoman tehonsäädön joka godoxilla onkin tosi fixu.
Tällä hetkellä salamat on Nissin DI866mk2, YN568MK2, Metz 58 AF-1.
Kaikki siis ETTL salamoja ja toimivat YN622C triggereillä moitteettomasti, mutta valikkojen kautta tehonsäätö aika ärsyttävä ja joutuu kasaamaan kaksi triggeriä kameran pääle jos käytössä on tehokkaampi Godox Wistro AD360.
Mutta asiaan...
Mitenhän jos tilaan kiinasta kolme godox ving salamaa ja niille vastaanottimet (lähetin/tehonsäädin on siis jo) niin tulisi sellainen ~350€ paketti hinta noille, mutta mietityttää miten tullit ja sensemmoset tulee päälle?
Ajatus oli vaihtaa kaikki kolme salamaa manuaalisiksi godox VING V850 ja käyttää niiden langatonta tehonsäätöä kun en ttl mittausta nytkään käytä, ainoastaan saadakseni langattoman tehonsäädön joka godoxilla onkin tosi fixu.
Tällä hetkellä salamat on Nissin DI866mk2, YN568MK2, Metz 58 AF-1.
Kaikki siis ETTL salamoja ja toimivat YN622C triggereillä moitteettomasti, mutta valikkojen kautta tehonsäätö aika ärsyttävä ja joutuu kasaamaan kaksi triggeriä kameran pääle jos käytössä on tehokkaampi Godox Wistro AD360.
Mutta asiaan...
Mitenhän jos tilaan kiinasta kolme godox ving salamaa ja niille vastaanottimet (lähetin/tehonsäädin on siis jo) niin tulisi sellainen ~350€ paketti hinta noille, mutta mietityttää miten tullit ja sensemmoset tulee päälle?
-
En ole noihin Godoxeihin perehtynyt, joten en osaa sanoa miten vertautuu näihin, mutta itse tilasin Ebaysta 3 x Yongnuo YN560 III + YN560-TX triggerin. Tolla hoituu myös tehonsäätö etänä (ei ttl), salamissa triggerit sisäänrakennettuna.
Salamoille hintaa 50-60€/kpl, triggerille reilu 30€. Eli n. 200€ kokonaiskustannukset, toimitus ilmainen. Hong Kongista tilailin kun tuntuu tulevan nopeammin kuin manner-Kiinasta.
Toistaiseksi on pelannut ainakin just niinkuin kuuluukin sen mitä olen testaillut.
Salamoille hintaa 50-60€/kpl, triggerille reilu 30€. Eli n. 200€ kokonaiskustannukset, toimitus ilmainen. Hong Kongista tilailin kun tuntuu tulevan nopeammin kuin manner-Kiinasta.
Toistaiseksi on pelannut ainakin just niinkuin kuuluukin sen mitä olen testaillut.
-
Samaa mieltä. Näiden 560iii salamien kanssa olet sitten naimisissa niiden AA-akkujen kanssa. Kun ostaa kunnoliset eneloopinn akut, niin ei paha rasti ja ainakin risan akun korvaaminen uudella on huomattavasti helpompaa ja halvempaa kuin tuon Godoxin kanssa. Godoxilla hieman suurempi teho ja huomattavasti nopeampi synkka. Tehoja olen tarvittaessa lisännyt laittamalla samaan softboxiin tuolle kaveriksi vanhemman salaman jossa optinen orjakenno. Jos synkkanopeus ei ole se juttu, niin suosittelen kanssa noita YN salamia.jvviita kirjoitti:En ole noihin Godoxeihin perehtynyt, joten en osaa sanoa miten vertautuu näihin, mutta itse tilasin Ebaysta 3 x Yongnuo YN560 III + YN560-TX triggerin. Tolla hoituu myös tehonsäätö etänä (ei ttl), salamissa triggerit sisäänrakennettuna.
Tuo edellisen kirjoittaja toteama Kiina vs Hong Kong on omien kokemusteni mukaan ihan totta. Hong Kongista tavara tulee viikossa, alle 10pv mutta Kiinasta usein viikkojen odotuksen jälkeen.
