Q-Tec USB2-kortti ja ongelmia lukijoiden kanssa

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
shaft

Q-Tec USB2-kortti ja ongelmia lukijoiden kanssa

Viesti Kirjoittaja shaft »

Onko muilla ilmennyt sellaista, että kortinlukijat eivät toimi erillisen USB2-kortin kanssa, mutta toimivat kyllä koneen omassa USB1.1-liitännässä? Voiko usb-kortin virranantokyky olla riittämätön, kun kortinlukija lukee hetken kuvia ja sitten siirto tyssää lukuvirheeseen. Sen jälkeen täytyy ottaa usb-johto irti ja kiinnittää uudelleen, että saa asemat taas näkymään "My Computerissa".

Käyttiksenä on XP SP2 ja ainakin USB2-muistitikku toimii ongelmitta ja nopeasti tuon kortin kanssa, joten viallinen se ei varmaan ole. Muistikortinlukijoita olen kokeillut kahta, joku nimetön 9in1 ja Haman 19in1, molemmilla sama ongelma.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Nöpö

Viesti Kirjoittaja Nöpö »

Juuh, voi olla. Itse hain kissojen, koirien ja karhujen avulla usb2-pcmciakorttia, joka oikeasti toimisi kannettavassani. Lopulta semmoisen löysin, nyt pitää vaan vielä hankkia pelkästään CF-kortteja lukeva knööli tuohon päähän.
grafia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grafia »

Nöpö kirjoitti:Itse hain kissojen, koirien ja karhujen avulla usb2-pcmciakorttia, joka oikeasti toimisi kannettavassani. Lopulta semmoisen löysin
Täällä Fujitsu-Siemensin Amilo A 7600:ssa sama ongelma. Kerro ihmeessä, minkä merkkisellä kortilla sait toimimaan!
Nöpö

grafia kirjoitti:Täällä Fujitsu-Siemensin Amilo A 7600:ssa sama ongelma. Kerro ihmeessä, minkä merkkisellä kortilla sait toimimaan!
PC Superstoresta löysin tuommoisen kuin Mercury USB 2.0 CardBus 32 bit PC card. Tuolla toimii ainakin omani USB2:na ilman lisävirtaa.
grafia
Viesti:

Nöpö kirjoitti:
grafia kirjoitti:Täällä Fujitsu-Siemensin Amilo A 7600:ssa sama ongelma. Kerro ihmeessä, minkä merkkisellä kortilla sait toimimaan!
PC Superstoresta löysin tuommoisen kuin Mercury USB 2.0 CardBus 32 bit PC card. Tuolla toimii ainakin omani USB2:na ilman lisävirtaa.
Panin NetSuperstoreen tilauksen vetämään viime viikolla, kun siellä näytti olevan tavaraa varastossa. Eilen tuli ilmoitus, että eivät voi toimittaa tuotetta tulossa olevien yritysjärjestelyitten vuoksi. No Helsingin Sanomien uutisesta tänään syy selvisi: PC Superstorea haetaan konkurssiin.

Onneksi sentään Luottokunta palautti tilivarauksen takaisin tilille.
grafia
Viesti:

Sain koekäyttöön Mercury usb2-kortin. Nyt olen kuitenkin epätietoinen, toimiiko kortti lainkaan minun kannettavassani täydellä usb2-nopeudella, koska ero usb1:n nopeuteen ei tunnu olevan huomattavan suuri. Kakkosen nopeudeksi yleensä sanotaan 480 Mbps ja ykkösen 12 Mbps. Paljonkohan nuo ovat käytännössä megoissa ilmaistuna? Pitääkö 480 jakaa kahdeksalla, jotta saadaan nopeus megatavua/sekunti?

Nöpö, kuinka nopeasti sinun usb2-korttisi kautta siirtyy esim. 700Mt cd-levyllinen?
Nöpö

grafia kirjoitti:Sain koekäyttöön Mercury usb2-kortin. Nyt olen kuitenkin epätietoinen, toimiiko kortti lainkaan minun kannettavassani täydellä usb2-nopeudella, koska ero usb1:n nopeuteen ei tunnu olevan huomattavan suuri. Kakkosen nopeudeksi yleensä sanotaan 480 Mbps ja ykkösen 12 Mbps. Paljonkohan nuo ovat käytännössä megoissa ilmaistuna? Pitääkö 480 jakaa kahdeksalla, jotta saadaan nopeus megatavua/sekunti?

Nöpö, kuinka nopeasti sinun usb2-korttisi kautta siirtyy esim. 700Mt cd-levyllinen?
Noissa nyt pitää ottaa huomioon, että nopeus riippuu myös sen kortin nopeudesta.
Yksi merkki siitä, että toimiiko se kortti USB2:na on jo se, että kun sen jatkoksi lyöt USB2-härpäkkeen, niin mikäli ei tule mitään herjoja tyyliin "Kuuleha sie, koetappa ettiä konneestas pikkuse noppeempi reikä, ko tää härvel voiskii semmosta käyttää.", niin koneen mielestä kaikki on ok.
Itselläni ero on muistikorttien siirrossa selvä, 512 megainen kortti kestää USB1.1:n kautta toistakymmentä minuuttia, mutta tuolla nelisen minuuttia.
Vastaa Viestiin