Hyvä digitaalikamera harrastukseen?

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
suppa

Hyvä digitaalikamera harrastukseen?

Viesti Kirjoittaja suppa »

Moi! Saisinko neuvoa mikä olisi hyvä digitaalikamera harrastusmielessä. Elikäs haluaisin opetella ottamaan kaikennäköisiä kuvia, hämärässä, joka paikassa ja taiteellisiakin, kunhan taidot kehittyvät. Onko tälläistä kameraa mahdollista saada alle 500 euron? Mitä suosittelette? En tiedä kameroista paljoakaan, joten en tiedä mitä hyvässä kamerassa tulisi olla, siis sellaisessa jolla voi ottaa todella hyvälaatuisia kuvia. Väh. 4 miljoonaa pikseliä ja 3 kertainen zoom? Kiitti!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Annukka

Viesti Kirjoittaja Annukka »

Koeta löytää käytetty Canonin G2- tai G3-malli. Ominaisuudet riittävät ensihätään, ja vähän pidemmällekin.

Tätä mieltä on
Annukka
cp3

Viesti Kirjoittaja cp3 »

ellei ymmärrä aukkojen & aikojen päälle suosittelisin kameraa joissa näitä ei hirveesti voi säätää. olympuksella on mielestäni aina ollut hyviä pokkarimallisia kameroita.

toisaalta pokkarilla pääsee vain alkuun, joten esim yllämainitut G2-3 tai nikonin coolpix 5000 tai olympuksen 5050 mallit ovat suositeltavia.

ja pyri samaan 5 milj.pixelin niin saat vielä isompia/hyviä tulosteita. zoomissa katso optista lukua, digitaalinen zoomi periaatteessa pilaa kuvaa. itse en zoomista hirveesti välitä, mielummin menen pari askelta lähemmäs saadakseni kuvan. putki ei koskaan ole niin pitkä kuin uskoo...

käytettyä digiä en toki menisi ostamaan -- olen hiukan skeptinen kaikkien piirien jne kestosta. verrattuna siis esim vanhaan 70-luvun järkkäriin jossa ei vieläkään ole mitään ongelmia. tuskin nähdään vuonna 2033 minun coolpixi enää käytössa...
Janda

Viesti Kirjoittaja Janda »

Itse ostin juuri tuohon tarkoitukseen Canon A70. Siinä on automaatti ominaisuuksia jos haluaa vain napsia. Mutta kaiken voi säätää myös manuaalisesti.

3 megapikselin vempelehän se on, mutta eipä mielettömästi pala rahaakaan. Ja kuvat on varsin hyviä väittäisin.
Vastaa Viestiin