Nissin Di622 Mark II
-
- Viesti:
Nissin Di622 Mark II
Kuinkas soiva peli Nissin Di622 Mark II on? Onko esim. värilämpötilassa tms. eroja Canon Speedlite 430EX II ? Eli kannattaako ostos :-) ?
-
-
Langaton ohjauskin toimii ainakin D90:sen kanssa. Hintaan nähden ite ainakin ollut tyytyväinen.Diuuh kirjoitti:jos värilämpötilassa on eroa niin tuskin sitä omassa käytössä huomaat.
ja mahsaahan tuo melkein 50% vähemmän ku mainitsemasi Canonin salama, eli jos toimii niin oikein hyvä salama.
Plusssaa minusta - PC socket. Jos strobistijutut alkaa kiinnostaan.
Siis tuossa Nissinissä.
-
Oma 622 mark II lakkasi toimimasta. Salama toimi reilun viikon mutta sen jälkeen Salama menee päälle mutta se ei lataudu. On kokeiltu ihan uusia paristoja, ei auta. Tällä hetkellä 2300 milliampeerin paristot latauksessa jos se auttais asiassa.
soittelin myyjäliikkeeseen josta ohjasivat soittamaan maahantuojalle joka hoitaa takuukorjaukset.
Kerroin maahantuojalle vian ja että olen ostanut salaman käytettynä. Siinä vaiheessa sanottiin ettei takuu ole enään voimassa vaikka salama on 4 kk vanha. koska takuu ei kata kolmannelle osapuolelle myytyjä. Siis wtf.
Kenelläkään muulla vastaavaa ongelmaa?
soittelin myyjäliikkeeseen josta ohjasivat soittamaan maahantuojalle joka hoitaa takuukorjaukset.
Kerroin maahantuojalle vian ja että olen ostanut salaman käytettynä. Siinä vaiheessa sanottiin ettei takuu ole enään voimassa vaikka salama on 4 kk vanha. koska takuu ei kata kolmannelle osapuolelle myytyjä. Siis wtf.
-
Tuo on muistaakseni/tietääkseni perätön väite, eiköhän sen takuun pitäisi olla voimassa vaikka kymmenennellä ostajalla. Varmistapa asia jostain.Oho78 kirjoitti:Oma 622 mark II lakkasi toimimasta. Salama toimi reilun viikon mutta sen jälkeen Salama menee päälle mutta se ei lataudu. On kokeiltu ihan uusia paristoja, ei auta. Tällä hetkellä 2300 milliampeerin paristot latauksessa jos se auttais asiassa.
-
-
Nissinin Di 622 salamoista nimenomaan mark II on tehty toimimaan myös ST-E2 lähettimen kanssa. Oma salamani ainakin räpsyy juuri niinkuin kuuluukin. Ainoa "ongelma" on, että salaman saa asetettua ainoastaan A-ryhmään, joten kahden samanlaisen Di 622 mark II ohjaaminen eri tehoilla ei onnistu.mikkomaa kirjoitti:Kenelläkään kokemusta/tietämystä toimiiko nämä Canon ST-E2 lähettimen kanssa?
- Danny
-
Kiitän tiedosta! Täytyy vielä harkita tuleeko tuo tehon säätö esteeksi. Halpojahan nuo olisi muttei onneksi ole kiire asian kanssa. Kaksi salamaa kuitenkin hankinnassa.Danny-boy kirjoitti:Nissinin Di 622 salamoista nimenomaan mark II on tehty toimimaan myös ST-E2 lähettimen kanssa. Oma salamani ainakin räpsyy juuri niinkuin kuuluukin. Ainoa "ongelma" on, että salaman saa asetettua ainoastaan A-ryhmään, joten kahden samanlaisen Di 622 mark II ohjaaminen eri tehoilla ei onnistu.mikkomaa kirjoitti:Kenelläkään kokemusta/tietämystä toimiiko nämä Canon ST-E2 lähettimen kanssa?
- Danny
-
Minä kun olen aika tietämätön näissä salamanohjaus-jutuissa, niin pystytkö kertomaan miten ja millä olet tämän langattoman toteuttanut?eetu1978 kirjoitti:Langaton ohjauskin toimii ainakin D90:sen kanssa. Hintaan nähden ite ainakin ollut tyytyväinen.Diuuh kirjoitti:jos värilämpötilassa on eroa niin tuskin sitä omassa käytössä huomaat.
ja mahsaahan tuo melkein 50% vähemmän ku mainitsemasi Canonin salama, eli jos toimii niin oikein hyvä salama.
Siis tuossa Nissinissä.
