Osaako kukaan antaa vinkkejä kuinka toimia tai oikeastaan - onko mitään tehtävissä...
Ongelmani liittyy Compact Flash (San Disk 1.0GB) muistikorttiin. Kuvasin kortin täyteen ja nyt kamerani (Nikon D2x) herjaa "card is not formatted". Just joo. Kortti on täynnä kuvia ja tottakai ennen käyttöönottoa alustettu ja testattu että toimii. Lisäksi olen kuvatessani aina välillä tarkastanut, että kuvat ovat tallentuneet kortille. Nyt en enää saa kuvia näkymään kameran kautta tai siirrettyä koneelle (imac 2 GHz PowerPc G5). Siis tietokone ei tunnista "kovalevyä" ja kysyy, haluanko alustaa kortin. No en todellakaan :(
Plääh. Muut muistikortit toimivat kamerassani ja myöskään siirron kanssa ei ole ongelmia. Viallinen muistikortti vai mitä ihmettä? Onko enää mitään mahdollisuutta saada pelastettua kuvia?
Muistikorttiongelma
-
Voihan kurjuus. DataRescue ei löytänyt kuvia. Kortti on aivan jumissa. Ajattelin jo luovuttaa ja alustaa kortin, mutta edes se ei onnistunut. Todennäköisesti olen kuvannut kortin liian täyteen ja se on mennyt jotenkin tilttiin.
Lisäksi olen macin käyttäjä, eli usea verkosta löytämäni datan pelastusohjelma ei edes toimi OX:ssä. Taidan nostaa kädet ylös ja palauttaa kortin kauppaan. Harmi - meni kuuden tunnin työ hukkaan. Onneksi oli myös muita muistikortteja käytössä :)
Lisäksi olen macin käyttäjä, eli usea verkosta löytämäni datan pelastusohjelma ei edes toimi OX:ssä. Taidan nostaa kädet ylös ja palauttaa kortin kauppaan. Harmi - meni kuuden tunnin työ hukkaan. Onneksi oli myös muita muistikortteja käytössä :)