CF-kortti virhe?
-
CF-kortti virhe?
Pari kuukautta vanha Kingstonin korttini on nyt ilmoitellut tuota otsikon virhettä muutaman kuvan kohdalla. Kamera on canonin s45. Ilmoitus tulee virheellisten kuvien alle. Näitä on nyt ollut 3 kpl parin viikon sisällä. Kuvan voi poistaa ihan normaalisti ja kortti toimii. Virheellisiä kuvia ei saa kopioitua koneelle. Olen nyt alustanut kortin, auttaako se mitään? Mistä tässä nyt yleensä edes on kyse? Ilmoitteleeko kortti hajoamisesta, vai mitä? Entä jos hajoaa, korvaako nettikauppa (iQs)?
Canon EOS 50D
Canon PowerShot S5 IS
Canon Ixus 82 IS
Canon PowerShot S5 IS
Canon Ixus 82 IS
-
- Viesti:
Re: CF-kortti virhe?
Virheistä en tiedä mitään, mutta ainakin noilla on 5 vuoden takuu iQs:llä (tai ylipäätään), joten varmaankin korvaa.Blue kirjoitti:Entä jos hajoaa, korvaako nettikauppa (iQs)?
-
Oma Olympus E20 ei hyväksynyt Kingstonin 256 cf korttia. Kun kortin laittoi ensimmäisen kerran sisään ja virrat päälle se toimi normaalisti. Seuraavalla kerralla alkaessani kuvaamaan tuli "card error" ilmoitus, eikä kortti toiminut ollenkaan. SunDiskin ja Haman kortit ovat toimineet vuoden ilman ainuttakaan virhetoimintoa. Olin ostanut kortin paikallisesta firmasta, joka vaihtoi kortin SunDiskiin, tietenkin pienellä välirahalla (onhan SunDisk kalliimpi kortti).
-
Ai tuokin voi vaikuttaa.. yleensä tyhjennän kortin kameralla, mutta pari kertaa olen poistanut kuvat suoraa koneella. Täytyypä testata :) Kiitos vinkistä!Canonisti kirjoitti:Oma halpiskorttini (eurosave) sanoi samaa parin tyhjäyskerran jälkeen. Formatoin kortin uudelleen ja nykyään en enää tyhjennä sitä koneelta vaan kamerasta käsin (erase all) ja kaikki on toiminut ok.
Canon EOS 50D
Canon PowerShot S5 IS
Canon Ixus 82 IS
Canon PowerShot S5 IS
Canon Ixus 82 IS
-
Minulla oli samantyylisiä ongelmia Casion kameran kanssa. Silloin ongelmat johtuivat kamerasta. Kamera otti kuvia toisten päälle. Eli ilmeisesti kuvien tallennus jäi kesken ja uusi kuva alkoi edellisen puolivälistä. Eli ongelma voi olla myös kamerassa.
Kaikki tallennusongelmat kannattaa selvittää. Jokin on aina rikki/pielessä, jos kuva menee lukukelvottomaksi tai kamera ilmoittaa korttivirheestä.
Ongelmathan tulee yleensä esille juhlissa tai muissa tärkeissä tilanteissa. Sen takia kannattaa jo pienimmätkin ongelmat selvittää heti, kun ne ensimmäisen kerran tulevat vastaan.
Kaikki tallennusongelmat kannattaa selvittää. Jokin on aina rikki/pielessä, jos kuva menee lukukelvottomaksi tai kamera ilmoittaa korttivirheestä.
Ongelmathan tulee yleensä esille juhlissa tai muissa tärkeissä tilanteissa. Sen takia kannattaa jo pienimmätkin ongelmat selvittää heti, kun ne ensimmäisen kerran tulevat vastaan.
Canon Ixus 400