Mun rakas lasi on ilmeisesti rikki( 70-200mm L Is USM..:( )kerran on pudonnut sohvalta lattialle ja nyt toissapäivänän iskin suoraan kyynärpäähäni sen. ja kuvat ei nyt tarkennu hyvin kuvista tulee todella epäteräviä ja lisäksi objektiivin sisällä kilisee jokin...:(
Onko tietoa saako sitä korjattua ja paljon se voisi maksaa ja mihin sen voisi viedä huoltoon ja korvaako kotivakuutus tuommoisen ??
kiitos jo etukäteen
t. epätoivoinen
objektiivi rikki?
-
Pitäisi kotivakuutuksen kyllä korvata jos on kotosalla vahinko tapahtunut. Satasen verran yleensä kai omavastuuta noissa, korjauttaminen todennäköisesti tulisi kalliimmaksi.
JAS-Tekniikka / Fokalta esim voi kysellä korjaushintaa mutta JAS ainakin veloittaa jo pelkästä vianselvityksestä jonkun verran.
JAS-Tekniikka / Fokalta esim voi kysellä korjaushintaa mutta JAS ainakin veloittaa jo pelkästä vianselvityksestä jonkun verran.
-
-
-
Ennen kuin otat yhteyttä vakuutusyhtiöön lue valuutusehdot tarkkaan läpi niin osaat tehdä vahinkoilmoituksen "oikein". Ellen ole aivan väärässä niin kyseessä pitää olla yllättävä ennakolta arvaamaton tapahtuma ja käyttäjän on pitänyt olla varovainen. Joissakin vakuutuksissa ei korvata vahinkoja joita on syntynyt laitteen käytön aikana.
Eli vahinkotapahtuman pitää olla "oikeanlainen" jotta vakuutus korvaa...
Eli vahinkotapahtuman pitää olla "oikeanlainen" jotta vakuutus korvaa...
-
Esim. "Imuroidessa tönäsin vahingossa lipastoa, jonka seurauksena tavara X tippui lipaston päältä lattialle ja särkyi".
Ja se mun tavara X siis hajosi ihan oikeasti noin, ei ollut mikään keksitty juttu! :D
Mut joo, aika paljon noi vakuutusyhtiöidenkin kriteerit on vuosien varrella tiukentuneet.
Joskus ehkä 4-5v sitten tiputin kännykän parkkipaikalla asfalttiin ja se hajosi.
Eiku lappua vakuutusyhtiöön ja korvaus olikin jo kohta tilillä.
Sama ilmiö toistui tässä edellä mainitussa tapauksessa pari vuotta sitten, tosin tällä kertaa puhelin tippui lattialle ja särkyi.
Piti käyttää huollon kautta ja saada korjausarviot ja blaablaablaa. Sitten vasta vakuutusyhtiö suostui maksamaan korvauksia.
Yhden puhelimen oon tiputtanut myös vessanpönttöön, sille piti tehdä sama ruljanssi. Eli huoltoon ja korjausarvio vakuutusyhtiöön.
Ja vakuutusyhtiö on kummallakin kerralla maksanut myös tuon korjausarvion mulle takaisin. Muutaman kympinhän sekin maksaa.
Mutta ainakin tuolla omassa yhtiössä (Fennia) ei mitään sen erikoisempia selvityksiä vaadita siitä, miten ko. tavara on hajonnut. Tietty jos tavaraa särkyy jossain muualla kuin kotiolosuhteissa (olikohan rajana 50km kotoa tms?), niin sitten se menee johonkin muuhun vakuutukseen. Esim. matkavakuutukseen. Jos sellaista siis ylipäätään on.
Ja se mun tavara X siis hajosi ihan oikeasti noin, ei ollut mikään keksitty juttu! :D
Mut joo, aika paljon noi vakuutusyhtiöidenkin kriteerit on vuosien varrella tiukentuneet.
Joskus ehkä 4-5v sitten tiputin kännykän parkkipaikalla asfalttiin ja se hajosi.
Eiku lappua vakuutusyhtiöön ja korvaus olikin jo kohta tilillä.
Sama ilmiö toistui tässä edellä mainitussa tapauksessa pari vuotta sitten, tosin tällä kertaa puhelin tippui lattialle ja särkyi.
Piti käyttää huollon kautta ja saada korjausarviot ja blaablaablaa. Sitten vasta vakuutusyhtiö suostui maksamaan korvauksia.
Yhden puhelimen oon tiputtanut myös vessanpönttöön, sille piti tehdä sama ruljanssi. Eli huoltoon ja korjausarvio vakuutusyhtiöön.
Ja vakuutusyhtiö on kummallakin kerralla maksanut myös tuon korjausarvion mulle takaisin. Muutaman kympinhän sekin maksaa.
Mutta ainakin tuolla omassa yhtiössä (Fennia) ei mitään sen erikoisempia selvityksiä vaadita siitä, miten ko. tavara on hajonnut. Tietty jos tavaraa särkyy jossain muualla kuin kotiolosuhteissa (olikohan rajana 50km kotoa tms?), niin sitten se menee johonkin muuhun vakuutukseen. Esim. matkavakuutukseen. Jos sellaista siis ylipäätään on.