-
Lueskelin juttua noista Godoxeista (http://flashhavoc.com/godox-v850-ving-l ... sh-review/) ja vaikuttaa ihan päteviltä vehkeiltä.
Ainut mikä hieman mietityttää on tuo niiden akku. Periaatteessa tuo on parempi kuin AA-akut keston ja helppokäyttöisyyden suhteen, kun ei tartte useampaa pötkylää sovittaa paristokoteloon. Toisaalta vara-akkujen löytäminen saattaa olla hankalaa, ainakin jos tulee äkillinen tarve ja toisaalta ylimääräiset akut maksavat melko varmasti enemmän kuin AA-kokoiset standardi akut.
Mutta niinkuin onninpoika tuossa totesikin, varmaan lähinnä siitä kiinni onko kuinka paljon tarvetta nopeille synkka-ajoille ja paljonko niistä on valmis maksamaan ja miettiä tämän perusteella itselle sopivin vaihtoehto.
Ainut mikä hieman mietityttää on tuo niiden akku. Periaatteessa tuo on parempi kuin AA-akut keston ja helppokäyttöisyyden suhteen, kun ei tartte useampaa pötkylää sovittaa paristokoteloon. Toisaalta vara-akkujen löytäminen saattaa olla hankalaa, ainakin jos tulee äkillinen tarve ja toisaalta ylimääräiset akut maksavat melko varmasti enemmän kuin AA-kokoiset standardi akut.
Mutta niinkuin onninpoika tuossa totesikin, varmaan lähinnä siitä kiinni onko kuinka paljon tarvetta nopeille synkka-ajoille ja paljonko niistä on valmis maksamaan ja miettiä tämän perusteella itselle sopivin vaihtoehto.
-
En tiedä toimiiko noi varmasti Witstrojen kanssa samalla säätimellä, mutta tuon mahkun takia olen itsekin Vingejä harkinnut. Salaman käyttö vaan sen verran satunnaista että ei ole sitten tullut ryhdyttyä, kahdella pienemmällä Witstrolla oon mennyt ja Nissin 866mk2 orjana sitten mukana joskus. Vähän alkoi yhdessä ryhmäkuvahommassa yskiä tuo tehon takia, muuhun ollut mulle riittävä systeemi.
Mutta siinä on ehkä Neon valolle yksi syy Vingeihin kun tuon Witstron ekassa postissa mainitsit.
Mutta siinä on ehkä Neon valolle yksi syy Vingeihin kun tuon Witstron ekassa postissa mainitsit.
-
Vingit ja Wistrot toimii samalla kapulalla, kysyin digitarvikkeesta.
Ainoastaan vain vastaanotin on erilainen.
Tykkään paljon siitä wistron tehosäädöstä ja ETTL:ää en koskaan ole käyttänyt. Wistron ja Vingin saapi toimimaan HSS 1/8000 suljinajalla kun hankkii Cells II lähettimen joka myös löytyy.
Normaali lähetin jää silloin taskuun pelkkää tehonsäätöä varten.
Jos tuo digitarvikkeen tieto pitää paikkansa niin akku kestää 650 laukausta täydellä teholla, itse olen käyttänyt Recycoja salamoissani ja kyllä ne alkaa hyytymään sielä pääle 200 laukauksen eikä edes täydellä teholla :S
Ainoastaan vain vastaanotin on erilainen.
Tykkään paljon siitä wistron tehosäädöstä ja ETTL:ää en koskaan ole käyttänyt. Wistron ja Vingin saapi toimimaan HSS 1/8000 suljinajalla kun hankkii Cells II lähettimen joka myös löytyy.
Normaali lähetin jää silloin taskuun pelkkää tehonsäätöä varten.
Jos tuo digitarvikkeen tieto pitää paikkansa niin akku kestää 650 laukausta täydellä teholla, itse olen käyttänyt Recycoja salamoissani ja kyllä ne alkaa hyytymään sielä pääle 200 laukauksen eikä edes täydellä teholla :S
-