CF muistikortti D800:een

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
puuhapete

CF muistikortti D800:een

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Olis Norjan reissu tiedossa ja ajattelin hommata lisää tallennuskapasiteettia. Tällä hetkellä käytössä on Sandiskin 32Gt 95Mb/s SDHC kortti ja olen ollut tyytyväinen sen nopeuteen.

Mikä nopeusluokka CF korteista olis suurinpiirtein samaa luokkaa ton SDHC kortin kanssa? (jostain olen antanut itseni ymmärtää että CF kortit olisivat nopeampia samoilla spekseillä kuin SDHC)
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
puuhapete

Ja sitten toinen kymysys heti perään: Sandisk vai Lexar? Lexar vaikuttaisi vähän edullisemmalta.

www.hvahamaa.com
Lay

Re: CF muistikortti D800:een

Viesti Kirjoittaja Lay »

puuhapete kirjoitti:Mikä nopeusluokka CF korteista olis suurinpiirtein samaa luokkaa ton SDHC kortin kanssa? (jostain olen antanut itseni ymmärtää että CF kortit olisivat nopeampia samoilla spekseillä kuin SDHC)
http://robgalbraith.com/

Vasemmalta ylhäältä --> "CF/SD/XQD"
Sitten valikosta valitsemaan --> "Nikon D800/D800E"

Sandiskin 32Gt 95Mb/s SDHC: Kirjoitusnopeus noin 41-42MB/s

esim. SanDisk Extreme 60MB/s 32GB CF on kirjoitusnopeudeltaan samaa luokkaa.

Tarviiko sen olla välttämättä yhtä hidas/nopea?

Kokemusta läjästä Sandisk kortteja vuosien varrelta + yhdestä Lexar Professional 1000X 32GB -kortista. Ei mitään valittamista, mutta lexarista kokemusta vain pari hassua kuukautta.

Viikonloppun Wakeboarding sessarissa erehdyin antamaan hetkeksi vaimolle kameran. Innostui testaamaan lexarin nopeutta siinä määrin, että muutamalla 80MB/s sarjalla kortilta lötyi 1130 kuvaa ja valitteli kortin tulleen täyteen :D
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Mulla on noita 32GB lexareita parikin kappaletta. Ei valittamista reilun vuoden käytön jälkeen.

Jumiinhan sen kameran saa noillakin, mutta se ei liene korteista kiinni.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

puuhapete kirjoitti:Olis Norjan reissu tiedossa ja ajattelin hommata lisää tallennuskapasiteettia. Tällä hetkellä käytössä on Sandiskin 32Gt 95Mb/s SDHC kortti ja olen ollut tyytyväinen sen nopeuteen.
Eikö olisi helpointa ostaa 1-2 samanlaista lisää? Eihän niitä toki saa runkoon yhtäaikaa kiinni. Ite ostin kolmanneksi kortiksi pykälää hitaamman Sandisk:in 32Gt SDHC:n kun hulluilta päiviltä sai melkein ilmaiseksi ja ihan hyvin sekin on toiminut.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
heppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heppu »

Rockford kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:Olis Norjan reissu tiedossa ja ajattelin hommata lisää tallennuskapasiteettia. Tällä hetkellä käytössä on Sandiskin 32Gt 95Mb/s SDHC kortti ja olen ollut tyytyväinen sen nopeuteen.
Eikö olisi helpointa ostaa 1-2 samanlaista lisää? Eihän niitä toki saa runkoon yhtäaikaa kiinni. Ite ostin kolmanneksi kortiksi pykälää hitaamman Sandisk:in 32Gt SDHC:n kun hulluilta päiviltä sai melkein ilmaiseksi ja ihan hyvin sekin on toiminut.
Minä ottaisin 16GB jo siitäkin syystä että jos sattuu vahinko niin hävii vähemmän kuvia, tietysti sitten useampi tarpeen mukaan.

http://www.telefoto.fi/tuote/25/178/san ... ttitarjous
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

heppu kirjoitti:Minä ottaisin 16GB jo siitäkin syystä että jos sattuu vahinko niin hävii vähemmän kuvia, tietysti sitten useampi tarpeen mukaan.

http://www.telefoto.fi/tuote/25/178/san ... ttitarjous
Itse taas ajattelen että mulla on 3 kpl SDHC:ssakin melkein se yksi kortti liikaa, ei siis liikaa kapasiteettia vaan liikaa muistamista siitä mikä kortti on mikä silloin kun kuvaa enemmän. 5-6 kpl ois ihan liikaa mun dementian tasolla. :-)

Lisäksi itse pelkään, että jos jossain sattuu vahinko, niin se liittyy kortinvaihtoon. Eli joko otan kortin liian nopeasti pois kamerasta tai sitten formatoin kamerassa sinne juuri laittamani kortin joka olikin jo täyteen kuvattu. Haluan siis minimoida kortinvaihdot kuvauksen aikana. Reilun 9 vuoden aikana ei ole onneksi ensimmäistäkään kuvaa varsinaisesti hävinnyt vahinkojen seurauksena. D70 teki joskus jonkun yksittäisen korruptoituneen kuvan kyllä.

Käytössä on myös pari vanhaa CF-korttia ylivuotokortteina, mutta niille nyt ei normitilanteissa ole tarkoitus kuvata mitään, joskus harvoin vaan voi pääkortti täyttyä tiukassa tilanteessa ja silloin on hyvä kun kuvaaminen ei lopu siihen kun laskuri näyttää nollaa. 2 kpl SD-kortteja suoraan runkoon olis kyllä kätevämpää.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
puuhapete

Huomaako tuota 45mb/s =>95mb/s kortin eroa käytännössä ellei ammu sarjaa?

www.hvahamaa.com
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

puuhapete kirjoitti:Huomaako tuota 45mb/s =>95mb/s kortin eroa käytännössä ellei ammu sarjaa?
Varmasti huomaa, kun kerran D7100:ssa huomaa. Aukeaa nopeammin kuvat näytölle, kun painaa "play" nappia. Ja onhan se kivempi kun kuvat siirtyy kortilta koneelle nopeammin.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
Vastaa Viestiin