kortin lukijat ja 2GB CF-kortti

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
kaapoA

kortin lukijat ja 2GB CF-kortti

Viesti Kirjoittaja kaapoA »

Hommasin 2 GB CF-kortin, mutta kortinlukija ei sitä nää. Lukija on vanha 1.1 USB malli. Mikähän tuo toimivuuden raja mahtaa olla 512 MB kortti toimii vielä ?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Ei tietoa, mun 2Gt kortti on toiminut aina kaikissa lukijoissa joissa olen käyttänyt, myös vanhemmissa.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
KeijoK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KeijoK »

Outoja eroja olen huomannut noissa lukijoissa.
Esim. mulla on Hitachi Microdrive 4GB- ja Lexar CF 4GB -kortit. Tuon Microdriven tunnistaa tietokoneen kortinlukija ilman mitään ongelmaa mutta Lexaria ei. Kortinlukija on USB2 -liitäntäinen. Elikkä menee sarjaan "auringonpilkut määrää".
Rockford
Viesti:

KeijoK kirjoitti:Outoja eroja olen huomannut noissa lukijoissa.
SD-korteilla olen minäkin havainnut vähän samanlaista outoa toimintaa ainakin yhdellä Kingstonin lukijalla.
kaapoA

Viesti Kirjoittaja kaapoA »

Perjantaina posti toi Digikamera-lehden kortin lukijan ja sillä pelittää. Tuolla kortilla,kingston Pro, siirtonopeus vähän yli 5 MB/sek. Laadukkan näköinen peli.
Rockford
Viesti:

kaapoA kirjoitti:Perjantaina posti toi Digikamera-lehden kortin lukijan ja sillä pelittää. Tuolla kortilla,kingston Pro, siirtonopeus vähän yli 5 MB/sek. Laadukkan näköinen peli.
Rob Galbraith on kellottanut Kingston Elite Pro 2GB -kortilta siirtonopeudeksi PC:lle noin 9,5 MB/s, eli jos on sama kortti niin lukija on ehkä pullonkaulana.
kurttio

Viesti Kirjoittaja kurttio »

Mulla on samanlainen ongelma, kortti on gigan SanDisk Ultra II ja kortinlukija on SanDisk ImageMate Dual Reader (SDDR-75). Kun kysyin asiaa SanDiskin tuesta, niin sieltä kerrottiin näin:
"The SDDR-75 won't work with the Ultra II 1GB CF card. You need a card reader with USB 2.0. A SanDisk 12-in-1 card reader will support the Ultra II 1GB CF card."
ja edelleen kun utelin miten käy koneessa, jossa on vain USB 1.1 portteja:
"The SanDisk USB 2.0 card readers are backwards compatible to USB 1.1. and will work with the USB 1.1. If one uses a USB 2.0 reader on a USB 1.1 PC port, you can transfer data; however, it will be at a slower rate. "

Täytynee hankkia uusi kortinlukija. Ylläkuvattu oikein hyvä laite olisi myynnissä. Pelaa mainiosti hitaampien korttien kanssa...
--
Olavi.Kurttio (ät) pp1.inet.fi
Vastaa Viestiin