Hyvä sateenvarjo/salamapidike?

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
Vastaa Viestiin
puhku

Hyvä sateenvarjo/salamapidike?

Viesti Kirjoittaja puhku »

Hellou!

Eli siis olen nyt jo jonkin aikaa etsinyt hyvää sateenvarjo/salamapidikettä joka menisi tavalliseen salamajalustaan.

Tyhmä kun olin, niin ajattelin että säästetäänpäs tässä näin ja tilasin pari kappaletta YongNuon pidikkeitä verkkokaupasta. Muuten meni hyvin mutta tosiella käyttökerralla mokoma romu tiputti sb-700:ni joka meni tuhannen päreiksi. Pitkän kiroamisen ja raivoamisen jälkeen tsingtsongit päätyivät roskakoriin ja nyt etsitään sitten hieman kestävämpää laitetta. Saisivat olla portaattomia pidikkeitä, kun nuo YongNuot olivat portautettuja jolloin hienosäätö ei aina ollut kaikista helpointa. Mieluusti tilaisin suomesta, mutta jos täältä ei löydy, täytyy ulkomailta tilaamista harkita.

Alustavasti olen tutkiskellut noita manfrotton pidikkeitä vaikka hinta onkin suht suolainen. Onko kyseisestä kapistuksesta kenelläkään kokemuksia?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Jarski75

Viesti Kirjoittaja Jarski75 »

Mulla on toi 026 ( tai kaksi oikeastaan ).. eikä tuo nyt niin kallis ole kuin lattialle lentänyt salama - valitettavasti ehdit jo tuon toteamaan :(

http://www.digitarvike.fi/manfrotto_026 ... arjopidike

En tiedä kestosta sen enempiä, mutta kyllähän tuo kovin jämäkkää tekoa on että kestää mun käytöllä ( erittäin vähäisellä ) loppuelämän..
Nikon D700 + Nikon 1 V1 & V2
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

Selens L-Shape Flash Bracket SE-L012

http://www.ebay.com/itm/Selens-adjustab ... 43c19439c9

..
Mikael K.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael K. »

Tuollaisen tekee helposti vaikka itse niistä vanhoista osista. Pätkä alumiinilattaa romikselta, muutama ruuvi ja mutteri, rautasaha ja porakone. Latta pätkiksi. Ruuveilla kolme nippuun, väliin liitokset ja poralla reiät paikalleen. Vanhoja osia voi käyttää niin paljon kuin haluaa. Tai sitten voi tilata sen Manfrotton 026:n, joka on muita kaupallisia parempi.
ac

Viesti Kirjoittaja ac »

Guzmo

Viesti Kirjoittaja Guzmo »

DIY-kuvaajat rakentaa vaikka kameran klemmareista ja purkasta, mutta käytännössä ilmaiseksi tarvikkeeksi (30€) kannattaa ostaa Manfrotto jos haluaa hyvän. Halpisversiotkin (10-20€) toimii hienosti kunhan tiltti-päälle ei pistä liikaa painoa.
belgia

Viesti Kirjoittaja belgia »

Monia halpoja harmikseen harrastanut tilasi juuri pari uutta 026 pidikettä.
Artsi_L

Viesti Kirjoittaja Artsi_L »

Manfroton pidike yleensä on hinnaltaan noin 40€.

Nyt lähtee Thoomannilta hintaan 29€.

http://www.thomann.de/fi/manfrotto_026_ ... adapte.htm
Jarski75

^ eli postikuluilla huomioiden säästää oikein 3,8 euroa tohon digitarvike.fi :hin verrattuna...
Mikael K.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael K. »

Onhan se lähes 10%. Tietty jos kavereilla tai muilla on tulossa tilauksia Thomannilta niin siinä säästää lisää. Joka tapauksessa osti sen 026:n mistä vaan niin kirpaisu on hetkellinen sen tuottamaan tyytyväisyyteen verrattuna. Harva italialainen tuote on yhtä täydellinen.
Jarski75

+ 1 italiaanokommentista :)

Onhan se joo jos jotain muutakin tilaa, mutta jos ei, niin tuolla hintaerolla "suosisin suomalaista" - 10% on kuitenkin asiayhteydestä riippumatta lähes pelkkää v.....lua, oli sitten kysymys alennusprosentista ( pl. autot, asunnot tms. ökyhankinnat ) tai viinan määrästä 95E seassa..

Toki 10% vaikkapa olutpurkin kyljessä onkin sitten jo jämäkkä tapaus ;)
veeinski

Viesti Kirjoittaja veeinski »

Sellainen tuplaspigot on kiva lisävaruste Manfrotton pidikkeeseen, jos siihen vaikkapa istuttaa käsisalamalle tarkoitettua softboxia. Yksi auki kiertyvä liitos vähemmän.
Vastaa Viestiin