Kokoelmasta löytyy jo Lowepron Toploader ja Stealth reporter, mutta kumpikaan näistä ratkaisuista ei ole järin näppärä silloin kun töihin tms. lähtiessä mukaan pitäisi saada pakattua järjestelmäkamera yhdellä putkella ja vaihteleva määrä muuta tavaraa, esim. läppäri, vaihtovaatetta, sulkapallomaila tai mitä sitä nyt aamulla töihin lähtiessä saattaisi tarvitakaan.
Rinkan kanssa liikkuessa toploader toimii hienosti eturepun tapaan kannettuna, mutta sitä ei viitsisi kaupungilla siihen tyyliin kanniskella. Toploaderistahan saa toki olkalaukun, mutta jos toploaderia kantaa olkalaukkuna samaan aikaan kun selässä on reppu, niin se ainakin omalla kohdalla vetää ryhdin pahasti vinoon.
Stealth reporteria taas ei olkalaukkuna halua käyttää missään muualla kuin juhlissa tms. tilanteissa, joissa on aidosti pakko olla kokoaika kaikki mukana olevat linssit hyvin saatavilla.
Mitä olen asiaa tullut pohtineeksi, niin kaikkein näppärin ratkaisu olisi jonkinlainen "kameralaukku", johon mahtuisi 20D+17-40/4 ja laukku puolestaan mahtuisi tilanteen minun normaaleihin reppuihin (Halti streetpack, Haglöfs Tight Pro L ja XL eli tilavuudeltaan 15l, 30l ja 38l) siten että sen kameran saa sieltä esille ilman että purkaa kaiken tavaran ulos repusta.
digicamera.net:n aikaisemmissa keskusteluissahan jotkut olivat tehneet armeijan ensiapulaukku/kaasunaamari laukuista tähänkin tarkoitukseen hyvin soveltuvia laukkuja, mutta jos haluaisi välttää käsityön, niin olisin kiinnostunut kuulemaan, jos jossain on kaupan hyllyltä löydettävissä oleva ratkaisu tähän ongelmaan.
Tuollaisen ratkaisun mahdollisesti puuttuessa, Crumbler:n Champ reppu voisi olla hyvä vaihtoehto, kun siinä kameraosaston koko on melko rajattu. Se pitäisi kuitenkin päästä näkemään paikan päällä ennenkuin sitä viitsisi hankkia jälleen yhden repun lisää kokoelmiin.
Normaaliin reppuun mahtuva kameralaukku?
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Dakinella on ainakin Camera block niminen laukku joka vois sopia sulle.
Pelkkä block:
http://www.daddiesboardshop.com/index.a ... ProdID=246
Block + Sequence reppu (parempi kuva blockista):
http://www.bigwinds.com/store/apparel/d ... uctID=1356
Blockkeja oli ainakin joskus Helsingin mikonkadun interissä.
Pelkkä block:
http://www.daddiesboardshop.com/index.a ... ProdID=246
Block + Sequence reppu (parempi kuva blockista):
http://www.bigwinds.com/store/apparel/d ... uctID=1356
Blockkeja oli ainakin joskus Helsingin mikonkadun interissä.
photo.pasisalminen.com - siellä ne valokuvat on
skyeye.fi - kustannustehokasta ilmakuvausta
blog.pasisalminen.com - öööö, mää bloggaan...
skyeye.fi - kustannustehokasta ilmakuvausta
blog.pasisalminen.com - öööö, mää bloggaan...
-
Ei tietenkään varsinaisesti kameralaukku mutta itselläni on matkavarustus armeijan ylijäämävarastosta löytyneessä pehmeässä kaasunaamarilaukussa. Isoon taskuun mahtuu järjestelmä+käyttözoomi, toiseen taskuun sopivasti 1-2 lisäobjektiivia tarpeen mukaan. Sitten laukussa on pikkutaskuja joissa on muistikortit kirpparilta löytyneessä silmälasikotelossa, muistiinpanovälineet, kameranpuhdistusvermeet, linkkuveitsi jne. tarpeellista. Tämän siirrän siis tarpeen mukaan sellaisenaa repusta toiseen tai kannan yksinään. Myönnän kuitenkin että samanlaista ei ole sitten tullutkaan vastaan, kannattaa kuitenkin pitää silmät auki...
-
MonitoimiFOTOreppu
Oletko mahtanut tutustua Lowepro´n Rover -malleihin?
Niiden kanssa ainakin välttyisit rakentelulta. Näissä repuissa alaosa on tarkoitettu kameroille + muulle kuvauskalustolle ja yläosaan voi ängetä kaikkea muuta. Reppu ikäänkuin katkeaa keskeltä kahtia. Tosin hirveän nopeaa ei tuolta alaosasta ole kameraa kaivaa, mutta etuna taas on, että reppu näyttää ulospäin aivan tavallisesta sporttiselta selkärepulta.
Iselläni on malli Rower AW II. Se on tälläiselle 175 -pätkälle oikean kokoinen, mutta repun yläosa saisi olla tilavampikin. Jos sulla on mittaa yli 180 cm:n ja innostut näistä, niin ota Rower Plus AW. Siinä yläosa vetää enemmän tavaraa sisuksiinsa.
