Epson p-2000

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
Vastaa Viestiin
gerbera

Epson p-2000

Viesti Kirjoittaja gerbera »

Tulipa ostettua!
nyt on taas kiva run..kuvailla ja kuunnella välillä vähän musiikkia.

hyvä peli tähän asti: iso, kirkas, tarkka näyttö. Nopea, vehkeen omasta kaiuttimesta pystyy hyvin kuuntelemaan musaa, paljon tilaa(40gb), selkeä, helppo käyttää

Miinuksia tähän asti; nef-kuvia ei pysty zoomaamaan, neffiä ei voi näyttää diaslideinä, aika painava taskussa kannettavaksi/iso.

mutta tyytyväinen olen vaikka 500 meni. Eipähän tarvi "kentällä" hermoilla, koska tila loppuu.

saa kysellä enempi, jos kiinnostaa
Ei kenestäkään koskaan tule mitään.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

Itse olen kanssa tätä miettinyt. Tiedä sitten, miten toimii CRW2:en kanssa (Canonin uudempi RAW). Toimiikohan zoomaus siinä ?

Ilmeisesti pystyy luomaan kansioita ja siirtelemään kuvia kansiosta toiseen...

Itse ajattelin vaihtaa kanssa tähän kapistukseen ja jättää sen läppärin ostot pois. Kulkee mukavasti mukana, viemättä liikaa tilaa ja voi lajitella kuvia.

Esimerkki missä ko. toimintoa tarvin on vaikkapa festareiden kuvaus. Tunti kuvataan ja 45min on roudaustaukoa. Tuossa välissä vois kuvat lajitella 1, 2, 3lk kuviin ja osan pistää roskakoriin.

Läppiksellä vois tosin varmaankin myös kääntää CRW:t valmiiksi, mutta kerkiää sen kotikoneellakin tekemään ja laittaa konvertoitumaan sillä välin, kun heittää unta palloon.

Aikataulu on aina jotenkin kireä, kun kuvaukset on suoritettu niin pitää matsku olla liikkeellä mielummin heti, eikä kohta.
gerbera

Viesti Kirjoittaja gerbera »

"Tipe"]Itse olen kanssa tätä miettinyt. Tiedä sitten, miten toimii CRW2:en kanssa (Canonin uudempi RAW). Toimiikohan zoomaus siinä ?"

jaa-a. ohjekirjan mukaan zoomaus pitäisi toimia kaikissa kuvissa ;)

"Ilmeisesti pystyy luomaan kansioita ja siirtelemään kuvia kansiosta toiseen..."

kyllä tässä kansioita pystyy tekemään ja kuvia siirtelemään. täytyy vielä tutustua paremmin kun ehtii, ilmottelen sitten kuinka hyvin ja miten.

"Itse ajattelin vaihtaa kanssa tähän kapistukseen ja jättää sen läppärin ostot pois. Kulkee mukavasti mukana, viemättä liikaa tilaa ja voi lajitella kuvia."

Läppäriä itsekin miettisin, mutta on se niin paljon hankalampi.

"Esimerkki missä ko. toimintoa tarvin on vaikkapa festareiden kuvaus. Tunti kuvataan ja 45min on roudaustaukoa. Tuossa välissä vois kuvat lajitella 1, 2, 3lk kuviin ja osan pistää roskakoriin."

tuo on hyvi käyttökohde. Itselle tällä hetkellä tärkein ja "fiinein" käyttökohde; kun kentällä kuvataan mainoskuvia niin voi toiselle kortille mätkiä mallikuvia ja laittaa kortin epsoniin, niin AD voi samalla ihmetellä muun "ryhmän" kanssa kuvia kun itse säätää kuvaustilannetta paremmaksi tai muuten vain miettii parempaa kuvakulmaa ;)

"Läppiksellä vois tosin varmaankin myös kääntää CRW:t valmiiksi, mutta kerkiää sen kotikoneellakin tekemään ja laittaa konvertoitumaan sillä välin, kun heittää unta palloon."

no joo, en mä ainakaan kerkeäisi, paitsi jos johonkin hotelliin joutuisi jäämään yöksi. Pitää silti olla aika tehokas läppäri että jaksaa sen kanssa peuhata.

