Transcend muistikortti CF 32G??
-
Transcend muistikortti CF 32G??
Onko kokemuksia Transcenden muistikorteista? Hankinnassa olis 32G. Kortilta vaaditaan sen verran nopeutta mitä Canonin 7D vaatii lintukuvaukseen. Eli 60mb nopeus vähintään.
Tuolta löytyi tollainen:
http://www.digitarvike.fi/transcend_32g ... ti_6090mbs
Kerokaahan kokemuksia ja kestävyydestä, en halua että kuvani häviää. Aiemmin olen käyttänyt SanDiscin kortteja ja niissä ei ole ollut mitään valittamista, mutta onhan ne kalliimpiakin.
Jos joltain löytyy ylimääräsinä niin voisin olla kiinnostunut myös ostamaan.
Kiitokset jos vastaatte nopeasti...
Tuolta löytyi tollainen:
http://www.digitarvike.fi/transcend_32g ... ti_6090mbs
Kerokaahan kokemuksia ja kestävyydestä, en halua että kuvani häviää. Aiemmin olen käyttänyt SanDiscin kortteja ja niissä ei ole ollut mitään valittamista, mutta onhan ne kalliimpiakin.
Jos joltain löytyy ylimääräsinä niin voisin olla kiinnostunut myös ostamaan.
Kiitokset jos vastaatte nopeasti...
-
Itsellä ei kokemuksia, mutta miniällä oli käytössä em. valmistajan 32 gb sd-kortti. Korttivian vuoksi hävisivät hautajaiskuvat muutama viikko sitten. Juuri samoin kävi eräällä ystävälläni samankokoisella ja -merkkisellä kortilla.
Itse olen käyttänyt vain SanDiskin kortteja kymmenisen vuótta eikä toistaiseksi ole tullut ongelmia vastaan
Itse olen käyttänyt vain SanDiskin kortteja kymmenisen vuótta eikä toistaiseksi ole tullut ongelmia vastaan
Viimeksi muokannut paulas, Kesä 23, 2013 18 : 07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
Ei kannata hankkia mitään muita kuin Lexarin tai Sandiskin kortteja, mikäli korteille aikoo tallentaa mitään materiaalia, jonka ei halua joskus häviävän ilman sen kummempia ilmoitteluita. Hinta kirpaisee, mutta on perusteltua... luotettavuus maksaa.
Nimm. Transcendin, Kingstonin ja muiden halpismerkkien kortteja rikkoutunut käytössä lukemattomia määriä.
Nimm. Transcendin, Kingstonin ja muiden halpismerkkien kortteja rikkoutunut käytössä lukemattomia määriä.
http://heinosenjanne.com/blog" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Yhdestä ja viimeisestä transcendin muistikortista on kokemusta. Se ei pelannut edes uutena. Onneksi sain vaihdettua SanDisc -korttiin.
Monta SanDiscin kortta ollut ja niissä ei mitään ongelmia. Nyt Lexar Professional 32GB 1000x 150MB/s, että saa nähdä miten kestää.
Jos ei kuvien menettäminen ole maata kaatava juttu, niin voihan niitä transcendin kortteja käyttää. Onhan ne halvempia.
Monta SanDiscin kortta ollut ja niissä ei mitään ongelmia. Nyt Lexar Professional 32GB 1000x 150MB/s, että saa nähdä miten kestää.
Jos ei kuvien menettäminen ole maata kaatava juttu, niin voihan niitä transcendin kortteja käyttää. Onhan ne halvempia.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
16GB Transcend toimi monta vuotta hyvin, mutta viikko sitten meni rikki kuvia siirrettäessä koneelle. Noin 20% kuvista ehti koneelle.
Ihan vaan tiedoksi myös muille, niin vaikka kortti tuhoutuu niin ainakin osa kuvista on vielä tallella, omassa tapauksessa vain noin 3/500 kuvaa oli oikeasti tuhoutunut.
Ohjelma, jolla tuhoutuneelta kortilta tai vahingossa poistetut kuvat saa takaisin on testdisk (ilmainen). Myös valokuvaliikkeillä on sama palvelu, maksaa 10-30 euroa.
Ihan vaan tiedoksi myös muille, niin vaikka kortti tuhoutuu niin ainakin osa kuvista on vielä tallella, omassa tapauksessa vain noin 3/500 kuvaa oli oikeasti tuhoutunut.
Ohjelma, jolla tuhoutuneelta kortilta tai vahingossa poistetut kuvat saa takaisin on testdisk (ilmainen). Myös valokuvaliikkeillä on sama palvelu, maksaa 10-30 euroa.
-
-
- Viesti:
32:ia transcendejä 2 kpl ollut käytössä ainakin reilun vuoden. Ei mitään pahaa sanottavaa. 16 GB löytyy kans vielä pidemmältä ajalta ja ei siinäkään mitään hässäkkää. SanDiskejäkin jokunen on ja ei mitään ongelmaa. Tosin en ehkä lue itseäni kovin sarjatulittajaksi. Videotakin on tullut noihin kuvattua ilman ongelmia.
En ole kyllä kummemmin noita "suojellukkaan" eli koneen kortinlukijalla kuvat koneelle ja nykässyt kortin kuikkaan ilman oikeita pysäytyksiä ja alustus kamerassa.
En ole kyllä kummemmin noita "suojellukkaan" eli koneen kortinlukijalla kuvat koneelle ja nykässyt kortin kuikkaan ilman oikeita pysäytyksiä ja alustus kamerassa.
-
Mulla on edelleen yksi Transcendin 16GB kortti, mutta yhtään Transcendia en tule enää ostamaan. Ensimmäisen kerran kun jäi kuvat ottamatta korttivian takia, niin sen jälkeen on ollut pelkkiä Sandiskejä. Tuo Transcend tosin toimii edelleen, mutta en käytä sitä kun ehkä kuudentena varakorttina jos kaikki 5 sandiskin korttia sattuu jostain syystä hajoamaan. Itse en säästäisi kymmentä euroa pienenkään epävarmuuden kustannuksella.