Rimax DFS 20G kuvatankki
-
- Viesti:
Rimax DFS 20G kuvatankki
Kävin tänään ensimmäisenä hakemassa Rimaxin 20 gigaisen kuvatankin Rajalalta hintaan 125 euroa. Kuvatankissa on ulkoinen akku eli siihen pystyy ilmeisesti suht helposti virittelemään itse varajärjestelmän (sisääntulo 5V) ja autolaturin. Laite lukee 7 eri muistikorttityyppiä ja siinä on pieni LCD-näyttö, josta voi katsoa tiedonsiirron edistymisen. USB on sitä hitaampaa mallia, mutta kotona ei ole enää kiire mihinkään. Tuohon hintaan varmaan pätevä peli ja erityisesti tuo ulkoinen akku oli mukava yllätys!
-
- Viesti:
Testasin n. 8 kuvalla (6 mb kpl) laitetta ja ei siinä nyt huomiota herättävän kauan kestänyt. Mun pakkauksesta puuttui toi ulkoinen akku kokonaan, jonka Rajala lähettää myöhemmin. Hiukan hidashan toi USB 1.0 on, mutta viikon reissun jälkeen ei ole yleensä kiire. Olen kuumeisesti yrittänyt kehittää vara-akku järjestelmää ja ilmeisesti sellainen onnistuisi 4 AA-kennolla. Paristokotelo tuolta: http://www.bebek.fi
-
- Viesti:
Kävin tänään hakemassa Yleiselektroniikasta jännitteenmuuntajan (17 €), jolla kuvatankkia voi käyttää esim. auton tupakansytyttimestä (testattu ja toimii!), jännite pitää vaan säätää muuntajasta 4.5V.
Ostin samasta paikasta myös paristokotelon, johon menee 4 AA-akkua ja siihen neppariliitinjohdon. Nyt puuttuu enää kuvatankkiin sopiva liitin, niin pääsisi kokeilemaan tuota "lisäakku" viritystä. Liitin löytyy luultavasti Partco:sta
Yleiselektroniikka: http://www.yeinternational.fi/
Ostin samasta paikasta myös paristokotelon, johon menee 4 AA-akkua ja siihen neppariliitinjohdon. Nyt puuttuu enää kuvatankkiin sopiva liitin, niin pääsisi kokeilemaan tuota "lisäakku" viritystä. Liitin löytyy luultavasti Partco:sta
Yleiselektroniikka: http://www.yeinternational.fi/
-
- Viesti:
Kinkkinen juttu toi lisäakkuviritys...
Ostin Partco:sta 1,7mm liittimen ja 4 GP:n 2300 mAH akkua. Rimax ei vaan inahdakkaan tolla systeemillä, vaikka volttimäärä pitäisi olla erittäin lähellä oikeaa. Liittimen oikea koko pitäisi olla 1,9mm, mutta sellaista ei tunnu mistään löytyvän. Luulen, että Rimax ei tolla 1,7mm liittimellä saa kosketusta, kun se on hiukan (2-3mm) liian lyhyt.
Tai sitten tuo AA-akku viritys ei vaan toimi. Harmi, kun ei sähköjutuista mitään ymmärrä...
Ostin Partco:sta 1,7mm liittimen ja 4 GP:n 2300 mAH akkua. Rimax ei vaan inahdakkaan tolla systeemillä, vaikka volttimäärä pitäisi olla erittäin lähellä oikeaa. Liittimen oikea koko pitäisi olla 1,9mm, mutta sellaista ei tunnu mistään löytyvän. Luulen, että Rimax ei tolla 1,7mm liittimellä saa kosketusta, kun se on hiukan (2-3mm) liian lyhyt.
Tai sitten tuo AA-akku viritys ei vaan toimi. Harmi, kun ei sähköjutuista mitään ymmärrä...