Näköjään mallistoon on tullut aika futuristisen näköinen DryZone Rover, mutta sitä en ole nähnyt livenä missään. Itse olen alkanut himoita tuollaista Stealth -mallista olkalaukkua juuri juhlavampiin tilaisuuksiin. Malli 300 lienee sopiva yhdelle rungolle + 2-3 putkelle + salamalle?
Ihan kuin olisin lueskellut jonkun moittineen kaksisataista turhan ahtaaksi.
Niiden kanssa ainakin välttyisit rakentelulta. Näissä repuissa alaosa on tarkoitettu kameroille + muulle kuvauskalustolle ja yläosaan voi ängetä kaikkea muuta. Reppu ikäänkuin katkeaa keskeltä kahtia. Tosin hirveän nopeaa ei tuolta alaosasta ole kameraa kaivaa, mutta etuna taas on, että reppu näyttää ulospäin aivan tavallisesta sporttiselta selkärepulta.
Iselläni on malli Rower AW II. Se on tälläiselle 175 -pätkälle oikean kokoinen, mutta repun yläosa saisi olla tilavampikin. Jos sulla on mittaa yli 180 cm:n ja innostut näistä, niin ota Rower Plus AW. Siinä yläosa vetää enemmän tavaraa sisuksiinsa.
Näköjään mallistoon on tullut aika futuristisen näköinen DryZone Rover, mutta sitä en ole nähnyt livenä missään. Itse olen alkanut himoita tuollaista Stealth -mallista olkalaukkua juuri juhlavampiin tilaisuuksiin. Malli 300 lienee sopiva yhdelle rungolle + 2-3 putkelle + salamalle?
-
- Viesti:
Re: MonitoimiFOTOreppu
Olin aikoinaan katsovinani, että Loweprolla olisi ollut vain PhotoTrekker tyylisiä isoja reppuja, jotka on tarkoitus täyttää kokonaan kamerakalustolla, mutta kyllä sieltäkän näköjään tarkemmalla vilkaisulla löytyy noita, joissa on varattu tilaa muullekin kalustolle. Noiden koko näyttäisi siltä osin sangen rajalliselta, että A4:n ja läppäri näyttäisivät vaativan tuon Rover Plus AW:n, kun tuossa II AW versiossa pisimmät sivut ovat alle 30cm.Kojak kirjoitti:Oletko mahtanut tutustua Lowepro´n Rover -malleihin?
...
Orionissa olisi korkeutta, mutta se on melkoisen kapea.
Joka tapauksessa lisää materiaalia vertailuun.
Itse kanssa katselin verkosta ensin tuota Stealth Reporter 300AW:ta, mutta kun olin lykännyt laukun hankinnan turhan myöhäiseksi, enkä halunnut mennä 400:een, niin päätin että kaikki tarpeellinen saa luvan mahtua Stealth Reporter 200AW laukkuun.Kojak kirjoitti: Itse olen alkanut himoita tuollaista Stealth -mallista olkalaukkua juuri juhlavampiin tilaisuuksiin. Malli 300 lienee sopiva yhdelle rungolle + 2-3 putkelle + salamalle?
En tiedä kuinka paljon 200 ja 300 mallin kohdalla on eroa sen laukun päällä olevan vetoketjun pituudessa, mutta 200AW mallin kohdalla se on sen verran lyhyt, että sitä ei tule juurikaan hyödynnettyä, vaan yleensä laukkusta jotain penkoessa avaan koko laukun.
-
- Viesti:
Re: MonitoimiFOTOreppu
Kävin tänään katsomassa noita Rover reppuja (molempia oli Telefotossa hyllyllä) ja niissä tuo kameraosasto on aivan turhan järeän kokoinen, kun siellä tällä hetkellä tulisi lähinnä kanniskeltua 20D+35/2 paria ja parhaimmillaankin siellä olisi todennäköisesti 20D+17-40/4L ja 100/2.8 makro.Kojak kirjoitti:Oletko mahtanut tutustua Lowepro´n Rover -malleihin?
Olen tässä hiljakseen alkanut miettimään, että pitäisikö vain yksi vanha solumuovimakuualusta laittaa paloiksi ja tehdä siitä jonkinlainen lieriö tai hiukan tyylikkäämpänä ratkaisuna irroittaa Stealth Reporterin sisuskalut (jotka on tarranauhalla kiinnitetty ulompaan laukkuun) ja siirtää se jonkin kaksiosaisen repun (esim. Deuter AC Lite 40+10, tms.) alaosaan.
-
Mikä noita virityksiäkään estää rakentelemasta. Rahaa säästyy ja saa iloita(?) oman työnsä hedelmistä. Itselleni olen rakennellut työlaukun pohjalle (semmoinen kapeahko ja korkeahko Samsonite) kameraosion leikkaamalla 5 litran muovikanisterista pohjaosan ja vuoraamalla sen ohuella solumuovilla. Tuollaisessa kulkee mukana 20D ja Tamron 28-75 suojassa pahemmilta kolhuilta. Kuvaa en kyllä laita siitä näytille, niin ylpeä en aikaansaannoksestani ole.