Kiitoksia jo etukäteen :)
-
bonedust kirjoitti:Minä kun olen aika tietämätön näissä salamanohjaus-jutuissa, niin pystytkö kertomaan miten ja millä olet tämän langattoman toteuttanut?eetu1978 kirjoitti:Langaton ohjauskin toimii ainakin D90:sen kanssa. Hintaan nähden ite ainakin ollut tyytyväinen.Diuuh kirjoitti:jos värilämpötilassa on eroa niin tuskin sitä omassa käytössä huomaat.
Siis tuossa Nissinissä.
Kiitoksia jo etukäteen :)
Laiskana poimin toisesta ketjusta vastaukseni tähän :)
"C-ohjaustila->
Y.rak salama -- --
Ryhmä A M 1/50(esim.)
Ryhmä B -- --
Kanava 1
Näillä asetuksilla mä ainakin pystyn säätää suoraan tuon ryhmä A:n kohdalta salaman tehoa.
Niin ja rungossa M-tila suljinaika esim. 1/60 ja aukko on sitten mitä on.
A-tila nyt ei muutenkaan sovellu mun käytössä salamakuvaukseen.
Muotoilusalama asetuksella ei taida olla mitään merkitystä..?"
Salamassa tietenkin tuo kanava-moodi päällä, elikä olikos se nyt liilan värinen ledi..
http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=2737
Eli tuossa kuvassa kun palaa punainen(?) ledi, niin siihen tarvis saada se lilan värinen ledi, muistaakseni kun käynnityksen jälkeen siitä painaa 4 kertaa, niin se on sitten kanava-moodissa.
-
Olen kaivellut netistä Nissin d622 mark II -salamaan sopivaa settiä, jolla salamaa voisi käyttää kamerasta irroitettuna.
Niin langalliset kuin langattomat vaihtehdot kiinnostavat ja E-TTL tiedot saisivat siirtyä myös. Salaman tarve ainakin toistaiseksi on kovin satunnaista ja opiskelijana muutenkin budjetti on kireällä, joten mahdollisimman edullinen toteutus houkuttelee.
Olen toki jo googlettamalla löytänyt kaikenlaisia vaihtoehtoja, mutta yhteensopivuus ja toimivuus askarruttavat.
Kamerana Canon 5d.
Niin langalliset kuin langattomat vaihtehdot kiinnostavat ja E-TTL tiedot saisivat siirtyä myös. Salaman tarve ainakin toistaiseksi on kovin satunnaista ja opiskelijana muutenkin budjetti on kireällä, joten mahdollisimman edullinen toteutus houkuttelee.
Olen toki jo googlettamalla löytänyt kaikenlaisia vaihtoehtoja, mutta yhteensopivuus ja toimivuus askarruttavat.
Kamerana Canon 5d.
-
Pixel King on hyvä (hintaansa nähden niin ei tarvi tapella ja verrata sitä taskuwelhoon), halpa ja toimiva. TTL toimii, ja jos kamera tukee niin voi suoraan kameran menusta säätää tehot.tbone kirjoitti:Olen kaivellut netistä Nissin d622 mark II -salamaan sopivaa settiä, jolla salamaa voisi käyttää kamerasta irroitettuna.
Kamerana Canon 5d.
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12691979
-
Tuossa oli aiemmi puhetta, että ST-E2:n kanssa salaman voi asettaa vain A-ryhmään, mutta miten on 7D:n langattoman ohjauksen kanssa? Pitäisi hankkia pari tai ehkä jopa kolme salamaa ja kun budjetilla mennään, niin tämä Di622 mark II olisi hinnan puolesta passeli. Mutta saako noita laitettua eri ryhmiin Canon 7D:n kanssa?
-
-
Tuossa on Nissinin staff blogin ohje di622 ja di622mark2:n muovijalan vaihdolle! Varaosan saa tilattua ainakin Japanista (saakohan Focus Nordicilta??).
http://nissin.weblogs.jp/staff/2013/04/di622-8d77.html
http://nissin.weblogs.jp/staff/2013/04/di622-8d77.html
-
Itsellä on tämä kyseinen salama, toiminut tähän asti moitteetta, mutta pari päivää sitten ilmeni ongelma Wireless tilan kanssa. Salama ei suostu laukeamaan vaikka D90:n salama on asetettu ohjaustilaan (C)
ja kanavat ja ryhmät ovat oikein.
Muissa salaman tiloissa toimii normaalisti, ja kamerassa kiinni ollessakin toimii normaalisti.
Muilla ollut samanlaista ongelmaa ?
ja kanavat ja ryhmät ovat oikein.
Muissa salaman tiloissa toimii normaalisti, ja kamerassa kiinni ollessakin toimii normaalisti.
Muilla ollut samanlaista ongelmaa ?
ProTip: Älä lainaa edellistä viestiä, ja jos lainaat esim edellisen sivun romaanitekstiä niin lyhennä se vaikka tiivistelmäksi.