"Aikataulu on aina jotenkin kireä, kun kuvaukset on suoritettu niin pitää matsku olla liikkeellä mielummin heti, eikä kohta."

tähän mennessä mulla ei ole vielä ollut tota ongelmaa, mutta seuraavissa kuvauksissa kuulemma on..kauhulla odotan.

photopasi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja photopasi »

CR2 Raw filejä ei pysty zoomailemaan. Sehän tietääkseni näyttää vain sen raw fileen sisälletyn jpg kuvan eikä itse raw filettä. Tai näin olen ymmärtänyt. Jpg ja muut kuva filet kyllä zoomailee. Kaippa jossain päivityksessä noidenkun zoomailu onnistuu, toivottavasti.
photo.pasisalminen.com - siellä ne valokuvat on
skyeye.fi - kustannustehokasta ilmakuvausta
blog.pasisalminen.com - öööö, mää bloggaan...
photopasi
Viesti:

Onkohan kenellekkään muulle epsonin käyttäjällä ongelmia 2gigan sd-kortin lukemisen kanssa? Ostin tänään Kingstonin 2gigan muistikortin. kuvailin sillä hetken ja yritin kopsata niitä tohon epsoniin. Epson sanoo kivasti, että "this memory card contains no data". Onneks sain kameran koneeseen usb-piuhan kautta kiinni ja kuvat sitä kautta koneelle. Mutta pitääkös tästä nyt luopua tosta kortista vai yrittää kysellä Epsonilta? Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
photopasi
Viesti:

Testailin tuossa vielä epsonia ja 2gigan korttia. Yritin kopioida koneelta kortille ja epson sanoo "This memory card cannot be used. It may be corrupted or not formatted properly" Että semmosta. Kamera edelleen näyttää kuvat niinkuin pitääkin.
photopasi
Viesti:

Laitoin tänään aamulla Epsonin tukeen kyselyn. Katsotaas sitten mitäs vastaavat ja millä aikataululla sen tekevät.
photopasi
Viesti:

Kuten tiedät Tekniikka kehittyy valtavan nopeasti eikä
ole varmaa minkä kokoisia kortteja ilmestyy markkinoille.
Myös eri valmistajien korttien välillä voi ilmetä eroja
joten on parasta kysyä korttien valmistajilta toimiiko
ne tässä laitteessa.

Alhaalla virallinen teksti manuaalistamme:
Available types of memory cards(2 slots )
CF (Compact Flash) Memory card (Type1/Type 2 and 3.3V, including Microdrive) SD Memory
MultiMedia Card – XD-Picture,Card, MS, SM (with adapter)

Käytäntö on osoittanut mm. seuraavaa:
SD --------- 1GB
CF---------- 512 MB
Nämä ovat toimineet yleensä hyvin.

---------------------------------------------------
Että näin, Elikkäs nyt olis sitten 2gigan sd kortti myynnissä. chekkaa http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=23377
jvk

Viesti Kirjoittaja jvk »

Kerkesin säikähtää kun just tuli ostettua myös 2gb kortti, mutta CF kylläkin. Toimii hyvin P-2000 kanssa. Tiedoksi vaan muille.
----------------------------------------
photopasi
Viesti:

Heh, aika mielenkiintoista. Onkohan noiden korttien nopeuksilla kenties jotain tekemistä tajuaakos epson sitä vai ei.

Ainiin, kyselin vielä tuesta, että tuleeko jotain päivityksiä laitteeseen ja vastaus oli aika tyly:

mikään ei osoita siihen että päivityksiä tulisi.
Rautapuoli on tehty ja pienet firmwaren muutokset
voisivat teoriassa olla mahdollisia. Emme usko että
niitäkään enää tulee. Se ei tule vaikuttamaan näin
isoon asiaan.
Vastaa Viestiin