Transcend muistikortti CF 32G??

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
Vastaa Viestiin
Guru

Transcend muistikortti CF 32G??

Viesti Kirjoittaja Guru »

Onko kokemuksia Transcenden muistikorteista? Hankinnassa olis 32G. Kortilta vaaditaan sen verran nopeutta mitä Canonin 7D vaatii lintukuvaukseen. Eli 60mb nopeus vähintään.

Tuolta löytyi tollainen:
http://www.digitarvike.fi/transcend_32g ... ti_6090mbs

Kerokaahan kokemuksia ja kestävyydestä, en halua että kuvani häviää. Aiemmin olen käyttänyt SanDiscin kortteja ja niissä ei ole ollut mitään valittamista, mutta onhan ne kalliimpiakin.

Jos joltain löytyy ylimääräsinä niin voisin olla kiinnostunut myös ostamaan.

Kiitokset jos vastaatte nopeasti...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
paulas

Viesti Kirjoittaja paulas »

Itsellä ei kokemuksia, mutta miniällä oli käytössä em. valmistajan 32 gb sd-kortti. Korttivian vuoksi hävisivät hautajaiskuvat muutama viikko sitten. Juuri samoin kävi eräällä ystävälläni samankokoisella ja -merkkisellä kortilla.

Itse olen käyttänyt vain SanDiskin kortteja kymmenisen vuótta eikä toistaiseksi ole tullut ongelmia vastaan
Viimeksi muokannut paulas, Kesä 23, 2013 18 : 07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kenzy »

Ei kannata hankkia mitään muita kuin Lexarin tai Sandiskin kortteja, mikäli korteille aikoo tallentaa mitään materiaalia, jonka ei halua joskus häviävän ilman sen kummempia ilmoitteluita. Hinta kirpaisee, mutta on perusteltua... luotettavuus maksaa.

Nimm. Transcendin, Kingstonin ja muiden halpismerkkien kortteja rikkoutunut käytössä lukemattomia määriä.
http://heinosenjanne.com/blog" onclick="window.open(this.href);return false;
Lay

Viesti Kirjoittaja Lay »

Yhdestä ja viimeisestä transcendin muistikortista on kokemusta. Se ei pelannut edes uutena. Onneksi sain vaihdettua SanDisc -korttiin.

Monta SanDiscin kortta ollut ja niissä ei mitään ongelmia. Nyt Lexar Professional 32GB 1000x 150MB/s, että saa nähdä miten kestää.

Jos ei kuvien menettäminen ole maata kaatava juttu, niin voihan niitä transcendin kortteja käyttää. Onhan ne halvempia.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Itse lopetin Transcedin muistikorttien käytön, kun 20 kuvan siirtämiseen koneelle meni puoli tuntia, toinen semmonen on vielä aktiivikäytössä, sille otetaan passikuvia.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Guru

Viesti Kirjoittaja Guru »

Kiitos tiedoista! Näyttää kaikilla olevan negatiivisia kokemuksia noista halvemmista korteista. Eli aika epäluotettavia ne vissiin sitten on.
Markku N
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markku N »

Itsellä Transcendin muistikortit on toiminut loistavasti sekä Pentaxilla, että nyt myös Nikonilla (Nikonissa myös Sandisk CF, josta kopioituu transcendille).

Kaipa halvemmissa tuotteissa maanantaikappeita on enemmän.
Snagge

Viesti Kirjoittaja Snagge »

16GB Transcend toimi monta vuotta hyvin, mutta viikko sitten meni rikki kuvia siirrettäessä koneelle. Noin 20% kuvista ehti koneelle.

Ihan vaan tiedoksi myös muille, niin vaikka kortti tuhoutuu niin ainakin osa kuvista on vielä tallella, omassa tapauksessa vain noin 3/500 kuvaa oli oikeasti tuhoutunut.

Ohjelma, jolla tuhoutuneelta kortilta tai vahingossa poistetut kuvat saa takaisin on testdisk (ilmainen). Myös valokuvaliikkeillä on sama palvelu, maksaa 10-30 euroa.
esseli

Viesti Kirjoittaja esseli »

Trannscend CF (400x) ei toiminut videokamerassani vaikka oli ohjekirjan muk. nopeusluokan mukainen. Sandisk Extreme CF-kortti toimii vaikka on saman nopeuksinen kuin em. Transend.

Transcend kortteja on mulla digitaskukamerassani ja järkkärissä, joissa ei ole ollut ongelmia.
AnttiHar
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnttiHar »

32:ia transcendejä 2 kpl ollut käytössä ainakin reilun vuoden. Ei mitään pahaa sanottavaa. 16 GB löytyy kans vielä pidemmältä ajalta ja ei siinäkään mitään hässäkkää. SanDiskejäkin jokunen on ja ei mitään ongelmaa. Tosin en ehkä lue itseäni kovin sarjatulittajaksi. Videotakin on tullut noihin kuvattua ilman ongelmia.

En ole kyllä kummemmin noita "suojellukkaan" eli koneen kortinlukijalla kuvat koneelle ja nykässyt kortin kuikkaan ilman oikeita pysäytyksiä ja alustus kamerassa.
jpyykone

Viesti Kirjoittaja jpyykone »

Mulla on edelleen yksi Transcendin 16GB kortti, mutta yhtään Transcendia en tule enää ostamaan. Ensimmäisen kerran kun jäi kuvat ottamatta korttivian takia, niin sen jälkeen on ollut pelkkiä Sandiskejä. Tuo Transcend tosin toimii edelleen, mutta en käytä sitä kun ehkä kuudentena varakorttina jos kaikki 5 sandiskin korttia sattuu jostain syystä hajoamaan. Itse en säästäisi kymmentä euroa pienenkään epävarmuuden kustannuksella.
Vastaa Viestiin