NI-Mh -akut kuumenee

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
wrestling

NI-Mh -akut kuumenee

Viesti Kirjoittaja wrestling »

Moi!

Kysymys koskee vartan Photo Accu charger 57039-laitetta ja Photo accu 2300mAh -akkuja.

Olen nyt puolisen vuotta kokeillut ja huomannut akut ihan toimiviksi,mutta ne kyllä kuumenee KUUMIKSI.

Jokunen minuutti latauksesta(N.15-24h,laturissa myös ylläpitolataus), niin akut ovat kyllä jäähtyneet mutta vähän pelottaa tulevatko akut jossakin vaiheessa vuotamaan kamerani(Canon PS520) sisään?-tai räjähtämään!

Olen googlaamalla selvitellyt että lämpeneminen on ominaisuus k.o.-laturissa,onko kaikki laturit yhtä "ylilataavia"?

Kannattaako lataus lopettaa kun akut lämpenevät,vai luotanko vartaan? (laturissa lukee valmistusmaa PRC ,eli-perce?)

Vaihdanko laturin,akut vai kaikki?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mjalka

Viesti Kirjoittaja mjalka »

Ota yhteys valmistajaan / maahantuojaan, jos käyttöohjeissa ei ole mainintaa asiasta.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Käytännössä hyvin monet paremmatkin laturit kuumentavat akkuja. Minulla on ollut eri AA/AAA-latureita kymmenkunta. Muutaman jäljiltä akut ovat olleet melkein niin kuumia, ettei ole kärsinyt kädessä pitää.

Ainakaan ei kannata laittaa niitä kuumia akkuja heti kameraan. Parempihan se olisi, etteivät niin kovasti kuumenisi, mutta ei ole tullut viiden vuoden aikana ongelmia.
haili
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haili »

Mun tietääkseni tuo Vartan laturi ei sisällä latauksen valvomiseen olevia piirejä vaan ajastimen jolla se pudottaa latauksen 14 tunnin kuluttua ylläpitovirraksi. Halvimpien laturien ongelma on se ettei niisssä ole oikeastaan mitään suojaa akkujen ylilataukselle. Itselläni oli ongelmia Haman peruslaturin kanssa joka posautti ansmaannin 2200 mAh akut rikki. Ostin sen takia itselleni La Crossen RS-900 ja Vartan 15 minutes & go laturit ja ne on sitten toista maata eli ne sisältävät virtapiirit jotka valvovat akkujen tilaa.
webbimato

Viesti Kirjoittaja webbimato »

Käsittääkseni kuumeneminen on normaalia näissä nykyisissä pikalatureissa. Latautuessaan akku vapauttaa lämpöä. Se on myös merkki siitä että akku latautuu ja on kunnossa.

Itsellä on tuohon kameraan pari nimh-pakettia. Huonoin niistä on kunnon latauksen päätteeksi haalea. Kaksi kunnossa olevaa ovat kuuman ja lämpimän välillä. Samoin tuo haman aa-laturi kuumentaa akun kuin akun.
Vastaa Viestiin